Seuraa 
Viestejä2645

Kun olosuhteet, ravinto ja kaikki tuntuu olevan sitä samaa mitä olet tottunut saamaan niin herää kysymys joka on askarrettanut minua jo jonkin aikaa: Eli, vaikka elämässäs ei ole isoja muutoksia niin miksi esim. maanantai ja tiistai tuntuvat niin erilaisilta? Miksi koen päivät niin erilaisina - jos viikossa on seitsemän päivää niin saatan yks päivä olla energinen ja taas elämä maistuu kun taas seuraavana päivänä olen sängyn pohjalla odottamassa parempaa fiilistä?

Onko ideoita mistä tämä johtuu?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (20)

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1772

Tiistai ainakin on maanantaita parempi koska krapula on hellittänyt. Tiistaiyön unet on vielä vähän katkonaisia em. asian takia joten vasta keskiviikkoyönä nukkuu kunnolla, josta syystä keskiviikko on tiistaita parempi.

Muuten sitten kaikki pienikin vaikuttaa, eli jos joku pösilö vanha mummeli on kassajonossa edelläni hidastelemassa niin voi olla koko päivä pilalla. Tai joku idiootti lippisnulikka on pysäköiny mopoautonsa päin hewlettiä parkkipaikalla. Tai joku aivoton pysähtyy risteyksessä vaikka tulee minuun nähden oikealta eli sen pitäisi ajaa ensin. Vastaavasti jos joku noista jää tapahtumatta niin päivä on heti parempi.

Eli harvat päivät on ihan identtisiä kuitenkaan vaikka jälkeenpäin muistelisi niiden olleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
deep'n'dark
Kun olosuhteet, ravinto ja kaikki tuntuu olevan sitä samaa mitä olet tottunut saamaan niin herää kysymys joka on askarrettanut minua jo jonkin aikaa: Eli, vaikka elämässäs ei ole isoja muutoksia niin miksi esim. maanantai ja tiistai tuntuvat niin erilaisilta? Miksi koen päivät niin erilaisina - jos viikossa on seitsemän päivää niin saatan yks päivä olla energinen ja taas elämä maistuu kun taas seuraavana päivänä olen sängyn pohjalla odottamassa parempaa fiilistä?

Kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Vaari
Seuraa 
Viestejä3331
deep'n'dark
(..) Onko ideoita mistä tämä johtuu?

Olen pahoillani. Olet veltto. Viiskytvuotta sitten sua ei olisi ollut olemassa. Sun kysymys on löysää nykyaikaa. Jos kysymys tekee olevaksi.

Ei auta, tiedän, mutta ryhdistäydy.

Tai anna olla. Teet mitä tai et, täällä ollaan. Tollaset neuroosit on ei mitään. En sano edes sorry, vaan että tervetuloa elämään.

Mikä nykynuoria riivaa? Saatana fittu helvetti. Hävettää sun puolesta. Siinä eka kiinnekohta, jos mitään tajuut.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vaari
deep'n'dark
(..) Onko ideoita mistä tämä johtuu?

Olen pahoillani. Olet veltto. Viiskytvuotta sitten sua ei olisi ollut olemassa. Sun kysymys on löysää nykyaikaa. Jos kysymys tekee olevaksi.

Ei auta, tiedän, mutta ryhdistäydy.

Tai anna olla. Teet mitä tai et, täällä ollaan. Tollaset neuroosit on ei mitään. En sano edes sorry, vaan että tervetuloa elämään.

Mikä nykynuoria riivaa? Saatana fittu helvetti. Hävettää sun puolesta. Siinä eka kiinnekohta, jos tajuut.

Viddy. Ennen vanhaan hiihdettiin kesät talvet kouluun sudet ja karhut perässä.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3331

Oot jälillä. Jatka.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

jogger
Seuraa 
Viestejä2936

Meinasin kysyä samaa kuin Carloz (kakssuuntainen mielialahärö).

Kyseessä voi myös olla vain asenne. Olet todennäköisesti kuullut jonkun sanovan töissä tai koulussa tyyliin: "ääh, maanantai, yhyy!", jolloin tiedostamattasi toistat tuota mantraa pääsi sisällä. Olet manipuloinnin uhri siis. Onneksi olet kuitenkin tietoinen tästä, ja ymmärrät ettei vapaata tahtoa ole, jolloin tiedät että voit muutta itseäsi, nyt!

--

Minua ihmetyttää enemmän se että miten ihmeessä uneni ovat niin erilaisia joka yö? Vaikka olisi kuinka tylsä elämä tahansa, silti unet ovat vilkkaita ja mitä erikoisempia, ihan joka yö.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Jos tiistaina menee huonosti totean kyseessä olevan viikon toinen maanantai. Jos keskiviikkona menee huonosti, niin totean kyseessä olevan viikon kolmas maanantai. Tämä helpottaa. Luovutan lakonisen toteamuksen täten yleiseen käyttöön. Toteamus on aivan itse keksitty eli kopyraittia ei ole kenelläkään.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vaari
Seuraa 
Viestejä3331

Oukei. Maanantai on aina samanlainen.

Päivät ei oikeesti ole erilaisia. Ne on joko maanantaisia, tai muita. Erilaisia on vain tiistait, ja sitä rataa, jolloin ne on samanlaisia siinä mielessä ettei ne ole maanantaita.

Mitään ongelmaa ei siis taaskaan ole.

Sen pienen eron sietää että maanantain lisäksi on vain yhtiä muita, jotka ei ole maanantaita. Kahtianlaisia siis vain. Maanantain lisäksi vain niitä muita, joita tiistai on paskin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
deep'n'dark
Eli, vaikka elämässäs ei ole isoja muutoksia niin miksi esim. maanantai ja tiistai tuntuvat niin erilaisilta? Miksi koen päivät niin erilaisina - jos viikossa on seitsemän päivää niin saatan yks päivä olla energinen ja taas elämä maistuu kun taas seuraavana päivänä olen sängyn pohjalla odottamassa parempaa fiilistä?

Mää olen kans miettinyt vakavissani sitä, että mikä päivistä oikein tekee erilaisia? Rutiinit ja kaikki pysyy samana päivästä toiseen, mutta fiilis on aina eri. Miksi ihmisillä ylipäätään vaihtelee mieliala? Mistä ne tulee? Mikään ei muutu ja silti tuntuu aina eriltä. Eikä tartte mihinkään kliinisiin diagnooseihin mennä edes. Maanatai on maanatai, tiistaina on harmaata, keskiviikkona on loistava fiilis ja kaikki sujuu, torstai on toivoa täynnä, perjantaina ahdistaa, lauantaina hämmästyttää ja sunnuntai on aina pitkäveteinen. (<- ei tarkotettu kirjaimellisesti otettavaksi.) Mistä nuo tulee? Mikä muuttuu että fiilis muuttuu?

Hämmentää.

Jos lähtee miettimään oikein syvällisesti niin se miten väsynyt olet aamulla herätessäsi vaikuttaa yllättävän paljon tunteeseesi miten erilainen päivä on tulossa verrattuna sellaiseen milloin olit pirteä.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645
Vatkain
deep'n'dark
Eli, vaikka elämässäs ei ole isoja muutoksia niin miksi esim. maanantai ja tiistai tuntuvat niin erilaisilta? Miksi koen päivät niin erilaisina - jos viikossa on seitsemän päivää niin saatan yks päivä olla energinen ja taas elämä maistuu kun taas seuraavana päivänä olen sängyn pohjalla odottamassa parempaa fiilistä?

Mää olen kans miettinyt vakavissani sitä, että mikä päivistä oikein tekee erilaisia? Rutiinit ja kaikki pysyy samana päivästä toiseen, mutta fiilis on aina eri. Miksi ihmisillä ylipäätään vaihtelee mieliala? Mistä ne tulee? Mikään ei muutu ja silti tuntuu aina eriltä. Eikä tartte mihinkään kliinisiin diagnooseihin mennä edes. Maanatai on maanatai, tiistaina on harmaata, keskiviikkona on loistava fiilis ja kaikki sujuu, torstai on toivoa täynnä, perjantaina ahdistaa, lauantaina hämmästyttää ja sunnuntai on aina pitkäveteinen. (<- ei tarkotettu kirjaimellisesti otettavaksi.) Mistä nuo tulee? Mikä muuttuu että fiilis muuttuu?

Juu luulis ettei mitään isoa vaihtele taustalla joka tämän aiheuttaisi. Ihan kuin nuorempana ei vielä ollut näin isoja vaihteluja. Erilaista oli sekin että silloin kaikki oli mysteerisesti jännempää.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
deep'n'dark

Jotenkin luulen että hieman aavistan mitä haluat kysyä. Voisitko hieman tarkentaa mitä haluat kysyä tai mihin kysymykseen kaipaat vastausta?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat