Seuraa 
Viestejä45973

Mielestäni ei kannata pohtia liiaksi sitä, että elämä on loppujen lopuksi turhaa. Vie liiaksi elämäniloa ihmiseltä, jos hän tulee siihen johtopäätökseen, että elämä on näennäistä ja turhaa, koska ihminen kuolee lopussa kuitenkin.
Kannattaa miettiä, miten voisi nauttia elämästään täysin rinnoin. Meillä on vain yksi elämä....

Sivut

Kommentit (30)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5433
Laija
Mielestäni ei kannata pohtia liiaksi sitä, että elämä on loppujen lopuksi turhaa. Vie liiaksi elämäniloa ihmiseltä, jos hän tulee siihen johtopäätökseen, että elämä on näennäistä ja turhaa, koska ihminen kuolee lopussa kuitenkin.
Kannattaa miettiä, miten voisi nauttia elämästään täysin rinnoin. Meillä on vain yksi elämä....

Jos tuntuu, että elämä on näennäistä, voi se johtua myöski nykysestä kulttuuristamme, joka on monessa mielessä melko pinnallista. Tärkeintä on se miltä näyttää, ei se mitä on. Kannattaako siihen lähtä mukaan, jossei tunnu omaksi?

Per se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Reiska

Jos tuntuu, että elämä on näennäistä, voi se johtua myöski nykysestä kulttuuristamme, joka on monessa mielessä melko pinnallista. Tärkeintä on se miltä näyttää, ei se mitä on. Kannattaako siihen lähtä mukaan, jossei tunnu omaksi?

Ei kannata lähteä.. Olen huomannut tuon valitettavan asian, että nykyinen kulttuurimme on pinnallisempaa kuin aiemmin.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5433

Eikö sitten kannata käyttäää aikaa siihen, kuinka löytäisi sen oman juttunsa ja pääsisi pois niistä ympyröistä, jotka ei niin omia ole? Ei tarvi laumasta luopua, kunhan vaan löytää sen omanlajisensa.

Per se

Reiska
Eikö sitten kannata käyttäää aikaa siihen, kuinka löytäisi sen oman juttunsa ja pääsisi pois niistä ympyröistä, jotka ei niin omia ole? Ei tarvi laumasta luopua, kunhan vaan löytää sen omanlajisensa.

Olen löytänyt omanlaiseni elämän useiden huonojen vuosien jälkeen ja nautin vihdoinkin elämästäni rauhassa. En välitä muiden ihmisten mielipiteistä enää yhtä paljon kuin aiemmin. Joskus vain salakavalasti mieleeni hiipii se, että miten elämä on turhaa.. En tiedä miksi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46060
Laija

Mietitään; Luen tätä sinun tekstiäsi, elänkö siten "täysin rinnoin". pitäiskö minun pettyä ja huolestua jos en eläkkään täysin rinnoin. Miksi loisin mielessäni edes moista vaatimusta täysin rinnoin elämisestä itselleni, hätähän semmosesta vain tulee loppukädessä? Montako elämää meillä pitäisi olla, 14?

Reiska
Seuraa 
Viestejä5433
Laija
Reiska

Olen löytänyt omanlaiseni elämän useiden huonojen vuosien jälkeen ja nautin vihdoinkin elämästäni rauhassa. En välitä muiden ihmisten mielipiteistä enää yhtä paljon kuin aiemmin. Joskus vain salakavalasti mieleeni hiipii se, että miten elämä on turhaa.. En tiedä miksi.

Sinulla on tyhjiö sielussa.

Per se

Reiska

Varmaan on.. Olen miettinyt vapaaehtoista työtä ihmisten hyväksi, se ehkä täyttäisi tyhjiön tai sitten ei.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5433
Laija
Reiska

Varmaan on.. Olen miettinyt vapaaehtoista työtä ihmisten hyväksi, se ehkä täyttäisi tyhjiön tai sitten ei.

Kokeile, niin tiedät.

Per se

jussipussi

Mietitään; Luen tätä sinun tekstiäsi, elänkö siten "täysin rinnoin". pitäiskö minun pettyä ja huolestua jos en eläkkään täysin rinnoin. Miksi loisin mielessäni edes moista vaatimusta täysin rinnoin elämisestä itselleni, hätähän semmosesta vain tulee loppukädessä? Montako elämää meillä pitäisi olla, 14?

Ei kannata huolestua. Nauti elämästäsi parhaaksi näkemälläsi tavalla.. Eli sinun elämäntyylisi voi olla se "täysin rinnoin" elämistä ja parempaa kun esim. minun elämäntyylini.

Mieleen joskus vain tulee se, miten kaikki ihmisten touhuamiset, tehokkaat työnteot, ym. olisi turhaa.. Ihmiset elävät "unessa" varsinkin länsimaissa.. En halua miettiä tuollaista, vaan keskittyä itse elämään ja miettiä, mitä hyvää voin tehdä toisten hyväksi.. Mutta joskus tuokin tuntuu kuitenkin turhalta.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46060
Laija
jussipussi

Ei kannata huolestua. Nauti elämästäsi parhaaksi näkemälläsi tavalla.. Eli sinun elämäntyylisi voi olla se "täysin rinnoin" elämistä ja parempaa kun esim. minun elämäntyylini.

Mieleen joskus vain tulee se, miten kaikki ihmisten touhuamiset, tehokkaat työnteot, ym. olisi turhaa.. Ihmiset elävät "unessa" varsinkin länsimaissa.. En halua miettiä tuollaista, vaan keskittyä itse elämään ja miettiä, mitä hyvää voin tehdä toisten hyväksi.. Mutta joskus tuokin tuntuu kuitenkin turhalta.

Se on tervettä kun masentaa, välillä.

Tunteet tulee ja menee. niinkuin kaikki muukin.

Kyllä sieltä vapaaehtoistyöstä varmaankin löytyy sellaista mitä ei "itselle hamuamalla" saa.

Anomalia++
Laija
Mielestäni ei kannata pohtia liiaksi sitä, että elämä on loppujen lopuksi turhaa.

Olet jonkin verran väärässä.

Niinpä, pohdiskelu kun voi olla kehitettävää. Mielestäni en kuitenkaan voisi enää kehittyä lisää, vai voisinko.. Mihin suuntaan kehittyisin.. Uskallanko kokeilla toisenlaista elämäntyyliä vai jatkanko turvallista, tuttua elämää?

jussipussi

Se on tervettä kun masentaa, välillä.

Tunteet tulee ja menee. niinkuin kaikki muukin.

Kyllä sieltä vapaaehtoistyöstä varmaankin löytyy sellaista mitä ei "itselle hamuamalla" saa.

Hyvin sanottu.. Joskus tunnen olevani liian "irrallaan" elämästä.. Usein katselen ihmisiä ja mietin, miten kaikki heidän tekemisensä onkaan turhaa loppujen lopuksi.. Vaikka ihmiset tekevät asioita erilaisista systä: pakosta, hyvää tarkoittaen tai intohimosta. Mutta koko systeemi, koko maapallo tuntuu joskus turhalta.. Kaipa tämä on vain osa VANHENEMISTA, nuorena oli mahtavaa ihastella ja ihmetellä erilaisia asioita.. Sekä arvostaa ihmiskunnan saavutuksia.. Täytyy koettaa löytää jälleen samanlaista kipinää kuin mitä nuorena oli.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156

Ihmisen luontainen eliniänodote on ollut kivikaudella 20 - 25 vuotta. Ihminen on muuttanut ympäriostöään, mutta ihminen ei ole vielä kyennyt merkittävästi muuttaman itseään. Masentumiselle on varmasti oma evoluutiollinen merkityksensä. Itse en ainakaan usko vapaaseen tahtoon. Maapallolla on vain lauma palloilevia ihmisiä, jotka miettivät mitä muut heistä ajattelevat. Kukaan ei tiedä, että mistä he ovat tullee ja minne menevät, kaikki on vain hajanaisia muistoja ja mielikuvitusta. Nekin ovat vain selvitymisen takia.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat