Seuraa 
Viestejä45973

Testosteronista.
Ylikunto" lienee fyysisesti lähinnä lisämunuaisten väsy?! Kortisolia ei tu riittävästi...puhti mäjellä...kilpirauhashormoni ei imeydy kortis. puutteesta...kroppaan kertyy rT3sta (T3 antagostikose oli tms.?)

Mikä mekanismi testolla on tässä kuviossa, koska ko kamaa kun tuuppaa riittävästi, niin ylikunto onkin hetkenpääst poissa.
En ainakaan ole kuullut, että kukaan olisi päässyt ylikuntoon jos kierrossa oikeat yrtit. Lähinnä toisinpäin, sieltä on tultu pois karmit kaulassa.

- Onko nyt niin, että esm. yö/3vuorotyöläisen/stressaavassa elämäntilanteessa/työssä olevan, tulisi nauttia testosteronia reenasi tai not jos haluaa pitää elämänlaatua yllä.

- Millä mekanismilla testo palauttaa lisämunaiset, vai palauttaako edes?

Testollahan pääsee ylikunnosta, mutta esm. lisämunuaisia tukeva ruoka & lisäravinteet, eivät samaan pysty. Ainakaan niin tehokkaasti.
Tukevilla takoitan: lähinnä C-vit. D-vit, Merisuola(valkaisematon), joiden vaikutus lähentelee nollaa jos vrt. testo.

Lenkkiä/punttia/työtä...tulee yllättävän hyvä kun annetaan hanaa riittävän hartaaasti.
Palautuu toki levolla, mutta kovasta ylikunnosta normi menetelmillä...voi olla +/- 6kk homma nuorellakin kaverilla jos oikein pahaksi pääsee.
Vaan miksi tuosta tullaan parissa vkossa ylös jos kaasutellaan?

Ylikunnostahan pääsee ymmärtääkseni pois hallitulla kortisonin & T3:n syönnillä också!?
Jos ukon saa pomppaamaan sekä kortisolilla/T3lla TAI pelkällä testolla, niin miksi pelkkä tsto pelittää?

Johtuuko se pelkälteen teston mielialaa nostavasta vaikutuksesta ...dopa/serotoniini??

Elikkäs en puhu nyt lihasvaurioiden korjaamisesta. Vaan totaalisesta uupumisesta liikaharjoittelun myötä.
Sellainen uupumus, jossa ko. tilaan sisältyy itkeskelyä, masennusta jne.

Sivut

Kommentit (17)

winstroll
Testollahan pääsee ylikunnosta, mutta esm. lisämunuaisia tukeva ruoka & lisäravinteet, eivät samaan pysty. Ainakaan niin tehokkaasti. Tukevilla takoitan: lähinnä C-vit. D-vit, Merisuola(valkaisematon), joiden vaikutus lähentelee nollaa jos vrt. testo.



Tuskin testosteronilla on juurikaan positiivista vaikutusta esim. hermostolliseen ylirasittuneisuuteen? Sen voisin kuitenkin uskoa, että testosteroni suojaa stressiltä. Ylikunto terminä kai sisällyttää itseensä myös hermostollisen ylirasittuneisuuden, eli stressi on jo silloin päällä, eikä ylikunto ole ainoastaan puolitiehen jäänyttä lihasten palautumista, jota toki testosteroni aina edistää.

Johtuuko se pelkälteen teston mielialaa nostavasta vaikutuksesta ...dopa/serotoniini??

Elikkäs en puhu nyt lihasvaurioiden korjaamisesta. Vaan totaalisesta uupumisesta liikaharjoittelun myötä. Sellainen uupumus, jossa ko. tilaan sisältyy itkeskelyä, masennusta jne.




Stressi on minun käsittääkseni neurodegeneratiivinen tila, johon on voinut joutua esim. pitkään jatkuneen psyykkisten paineiden seurauksena. Masennus on sellaisen tilan kulminaatio. Neurodegeneratiivisella tilalla viittaan tilaan, joka muistuttaa lihaskataboliaa. Kenties fyysinen harjoittelu voi johtaa samaan varsinkin silloin, kun vielä doupataan suurilla annoksilla mömmöjä.

Yleensähän douppaamisessa käytetään muitakin doping-aineita minimoimaan teston vetämisen haittavaikutuksia. Kun mömmöarsenaali kasvaa, niin samalla kasvaa varmasti myös mahdollisuus vaikka minkälaisiin vaivoihin, kun jonkun hormonin tai neurotransmitterin eritys vähenee tai lakkaa kokonaan, tai ei enää kulje normaalilla tavalla.

Näistä en osaa sen tarkemmin sanoa, kun en ole lääkäri.

Aiheeseen liittyen. Tänään pitäisi vetää negatiivisia toistoja, joita ei käsittääkseni suositella tehtäväksi kuin ehkä kerran kuussa. Näin siksi, että silloin kuormitus hermostolle on suurta ja sama treenitapa ei ainakaan lihastenkasvun kannalta toimisi jatkuvasti toteutettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ylikunto tarkoittaa vain yksinkertaisesti sitä, ettei elimistö ehdi palautua riittävästi. Kuvailtua kroonisluontoista ylikuntoa, johon liittyy myös vaikeita psyykkisiä oireita olisi parempi kutsua ylikuormitustilaksi. Tavanomainen ylikunto on ylirasitusta.

Kuntohan oikeastaan kasvaa vasta rasitusta seuranneen levon aikana. Levon alussa keho vain palautuu lähtötasoon ja vasta levon loppuvaiheessa kehittää suorituskykyä suuremmaksi. Ylikunto aiheutuu siitä, että uusi rasitus aloitetaan ennenkuin palautuminen on tapahtunut. Lopulta tällaisen jatkuessa suorituskyky painuu paljon alemmas kuin lähtötaso olikaan.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
emp
Ylikunto tarkoittaa vain yksinkertaisesti sitä, ettei elimistö ehdi palautua riittävästi. Kuvailtua kroonisluontoista ylikuntoa, johon liittyy myös vaikeita psyykkisiä oireita olisi parempi kutsua ylikuormitustilaksi. Tavanomainen ylikunto on ylirasitusta.

Kuntohan oikeastaan kasvaa vasta rasitusta seuranneen levon aikana. Levon alussa keho vain palautuu lähtötasoon ja vasta levon loppuvaiheessa kehittää suorituskykyä suuremmaksi. Ylikunto aiheutuu siitä, että uusi rasitus aloitetaan ennenkuin palautuminen on tapahtunut. Lopulta tällaisen jatkuessa suorituskyky painuu paljon alemmas kuin lähtötaso olikaan.




Näinhän tuo on. Krooninen ylikunto tai "ylikuormitustila" on vakava tila, josta toipuminen saattaa vaatia yli vuoden lähes täyttä lepoa. Tällaiseen tilaan liittyy usein masennusta, pitkittyneitä flunssankaltaisia oireita ja ties mitä muuta.

Douppaaminen mahdollistaa intensiivisemmän ja frekvenssiltään tiheämmän harjoittelun nopeuttamalla palautumista.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Shriek
Aiheeseen liittyen. Tänään pitäisi vetää negatiivisia toistoja, joita ei käsittääkseni suositella tehtäväksi kuin ehkä kerran kuussa. Näin siksi, että silloin kuormitus hermostolle on suurta ja sama treenitapa ei ainakaan lihastenkasvun kannalta toimisi jatkuvasti toteutettuna.



Joillekin nuo eivät sovi lainkaan. Jos olet reilusti plussakaloreilla, niin ehkä juurikin kerran tai kaksi kuukaudessa max. Yksilöllinen vaihtelu negatiivisten toistojen toimivuudessa on suurta.
Tämä siis jos olet "natupelle".

Kokeilemalla se vain selviää sopiiko itselle vai ei.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
Joillekin nuo eivät sovi lainkaan. Jos olet reilusti plussakaloreilla, niin ehkä juurikin kerran tai kaksi kuukaudessa max. Yksilöllinen vaihtelu negatiivisten toistojen toimivuudessa on suurta. Tämä siis jos olet "natupelle".

Kokeilemalla se vain selviää sopiiko itselle vai ei.




Aika kovastihan tuo kuormitti. Hyvin myös otti paikat osumaa. Tosin eihän tuo mukavuudessaan ole yhtä kivaa kuin peruspumppailu.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Shriek
Aiheeseen liittyen. Tänään pitäisi vetää negatiivisia toistoja, joita ei käsittääkseni suositella tehtäväksi kuin ehkä kerran kuussa. Näin siksi, että silloin kuormitus hermostolle on suurta ja sama treenitapa ei ainakaan lihastenkasvun kannalta toimisi jatkuvasti toteutettuna.
riippuu täysin siitä kuinka usein treenaa. jos treenaa lähes päivittäin ei välttämättä kannata tehdä juuri koskaan. jos välipäiviä mahtuu viikkoon useampia ja ehtii levätä kunnolla voi tehdä, vaikka kerran viikossa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
winstrol
- Onko nyt niin, että esm. yö/3vuorotyöläisen/stressaavassa elämäntilanteessa/työssä olevan, tulisi nauttia testosteronia reenasi tai not jos haluaa pitää elämänlaatua yllä.
no ei todellakaan t: ex-vuorotyöläinen. riittää, että nukkuu tarpeeksi päivittäin ja elämänlaatu säilyy.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
riippuu täysin siitä kuinka usein treenaa. jos treenaa lähes päivittäin ei välttämättä kannata tehdä juuri koskaan. jos välipäiviä mahtuu viikkoon useampia ja ehtii levätä kunnolla voi tehdä, vaikka kerran viikossa.



Minä ajattelen niin, että nuo erikoistekniikat vain sotkee perusohjelmaa siinä määrin, että lopulta ei osaa enää sanoa, mikä omassa systeemissä toimii ja mikä ei. Tein viimeksi negatiivisia toistoja keväällä, joten ajattelin, että nyt varmaan olisi jo korkea aika iskeä ja niinhän tuo oli. Jälkifiilis oli mahtava, vaikka treeniin sisältyi tuskaa. Tietenkin joku voi tehdä huolellista seurantaa ja syöttää tuloksiaan esim. tietokoneelle, jolloin pystyy vääntämään jonkinlaista tilastoa esiin. Silloin osaisi kertoa varmemmin. Tällä hetkellä tilanne on vain sellainen, että en pysty satsaamaan niin paljoa kuin haluaisin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Shriek
Minä ajattelen niin, että nuo erikoistekniikat vain sotkee perusohjelmaa siinä määrin, että lopulta ei osaa enää sanoa, mikä omassa systeemissä toimii ja mikä ei. Tein viimeksi negatiivisia toistoja keväällä, joten ajattelin, että nyt varmaan olisi jo korkea aika iskeä ja niinhän tuo oli. Jälkifiilis oli mahtava, vaikka treeniin sisältyi tuskaa. Tietenkin joku voi tehdä huolellista seurantaa ja syöttää tuloksiaan esim. tietokoneelle, jolloin pystyy vääntämään jonkinlaista tilastoa esiin. Silloin osaisi kertoa varmemmin. Tällä hetkellä tilanne on vain sellainen, että en pysty satsaamaan niin paljoa kuin haluaisin.
sen jälkeen, kun repii yli 500kg yhteistulosta alkaa kehitys muutenkin olla niin hidasta, että on todella vaikeaa sanoa mikä toimii ja mikä ei.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
sen jälkeen, kun repii yli 500kg yhteistulosta alkaa kehitys muutenkin olla niin hidasta, että on todella vaikeaa sanoa mikä toimii ja mikä ei.



En minä ajattele, että omat nostotulokset ovat juurikaan käyttökelpoista dataa. Ei nostomäärillä kehonrakennustyyppisessä treenissä juuri mitään tee. Tärkeämpää ovat muut seikat ja se, että pystyy itse kurinalaisesti noudattamaan jotain ohjelmaa, jotta voi sanoa sen lopussa mitä hyvää ja mitä huonoa siinä oli. Jos jollain on tapana sotkea ohjelman x väliin kaikkea paskaa, niin ainakin tietää, että siltä tyypiltä ei kannata mennä mitään kysymään.

Joillakin harrastajilla menee usein sekaisin se, mikä on toimivaa ja tehokasta, ja mikä tuntuu itsestä hyvältä. Esimerkiksi hampaiden pesu ei ole minusta juuri koskaan kivaa, mutta tutkimusten mukaan reikiintymistä estää ainoastaan säännöllisellä harjaamisella. Pitkällä tähtäimellä työskenteleminen edellyttää aina kivun ja mielipahan sietokykyä. Pelkällä hedonismilla ei tuloksia hankita, vaikka joku Olli Posti voisi muuta väittää.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Shriek
En minä ajattele, että omat nostotulokset ovat juurikaan käyttökelpoista dataa. Ei nostomäärillä kehonrakennustyyppisessä treenissä juuri mitään tee. Tärkeämpää ovat muut seikat ja se, että pystyy itse kurinalaisesti noudattamaan jotain ohjelmaa, jotta voi sanoa sen lopussa mitä hyvää ja mitä huonoa siinä oli. Jos jollain on tapana sotkea ohjelman x väliin kaikkea paskaa, niin ainakin tietää, että siltä tyypiltä ei kannata mennä mitään kysymään.
on ne omat nostotulokset ihan käyttökelpoista dataa. voimaa tulee lisää myös kehonrakennustyyppisessä treenissä ja tuo 500kg on sellainen raja-aita missä vaiheessa kroppa alkaa näyttää hyvältä ja kehitys huonolta. ei tietenkään päde niihin ihmisiin, jotka tekevät itsestään syöttöporsaan ja vannovat ylipaino on ylivoimaa nimeen.

Shriek
Joillakin harrastajilla menee usein sekaisin se, mikä on toimivaa ja tehokasta, ja mikä tuntuu itsestä hyvältä. Esimerkiksi hampaiden pesu ei ole minusta juuri koskaan kivaa, mutta tutkimusten mukaan reikiintymistä estää ainoastaan säännöllisellä harjaamisella. Pitkällä tähtäimellä työskenteleminen edellyttää aina kivun ja mielipahan sietokykyä. Pelkällä hedonismilla ei tuloksia hankita, vaikka joku Olli Posti voisi muuta väittää.
vaihtelu virkistää ja mitä useammilla erilaisilla liikkeillä lihaksiaan harjoittaa niin sitä nätimmin ne kasvavat, jos ravinto ja lepo on kunnossa. vapaat painot ja kahvakuulat ovat kovajuttu.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
on ne omat nostotulokset ihan käyttökelpoista dataa. voimaa tulee lisää myös kehonrakennustyyppisessä treenissä ja tuo 500kg on sellainen raja-aita missä vaiheessa kroppa alkaa näyttää hyvältä ja kehitys huonolta. ei tietenkään päde niihin ihmisiin, jotka tekevät itsestään syöttöporsaan ja vannovat ylipaino on ylivoimaa nimeen.



Olen erimieltä tästä. Löytyy anatomialtaan niin monen mallista ihmistä, että jos tuota 500kg ajatellaan, jolla ilmeisesti viittasit MAVE/PENKKI/KYYKKY yhteistulokseen, niin aika epäsuhtaisesti sielläkin nostomäärät saattavat jakautua. Etenkin niiden ihmisten joukossa se näkyy, joiden anatomia on voimaharjoittelua ajatellen epäedullinen. Kyllä esim. voimanostajien keho sisältää huipputasolla tietynlaiset kehon mittasuhteet, koska nämä mittasuhteet ovat huipulle pääsemisen edellytys. Sen sijaan niiden ihmisten, jotka pääsevät tuohon 500kg, mutta pukkaavat tulokset epätasaisesti, ei hyödytä lähtä kisailemaan vakavemmin.

vaihtelu virkistää ja mitä useammilla erilaisilla liikkeillä lihaksiaan harjoittaa niin sitä nätimmin ne kasvavat, jos ravinto ja lepo on kunnossa. vapaat painot ja kahvakuulat ovat kovajuttu.



Tässä onkin jo enemmän asiaa.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Shriek
Olen erimieltä tästä. Löytyy anatomialtaan niin monen mallista ihmistä, että jos tuota 500kg ajatellaan, jolla ilmeisesti viittasit MAVE/PENKKI/KYYKKY yhteistulokseen, niin aika epäsuhtaisesti sielläkin nostomäärät saattavat jakautua. Etenkin niiden ihmisten joukossa se näkyy, joiden anatomia on voimaharjoittelua ajatellen epäedullinen. Kyllä esim. voimanostajien keho sisältää huipputasolla tietynlaiset kehon mittasuhteet, koska nämä mittasuhteet ovat huipulle pääsemisen edellytys. Sen sijaan niiden ihmisten, jotka pääsevät tuohon 500kg, mutta pukkaavat tulokset epätasaisesti, ei hyödytä lähtä kisailemaan vakavemmin.
eikun tuo 500kg on sellainen yhteistulos minkä suurin osa ihmisistä voi saavuttaa ja siihen vaaditaan intensiivistä muutaman vuoden treeniä. muutaman vuoden intensiivisen treenin jälkeen taas kehitys on jo hidastunut ja hyvä niin. jos kehitys olisi tuonkin jälkeen yhtä nopeaa kuin ensimmäisinä vuosina niin huhheijaa sitä ruuan tarvetta. kehityksen hidastuminenhan lienee pääsyy siihen miksi isot ukot tuovat kehoonsa testosteronia sen ulkopuolelta.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat