Seuraa 
Viestejä45973

On olemassa muutamia ihmisiä jotka myisivät vaikka kasan kiviä korkealla hinnalla. Heillä on todella hyvät puhelahjat, ja he myös lukevat ihmisiä todella hyvin.

Olen itse kerran törmännyt tuollaiseen ihmiseen. Ja hämmästyin suuresti sitä taitoa jolla hän käänsi muutamien ihmisten ajatukset aivan eri suuntaan.

Oletko itse törmännyt vastaavanlaisiin henkilöihin? Eivätkö nämä ihmiset saata olla vaarallisia helposti perässävedettäville? Sana on vapaa.

Sivut

Kommentit (17)

Ei ole minua kukaan vielä puhunut ympäri. Olen kyllä tavannut liukkaita paskanpuhujia, jotka osaavat puhua herkkäuskoiset tekemään vaikka mitä. Olen uhriksi liian kyyninen ja vainoharhainen. Kännissä on meinannut ote kuitenkin herpantua.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Oon ollu kerran verkostomarkkinoijien hurmostilaisuudessa. Jotkut niistä tyypeistä osaa kyllä puhua paskaa uskottavasti. Itse en toki uskonut kun on vähän samaa vikaa kuin tuolla kabusilla. Lähinnä huvittuneena ja hämmentyneenä joidenkin ihmisten tyhmyydestä ja naivismista lähdin pois. Lisäksi pohdin että uskooko ne puhujat itsekin ihan vilpittömästi ne omat juttunsa. Uskottavuuttahan se tuo roimasti lisää jos ei edes cia:n valheenpaljastustestissä jää kiinni. Sellaiseen myyntitaitoon kyllä vaaditaan sitten jonkinlainen psykologinen sairaus tai häiriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaihdan mielipidettäni jos joku antaa tarpeeksi syitä tehdä suunnanmuutos. Monet ihmiset ovat aivan liian peloissaan myöntääkseen virheitä sekä, että joutuisivat määrittelemään egoaan uusiksi.

Tästä joku voisikin tehdä kyselyn."Monestikko olet vaihtanut mielipidettäsi suurempiin kysymyksiin?" [size=85:1mvdf9db]Phony tai joku muu?[/size:1mvdf9db]

magic device
Vaihdan mielipidettäni jos joku antaa tarpeeksi syitä tehdä suunnanmuutos. Monet ihmiset ovat aivan liian peloissaan myöntääkseen virheitä sekä, että joutuisivat määrittelemään egoaan uusiksi.

Tästä joku voisikin tehdä kyselyn."Monestikko olet vaihtanut mielipidettäsi suurempiin kysymyksiin?" [size=85:30gk9otg]Phony tai joku muu?[/size:30gk9otg]

Kiitos kirjoituksestasi, se sai minua tajuamaan, että olen liian usein ollut peloissani siitä, että tekisin jonkin virheen.. Sekä myöntääkseni toisille, että minäkin teen virheitä. Nuorempana ajattelin, että myöntäisin kernaasti virheeni, mutta sepä ei olekaan niin helppoa.. Egoni on sidonnut minut liiaksi.

o
Seuraa 
Viestejä1697

Eihän sitä välttämättä edes voi tietää tulleensa huijatuksi, jos ei montaa kertaa tapaa samaa henkilöä. Kyllä sitä joskus saattaa puhutuksi joutua, jos koko ympäristö siihen painostaa, mutta ei montaa kertaa pitäis onnistua, kun seuraavalla kerralla on jo varautunut. Toleranssi tuntuisi jatkuvasti kasvavan, kun oppii erilaiset paskanpuhumistyylit niin osaa niitä siten varoa.

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323
Mambotus
On olemassa muutamia ihmisiä jotka myisivät vaikka kasan kiviä korkealla hinnalla. Heillä on todella hyvät puhelahjat, ja he myös lukevat ihmisiä todella hyvin.

Olen itse kerran törmännyt tuollaiseen ihmiseen. Ja hämmästyin suuresti sitä taitoa jolla hän käänsi muutamien ihmisten ajatukset aivan eri suuntaan.

Oletko itse törmännyt vastaavanlaisiin henkilöihin? Eivätkö nämä ihmiset saata olla vaarallisia helposti perässävedettäville? Sana on vapaa.

Onhan noita ja he ovat pahimmillaan hyvin vaarallisia. Ja itse asiassa useinkin, koska heillä on tapana päätyä kaikissa yhteisöissä valtaa käyttäviin asemiin perskärpästensä tukemana.

Itse olen niin pessimistinen ja pelokas, etten ole helposti (enkä yleensä edes vaikeasti) ylipuhuttavissa mihinkään, jossa on riskejä tai kustannuksia. Mutta kyllä nuo tyypit näkevät sen nopeasti ja hakevat manipuloitavansa muualta. Se, että tunnistaa nopeasti ketä voi käyttää hyväksi ja ketä ei, kuuluu oleellisena osana pätevän myyntimiehen tai johtajan taitovalikoimiin. Eivät he haaskaa aikaansa änkyröihin, koska he tietävät saavansa enemmistön tuen muutenkin.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164

Minut voidaan toki puhua ympäri ... mutta jos minut on todella vain puhuttu ympäri eikä mielipidettäni aidosti mukautettu, niin saatan hetken päästä havahtua: mitä tuli luvattua! Yleensä keksin keinon luikerrella irti psykologiseen sodankäyntiin kuuluvien painostusaseiden voimin puristetusta lupauksesta.
Aina ei ympäri puhuminen ole edes paha juttu: montakohan kertaa tulemme lähteneeksi mukaan suotuisaan toimintaan edes osittain siksi, että joku yllytti?

Kamalan vakavia ajatuksia.

Ympäri puhuminen voi olla sitä että meneekin toiseen ravintolaan lounaalle kuin yleensä. Tai suostuu menemään eka kertaa Ikeaan.

Kyllähän tätä tapahtuu koko ajan ja ne, jotka väittävät muuta, eivät ilmeisesti sitä huomaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323
Einheri
:shock:

Kamalan vakavia ajatuksia.

Ympäri puhuminen voi olla sitä että meneekin toiseen ravintolaan lounaalle kuin yleensä. Tai suostuu menemään eka kertaa Ikeaan.

Kyllähän tätä tapahtuu koko ajan ja ne, jotka väittävät muuta, eivät ilmeisesti sitä huomaa.

En pidä tuollaista ympäripuhumisena, ellei minulle ole erityistä vaivaa tai kustannuksia hommasta. En minä yleensä asetu vastustelemaan tuollaisissa yhdentekevissä hommissa.

Perheessä on sitten sitäkin, että puhutaan ympäri jossain pikkujutuissa, mutta se on aika varatonta ja yhdentekevää eikä liity siihen, että joku olisi erityisen taitava siinä ja saisi aina tahtonsa läpi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45961

Voidaanko tätä tapausta käyttää käytännön esimerkkinä yleisellä tasolla?

Joukko nimekkäitä juristeja on tehnyt poliisille tutkintapyynnön ex-lobbari Lasse Lehtisen tupakkapuheista.

Tutkintapyynnön mukaan Lehtinen on julkisesti valehdellut tupakan terveysvaaroista, pyrkinyt harhauttamaan kuluttajia ja viemään pohjan terveysviranomaisten varoituksilta.

Lehtinen toimi Amer-Tupakan viestinnän ja yhteiskuntasuhteiden johtajana vuosina 1990-1993. Tutkintapyyntöön liitetyn emeritusprofessori Erkki Aurejärven aineiston mukaan Lehtinen osallistui tupakan valheelliseen markkinointiin vuosina 1990-2002.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082 ... 7_uu.shtml

Piru Naiseksi

Aina ei ympäri puhuminen ole edes paha juttu: montakohan kertaa tulemme lähteneeksi mukaan suotuisaan toimintaan edes osittain siksi, että joku yllytti?

Tuo on totta. Moniasia olisi jäänyt kokematta, jos joku ei olisi ollut suostuttelemassa. Mutta en pidä sitä ylipuhumisena, koska olen kahden vaiheilla, eikä niihin ole kuulunut mitään riskejä.

Ryhmäpaine on sitten eriasia esim. koulussa, jos koko luokka on innoissaan jostain tekemisestä, niin aina ei pysty kieltäytymään. Vaikka tässäkin olen yleensä se nihilisti vastarannan kiiski.

Ympäripuhumista voi odottaa, jos joku lupaa yhdeksän hyvää ja kahdeksan kaunista.

Jos luvataan palkiota tässä tai tulevassa elämässä, on jo suuri epäilys aiheellinen (tuotahan lupaavat uskonnot) tai imarrellaan, kuunnellaan, myötäeletään ollaan kiinnostuneita sinusta, sinun tekemisistäsi elämästäsi, aina kun tarjotaan jotain ilmaiseksi, tekisi mieli vetää liikkuvat taakse, kuvaannollisesti.

Tuosta voi päätellä, ettei ole ihan helppo ympäripuhua, toisaalta miehenä voin sanoa, että naiselle se ei kovin vaikeaa ole (miehen ympäripuhuminen) myös lapset tuppaavat kiertämään isäpapan sormensa ympärille.

Flick
Seuraa 
Viestejä258

Pitäisi kyllä olla tosihyvä puhuja jos mut saa ympäri. En nyt tarkoita tässä marketin karkinmaistattajaa joka mainostaa tuotetta vaan sitä jos hankinta on taloudellisesti iso tai pitkäksi aikaa sitova. Nuukaksi kun on sattunut syntymään niin minkä sitä itselleen voi.

Tuossa jokin aika sitten yrittivät myydä palvelua jossa olisi avaintenpalautuspalvelu, kortinsulkupalvelu ja passinkuoletuspalvelu samassa. Tosi kätevää! Eikö olisi hankalaa ja aikaavievää jos ne kaikki pitäisi kuolettaa erikseen? Ja sillä aikaa kun kuoletat yhtä korttia, sitä toista höylätään jo. Eikä maksa paljoa!

Tyypillistä linssiinviilausta, vuodeksi aina kerrallaan, hintaa en nyt satu muistaan, mutta se tarjous oli vain harvalle valitulle ja sinä päivänä. Just joo.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Minut on helppo puhua ympäri koska
- minun on vaikea ylipäätään sanoa kenellekään ei, onneksi tämä on hieman lievittynyt
- olen utelias ja impulsiivinen, menen nokka pitkällä ajattelematta seurauksia
- innostun herkästi uusista asioista ja ideoista
- joskus on hankala ymmärtää rahan arvoa
- ihailen taitavia retoorikkoja ja semantikkoja.

Hämmentää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat