Seuraa 
Viestejä45973

Tuli aika asentaa sp3.
Firefox auki, googleen haku ja microsoftin sivulta...

http://www.microsoft.com/en-us/download ... aspx?id=24

...linkkiin DO NOT CLICK DOWNLOAD IF YOU ARE UPDATING JUST ONE COMPUTER: A smaller, more appropriate download is now available on Windows Update.

Firefox ei kelpaa, joten ei muuta kuin lataamaan ie 7.
Asensin, käynnistin, odotin.
Odotin vähän lisää, totesin että ie jäätyi kuin titanic neitsytmatkallaan.
Alt+ctrl+del niskalaukaus explorerille pari kertaa.

Kuudennella yrityksellä ie vihdoin päästi mut microsoftin sivulle,
sama linkki auki.

http://www.update.microsoft.com/windows ... aspx?ln=fi
(linkki näkyy vain explorerissa)

"Pika-asennus" ja "Mukautettu asennus" luovat seuraavaan virheen:

[Virheen numero: 0x8024400A]
Sivu ei näy sivustossa tapahtuneen virheen vuoksi. Seuraavat vaihtoehdot voivat auttaa sinua ratkaisemaan ongelman:
Oma-aloitteinen ongelmanratkaisu:

Usein kysyttyjä kysymyksiä...

Etsi ratkaisuja...

Ym. mikä ei auta millään tavalla.
Laitoin hakuun jopa "0x8024400A" ja tuotti 0 tulosta microsoftin sivuilla.

Itselläni on siis Win XP professional, service pack 2, oletettavasti 32-bit.

Kokeilin myös pienempää päivitystä "Update for Windows XP (KB932823)",
mutta asennus ei onnistu koska se on englanniksi ja XP on tällä hetkellä suomeksi.

Ohjeet kielen vaihtamiseksi suomesta englantiin ja muiden ongelmien ratkaisemiseksi tervetulleita. Alkaa pikkuhiljaa tukka lähteä päästä parin tunnin säätämisen jälkeen.

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337

Joo se oli tuo XP sp3 juuri se viiminen niitti minulla, että seiska oli pakko hankkia. Enempi rikkoo, kuin korjaa, mutta silti muutamat ohjelmat sen vaatii. Aika moni ohjelmistomyyjä pyrki tekemään päivitykset niin, ettei äspee kolmosta tarvittaisi

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

---
Seuraa 
Viestejä3561
Marssilainen
Joo se oli tuo XP sp3 juuri se viiminen niitti minulla, että seiska oli pakko hankkia. Enempi rikkoo, kuin korjaa, mutta silti muutamat ohjelmat sen vaatii. Aika moni ohjelmistomyyjä pyrki tekemään päivitykset niin, ettei äspee kolmosta tarvittaisi

Jaa, kyllä mä olen sen muutamaan sataan koneeseen asentanut, yrityksissä ja yksityisillä, eipä se kyllä tähän mennessä ole mitään rikkonut

Tosin jos alla on jo vähän "rikki" oleva XP, voi tilanne päätyä hyvinkin toisin.

Asensin suomenkielisen minipatchin, ei auttanut mitään MS update sivuston ongelmien kaa.

Nyt lataan 300mb sp3 filen, suomeks.
Oon silti skeptinen sen sujuvuuden suhteen.
Ja XP pitäis olla itselläni aika vakaa, formatoin koneen juuri pari viikkoa sitten.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Voinko asentaa vanhan Windows 3.11 koneelleni? Tämä mun pc on HP-Compaq nc6220, muutaman vuoden vanha laite. Olisi kiva käyttää vanhaa tuttua Windowssia, kun nämä uudet on liian vaikeita.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

---
Seuraa 
Viestejä3561
Astronomy
Voinko asentaa vanhan Windows 3.11 koneelleni? Tämä mun pc on HP-Compaq nc6220, muutaman vuoden vanha laite. Olisi kiva käyttää vanhaa tuttua Windowssia, kun nämä uudet on liian vaikeita.

Veikkaan että tyssää siihen kun ei tunnista levyohjainta.

---
Seuraa 
Viestejä3561
elemenz
Asensin suomenkielisen minipatchin, ei auttanut mitään MS update sivuston ongelmien kaa.

Nyt lataan 300mb sp3 filen, suomeks.
Oon silti skeptinen sen sujuvuuden suhteen.
Ja XP pitäis olla itselläni aika vakaa, formatoin koneen juuri pari viikkoa sitten.

Itse olen tykännyt aina tehdä snadeja esivalmisteluita ennen SP3:sen asennusta, esim. CCleanerilla rekisterin siivous ja temppien tyhjennys ja sitten varuiksi vielä checkdisk että levyssä on suurinpiirtein kaikki kunnossa (ei tarvitse bad sector tarkistusta kuitenkaan, siinä menee ikä ja se vähäinenkin).

Hyvin se sujuu ja jos ongelmia tulee, niin tiedät mistä apu löytyy

---
Seuraa 
Viestejä3561
Itämaan Viisas
http://support.microsoft.com/kb/836941

Linkki mikkisoftan ohjeisiin..

Syy
Nämä virheet saattavat aiheutua seuraavista ongelmista:

Internet-yhteyksiä häiritsevät sovellukset tai prosessit
tietokoneen resurssiongelmat
Internetin suuri käyttöaste
tietokantavirheet, jotka voidaan korjata

Joista tapa F ja E auttavat useimmiten. Suosittelen molempien tekemistä jokatapauksessa.

Paina käynnistä, kaikki ohjelmat ja ylhäältä update-sivusto..
Ainakin sp kakkosen voi ladata tiedostona, jonka voi polttaa levylle, varmaan kolmosenkin, ne on tarkotettu jollekin huoltofirmoille kai, googlettamalla löytyy ehkä.

---
Seuraa 
Viestejä3561

Ja jos se linkki heittää Windows updateen, niin kannattaa siirtyä Microsoft updateen (Windows update sivusto antaa siitä kyllä kehoituksen). Siittä on sekin hyöty, että se rekisteröi sen päivityspalvelun uudestaan ja asentaa tarvittavat komponentit. Samalla se kannattaa lisätä luotettaviin sivustoihin IE:ssä.

Update palvelun kautta ladatun SP3:n ja MS:n sivustolta ladatun SP3 päivityspaketin ero on siinä, että ensimmäinen vaihtoehto tutkii koneesi ja tarkistaa mitä kaikkea sen täytyy sisällyttää siihen SP3 pakettiin ja näin ollen on olemassa teoreettinen mahdollisuus että ei tarvitsisi ladata niin isoa pakettia kun mitä se offline asennuspaketti on kooltaan.
Toinen on se, että update palvelu käyttää tiedostojen siirtoon BITS -tekniikkaa, joka teoriassa rasittaa muuta internetliikennettä vähemmän. Voit siis huoletta surffata samalla

Laajakaistayhteyksillä sekin on suhteellisen yhdentekevä seikka.

Itse en koskaan lataile sitä update palvelusta vaan aina offline pakettina.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat