Seuraa 
Viestejä45973

1. Itsetuntemus
-Yleensä kaikissa "näin menestyt" oppaissa vaan jauhetaan diipadaabaa ole ahkera jne.. mistä ei ole paljon hyötyä, sensijaan itsetuntumuksesta on paljon hyötyä että tietää omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja osaa näin hyödyntää niitä maximaalisella tavalla ja välttää miinat. Paras testi itsetuntemukseen on MBTI testi. http://similarminds.com/jung.html/ ja sen jälkeen perehtyä omaan persoonallisuustyyppiinsä käyttäytymisen rakenteisiin ja tiedostaa asia.
Vesa Routamaan - katse naamion taakse kirja on hyvä niinkään. Persoonallisuusteoriat auttaa myös ymmärtämään muitten käyttäytymistä ja näin tiedostaa ettei kaikki välttämättä käyttäydy kurjasti siksi että he olisi "mulkkuja" vaan siksi että heidän persoonallisuus on rakentunut vain eri lailla kuin omasi.

2. Itsekkyys
-Tosiasia on että vaikka epäitsekäskin voi menestyä niin itsekkäät menestyy keskimäärin useammin , tämä ei kuitenkaan ole synonyymi kusipäisyydelle. Jos haluaa vaikka jonkun naisen tai miehen huomion niin se pitää ottaa itse eikä antaa vieressä olevan miehen varastaa show:ta. Sama pätee yritysmaailmassa, pitää olla kova ja antaa potkut niille joita ei tarvitse tai edetä urallaan muitten nenän edessä. Ystäviin kannattaa luottaa mutta puolituttuihin ei kannata sokeasti luottaa tai se voi kostautua. Sääliä ei pidä tuntea sillä muutkaan tuskin tuntee sinua kohtaan.

3. Omistautuminen
-Menestys ei tule sormia pyörittämällä vaan jos haluat kehittyä tai saavuttaa jotain niin koskaan ei kannata lähtä puolivaloilla tekemään sitä vaan, vaan omistautua 110% prosenttisesti asialle, kaikki jotka tuntee yrittäjiä kyllä tietää tämän. Kuten sanotaan se vaatii vähintään sen 10 000 tuntia harjoittelua että tulee hyväksi asiassa kuin asiassa. Kannattaa myös kysyä apua, sillä kuten sanotaan se joka kysyy neuvoa on tyhmä vain päivän se joka ei on koko loppuelämänsä.

Nämä on vaan siis omia mielipiteitäni enkä itse edes ole kovin menestynyt elämässäni, kertokaa muutkin vaan omat näkemyksenne ja ohjeenne.

Sivut

Kommentit (170)

Carloz
Kuinka mittaat menestymisen?

Itselleni ainakin sellainen ihminen joka on tyytyväinen elämäänsä on varsin "menestynyt" : nykymaailmassa kuitenkaan pelkästään sormien pyörittelyllä tuskin saavuttaa tälläistä vaan pitää "kilpailla" muita ihmisiä vastaan elintasosta/sosiaalisista suhteista ym.
Menestymistä voi toki mitata myös saavutuksilla ym. pinnallisilla asioilla.

Kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
vapaatyyli
Carloz
Kuinka mittaat menestymisen?

Itselleni ainakin sellainen ihminen joka on tyytyväinen elämäänsä on varsin "menestynyt" : nykymaailmassa kuitenkaan pelkästään sormien pyörittelyllä tuskin saavuttaa tälläistä vaan pitää "kilpailla" muita ihmisiä vastaan elintasosta ym.

Kukin tyylillään.

Jos haluaa päästä parhaisiin kouluihin, niin pitää kilpailla.
Jos haluaa päästä parhaisiin työpaikkoihin, pitää kilpailla.

Osa ihmisistä ei ole vaativa ja tyytyy vähempäänkin.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

Mulle menestyminen tarkoittaa voida hyvin eikä niinkään olla rahoissa.
Menestys tarkoittaa myös saada tehdä mitä sielu vaatii ja se on mulle musiikin tekeminen.

En haluiskaan olla toisenlaisissa meiningeissä mukana.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Delivers
Seuraa 
Viestejä449
antimateria

Tässähän tämä minun reseptini tulikin. Menestyt elämässä pysymällä kohtuudessa, se kultainen keskitie johon kehittyneemmät kulttuurit idässä ovat jo päätyneet, mutta joka 'menestymiseen' uskovilla länsimaalaisilla tuntuu olevan vielä hakusessa.

Täälläkin hyvän elämän salaisuus on tunnettu kaikkina aikakausina, mutta se ei ole koskaan lyönyt läpi erilaisten kristillisten työmoraalien ja nykyisen painostavan kilpailukonsumerismin tykityksessä. Epikuros kertoi meille, että hyvä elämä on ystävät ja ruoka. Tässä olisi ehkä opittavaa yhdelle jos toiselle menestysoppaita läpi tahkovalle työmarkkinoiden kiintotähdelle. Turn on, tune in, drop out.

Arbeit macht frei

Delivers
antimateria

Tässähän tämä minun reseptini tulikin. Menestyt elämässä pysymällä kohtuudessa, se kultainen keskitie johon kehittyneemmät kulttuurit idässä ovat jo päätyneet, mutta joka 'menestymiseen' uskovilla länsimaalaisilla tuntuu olevan vielä hakusessa.

Mitähän kehittyneitä kulttuureita tarkoitat? Kiinalaisille, japanilaisille, intialaisille, thaimaalaisille, ... ainakin raha on todella tärkeä ja menestymisen mitta.

pöhl
Seuraa 
Viestejä936
vapaatyyli

2. Itsekkyys
-Tosiasia on että vaikka epäitsekäskin voi menestyä niin itsekkäät menestyy keskimäärin useammin , tämä ei kuitenkaan ole synonyymi kusipäisyydelle.

Riippuu vähän tilanteesta. Esimerkiksi mä totuin käyttämään opiskeluaikana Linuxia. Kun sitten eräässä työpaikassa jouduin tekemään koodaushommia, en saanutkaan käyttää Linuxia vaan oli pakko käyttää Windowsia. Potkut olisi tullut, jos olisin asentanut omat systeemit koneelle, vaikka olisinkin tämän jälkeen ratkonut kyseisen koodaushomman todennäköisesti aika paljon nopeammin kuin mitä VB-räpellelmällä tein.

Minusta parhaiten menestyy jos osaa sopeutua nopeasti uusiin tilanteisiin ja oppii uusia asioita nopeasti. Mutta toisinaan on vaikea tietää, mitä pomo tai asiakas kulloinkin haluaa.

unknown soldier
Seuraa 
Viestejä100
Carloz
Delivers
antimateria

Mitähän kehittyneitä kulttuureita tarkoitat? Kiinalaisille, japanilaisille, intialaisille, thaimaalaisille, ... ainakin raha on todella tärkeä ja menestymisen mitta.

Kulttuureita lie monia ja kulttuurit myös katoavat ja muuttuvat. Itse ateistisuudesta huolimatta olen aina ihaillut buddhalaisuutta. Myös todella monet kiireisimmät ja "ahkerimmat" kiinalaiset menevät temppeleihin rauhoittamaan mieltään.

Ahneus on syöpään verrattava sairaus, joka syövästä poiketen tuppaa tarttumaan ihmisestä toiseen. Jos kerta naapurilla on niin miksi ei minulla olisi. Vaikka kuinka olisi kaikki loistavasti mukava työ, ystävät ja perhe niin ihmiset eivät halua nähdä metsää puilta vaan uskovat talouskasvuun ja siihen että pakko saada ENEMMÄN!

On todella huvittavaa että hyvinvointi mitataan numeroin eikä vaikkapa mielenterveydessä ja fyysisessä terveydessä. Myös ympäristön terveys ja puhtaus kuuluisi lisätä edellisiin. Voitaisiin mitata noita arvoja ja kilpailuttaa maiden välillä. Noh toki virtuaalinen ja numeerinen suuruus on olennaisempaa kuin konkreettiset asiat.

Vierailija
Simplex
Ai niin, onhan Sarasvuon ensimmäinen (?) kirja mainitsemisen arvoinen: Sisäinen Sankari. Se on tiivistys varsin monesta eri kirjasta.

Niitä saa eurolla kierrätyskeskuksista.

Jos tästä nyt piru raamattua lukien siteeraan, niin sivulla 28 sanotaan.
"Moni odottaa, että kirjan tai kurssin sisällöllä olisi elämää muuttava sisältö. Ei ole."

Mutta eikähän Sarasvuo tästäkin revi roposia ja haastaa oikeuteen copywriten varjolla.

jees

Jos tästä nyt piru raamattua lukien siteeraan, niin sivulla 28 sanotaan.
"Moni odottaa, että kirjan tai kurssin sisällöllä olisi elämää muuttava sisältö. Ei ole."

Mutta eikähän Sarasvuo tästäkin revi roposia ja haastaa oikeuteen copywriten varjolla.

Ei haastakaan, koska teosta saa vapaasti siteerata, kunhan mainitsee lähteen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat