Nimittely

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuinkahan yleistä täällä on nimimerkkien nimittely niin, että lainauksiinkin väärennetään jokin muu kuin kirjoittajan nimimerkki? Pari tyyppiä täällä ainakin sellaista on mua kohtaan harrastanut, tässä tuorein esimerkki.

Minuahan tuo ei varsinaisesti haittaa - ehkä pikemminkin päinvastoin - mutta käsittääkseni nimittelijästä ja miksei koko foorumista tulee aika nolo kuva tuollaisia lukiessa.

Pistetään tähän jotain tieteellistäkin asiaa, vaikkapa ionisoivasta säteilystä tämmönen juttu:

Säteilyturvakeskus
Yksilön riski saada säteilystä syöpä on aina pieni, vaikka säteilyannos olisi suuri. Sen sijaan väestötasolla riski voi olla hyvin merkittävä, jos suuri joukko ihmisiä on altistunut, vaikka yksilöannokset olisivatkin pieniä. Tämän vuoksi kaikkea turhaa säteilyaltistusta tulee välttää.
(STUK: SÄTEILY JA SYÖVÄN SYNTY, sivu 69)
http://www.stuk.fi/julkaisut_maaraykset ... ja4_05.pdf

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Eikös kukaan uskalla vastata? Noo, minä aloitan.

Tiedätkö mitä? Nimittelyyn sortuvat saavat lisää itsetuntoa, yrittäessään loukata jotain kirjoittajaa. Nimittelijät ja yleensäkin toisista ihmisistä pahaa puhuvat, eivät kaiketi voi oikein hyvin.

Ensinnäkin, sellaiset ihmiset ei osaa olla kohteliaita. Oma minä merkitsee kaikkea heille. Muusta he ei välitä. Riitaisia ovat myös. Voisi sanoa että heillä on "heikko" karaktääri. Ovat taipuvaisia koko ajan moittimaan toisia, kuvitellen siten itse olevansa hyvinkin hyviä ja tietäväisiä.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Hohhoijakkaa_s24fi* rupeaa täällä taas moittimaan muiden kielenkäyttöä. Hänhän lieneekin paras asiantuntija: suomalaisten keskustelupalstojen suurin trolli. Häneen kohdistuvat nimittelyt kuvastavat vain sitä suunnatonta inhoa, mitä hänen alituinen höpöttämisensä näillä palstoilla muissa aiheuttaa.

Salai, jonka Maineesi valehtelijana tulee varmaan huomioitua..

*) Suomi24:n nimimerkki "Vastaajan" eräs vakiokommentti muiden viesteihin 140/10211 (haulla saatu nimimerkillä Vastaaja, kuinka paljon lienee muita)

Haku valehte* antaa vain 92 tulosta, tosin onhan siellä joukossa oikein helmiäkin:
Haiset Kirjoittanut: Vastaaja 4.9.2004 klo 13.25 Haiset pahalle
Valehtelusi haisee. HYI! Kirjoittanut: Vastaaja 4.9.2004 klo 18.09

Et näköjään osaa olla pistämättä sanoja toisen suuhun. Sellaista sanotaan valehtelemiseksi. Oot tehnyt sitä jo niin monta kertaa, että haiset.
HYI!
Ilmeisesti tuosta muiden haisevasta valehtelusta on tullut Vastaajalle jonkinlainen trauma?
Sianliha kärtsää. Mee pois jo Kirjoittanut: Vastaaja 30.11.2004 klo 16.12 Haiset tänne asti.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Ayla
Eikös kukaan uskalla vastata? Noo, minä aloitan. :wink:

Tiedätkö mitä? Nimittelyyn sortuvat saavat lisää itsetuntoa, yrittäessään loukata jotain kirjoittajaa. Nimittelijät ja yleensäkin toisista ihmisistä pahaa puhuvat, eivät kaiketi voi oikein hyvin.

Ensinnäkin, sellaiset ihmiset ei osaa olla kohteliaita. Oma minä merkitsee kaikkea heille. Muusta he ei välitä. Riitaisia ovat myös. Voisi sanoa että heillä on "heikko" karaktääri. Ovat taipuvaisia koko ajan moittimaan toisia, kuvitellen siten itse olevansa hyvinkin hyviä ja tietäväisiä.

Jooh. Kyllähän tuo kaikki tuttua on 'tuulisen taivaankin alla'. Yksi oleellinen ero kuitenkin löytyy: siellä ei kukaan nimittele toista jatkuvasti niin, että nimittelyllä annetaan henkilölle kuin toinen nimi (täällä sekin näköjään on mahdollista, varmaankin siksi, että nimittelijän ei tarvitse näyttää kasvojaan). Kuitenkin tuon tyyppinen nimittely - lainauksissakin nimimerkin väärentäminen - kertoo mielestäni enemmän nimittelijästä kuin nimitellystä.

No, palaan taas asiaan kun on aihetta. Katselen esiintyykö vastaavaa nimittelyä enemmänkin. Ja kai sitä on annettava taas jokin tieteellinen tietoiskukin:

Säteilyturvakeskus
Raskausviikkoina 10–17 keskushermosto vaurioituu säteilystä kaikkein herkimmin. Suhteellisen alhainenkin säteilyannos, mahdollisesti jopa alle 100 milligrayn annos, voi tänä aikana aiheuttaa pienipäisyyttä ja jonkinasteista älykkyyden alenemista. Korkeampi annos (yli 0,5 Gy) aiheuttaa usein vakavaa henkistä jälkeenjääneisyyttä.
(STUK, säteily ja raskaus)
Vierailija
salai
Hohhoijakkaa_s24fi* rupeaa täällä taas moittimaan muiden kielenkäyttöä. Hänhän lieneekin paras asiantuntija: suomalaisten keskustelupalstojen suurin trolli. Häneen kohdistuvat nimittelyt kuvastavat vain sitä suunnatonta inhoa, mitä hänen alituinen höpöttämisensä näillä palstoilla muissa aiheuttaa.

Salai, jonka Maineesi valehtelijana tulee varmaan huomioitua..

*) Suomi24:n nimimerkki "Vastaajan" eräs vakiokommentti muiden viesteihin 140/10211 (haulla saatu nimimerkillä Vastaaja, kuinka paljon lienee muita)

Haku valehte* antaa vain 92 tulosta, tosin onhan siellä joukossa oikein helmiäkin:
Haiset Kirjoittanut: Vastaaja 4.9.2004 klo 13.25 Haiset pahalle
Valehtelusi haisee. HYI! Kirjoittanut: Vastaaja 4.9.2004 klo 18.09

Et näköjään osaa olla pistämättä sanoja toisen suuhun. Sellaista sanotaan valehtelemiseksi. Oot tehnyt sitä jo niin monta kertaa, että haiset.
HYI!
Ilmeisesti tuosta muiden haisevasta valehtelusta on tullut Vastaajalle jonkinlainen trauma?
Sianliha kärtsää. Mee pois jo Kirjoittanut: Vastaaja 30.11.2004 klo 16.12 Haiset tänne asti.

Pistin vain turvaan hyvän juttusi.

Vierailija

Kerran joku vihjasi minun olevan juutalainen, koska nimimerkkini on juutalaisten käytössä ja avattarellani on valtava nokka.

Vierailija

[size=200:34d3edzc]Nimittely ja ilkeily[/size:34d3edzc]

Mikä oikein ajaa ihmisen tämmöiseen nimittelyyn ja pahantahtoiseen ilkeilyyn (linkki vie vastaukseeni, jossa ensin lainattuna viesti, josta kysymys):
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... 415#214415
Kuten huomaatte, erittäin oleellinen osa omaa viestiäni oli jätetty pois, jotta viestiin saataisiin ilkeilyn aihe.

Mä kutsun tällaisia häirintäviesteiksi. Niiden ainoa tarkoitus on sabotoida toista käyttäjää luopumaan kirjoittelusta. Tosiasiassa niillä häiritään kaikkia käyttäjiä.

EDIT: tuo ei ollut samassa keskustelussa 1. kerta ilkeilyyn. Sietokykyni riitti edellisten ohittamiseen.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Vastaaja_s24fi
EDIT: tuo ei ollut samassa keskustelussa 1. kerta ilkeilyyn. Sietokykyni riitti edellisten ohittamiseen

Mutta rehellisyytesi ei riitä missään vaiheessa myöntämään, jos puhut itsesi ristiin omissa viesteissäsi. Ensin suosittelit yksinkertaista tekstitiedostoa 250.000 kuvan informaation käsittelyyn ja hakuun. Myöhemmin aloitkin puhumaan tietokannasta ja suosittelemaan sitä. Ensimmäiseen asialliseen viestiini (jossa tietysti vinoilin ohjeesi johdosta, ei liene kiellettyä?) vastailit tavalliseen tapaasi kopioimalla kokonaan entiset viestisi ja lisäämällä väliin pari tyhjänpäiväisyyttä.

Vastaaja_24fi
Mä kutsun tällaisia häirintäviesteiksi. Niiden ainoa tarkoitus on sabotoida toista käyttäjää luopumaan kirjoittelusta. Tosiasiassa niillä häiritään kaikkia käyttäjiä.

Näin sanoo suomalaisten foorumien suurin spämmäri, jota kaikkialla inhotaan juuri tuon loputtoman omien viestiesi ja vanhojen linkkiesi kopioimisen takia. Sinulla ei ole tarkoituskaan keskustella mistään, vaan julistaa hurmoksellista ydinvoiman vastaisuuttasi.

Väliin yrität sitten päteä jossain muussakin asiassa antamalla typeriä neuvoja, joita niitäkään ei saisi asettaa kyseenalaiseksi ilman, että haukut toista valehtelijaksi.

Tarkoitukseni ei ole saada sinua lopettamaan kirjoitteluasi, vaan keskittymään vähän siihen, mitä sanot tuon loputtoman copy/pasten sijaan. Osittain olen onnistunutkin, et ilkeä enää hokea aikaisemmin niin kuvottavaa "Hohhoijakkaa" -mantraasi jokaiselle kirjoittajalle.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Joo.

Mielestäni A.Ankan touhu on varsin törkeää. Viimeisin haukkumasana osoittaa häneltä jo aivan hävettävän huonoa makua. Eipä tee mieli jatkaa keskustelua hänen kanssaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Taidat Vastaaja kyllä olla ihan itse syyllinen saamaasi kohteluun. Keskustelu tai julistustyylisi, jankkaamisesi ja omien viestien toisto ei ole paras mahdollinen tapa keskustella. Puhumattakaan virheellisesti tulkittujen tietojen spämmääminen ja täydellinen suhteellisuuden tajuttomuutesi.

Yhtenä loistavana esimerkkinä esimerkkinä valikoivasta totuudenkerronnastasi on allekirjoituksesi: "Säteily aiheuttanut 1–2% ydinlaitosten työntekijöiden syövistä". Tuo on varmasti totta ja kyseessä on muistaakseni 40 vuoden aikana 1-2 kuolemaa, kun samanaikaisesti kivihiili on tappanut Euroopassa 30 000 (muistinvarainen, mutta asiasta oli juuri uutinen) ihmistä vuosittain. Kummasta energiantuotantomuodosta pitäisi tällä perusteella luopua?
Sinun mielestäsi ydinvoimasta. Kaikkien muiden mielestä kivihiilestä. Ydinvoimatyöntekijät ovat itse ottaneet vapaaehtoisen riskin ja tietävät kasvaneesta riskistä, kun taas kivihiilen polttamisesta aiheutuvat pienhiukkaset tappavat valikoimatta ja täysin sattumanvaraisesti.

Kun tällaista faktaa et suostu keskustelussa ymmärtämään ja hyväksymään, niin on turha valittaa, ettei sinua oteta vakavasti ja saat pilkkaa niskaasi.

Sitä saa mitä tilaa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
[size=200:1pg4mkj1]Nimittely ja ilkeily[/size:1pg4mkj1]

Mikä oikein ajaa ihmisen tämmöiseen nimittelyyn ja pahantahtoiseen ilkeilyyn

Jatkuva, toistuva, pitkään kestänyt floodailuhäiriköintisi ja epärehellinen sekä kaikkialle tunkeva julistuksesi lähinnä sinun tapauksessasi, olettaisin.

Vastaaja_s24fi
Niiden ainoa tarkoitus on sabotoida toista käyttäjää luopumaan kirjoittelusta.

Kenties. Olisiko siis aika tehdä johtopäätöksiä?

Kaiken kohtamasi törkeän ja asiattomankin olet kyllä ihan itse kovalla uurastuksellasi ansainnut. Ei asiattomuuksia voi puolustella, mutta erittäin ymmärrettäviä ajoittaiset purkautumiset ovat. Puhun kokemuskesta, sillä äärimmäinen turhautuminen sinun tyhjäpäisyyksiesi kanssa on kiehauttanut minunkin kattilani yli.

Mutat itke nyt vaan marttyyrikrokotiilinkyyneliäsi, kun sinulla on siihen tilaisuus. Ehkä tämä onkin motiivina järjettömälle öykkäämisellesi.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Aweb
Joo.

Mielestäni A.Ankan touhu on varsin törkeää. Viimeisin haukkumasana osoittaa häneltä jo aivan hävettävän huonoa makua. Eipä tee mieli jatkaa keskustelua hänen kanssaan.

Minusta vastaajan koko nettikäyttäytyminen on todella törkeää. Ja sinä, aweb, et voi mitenkään kritisoida minua yhden käyttämäni sanan perusteella, kun itse vittuilet satojen (no ainakin kymmenien) sivujen mittaisia turahduksia milloin norpan, milloin koshin kanssa.

Hohhoijakkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat