kristittyjen reagointi jumalan pilkkaan

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Minun Jumalani huolehtii itse tuollaisista. Jos katsoo sen tarpeelliseksi. Ei siihen maallista oikeutta tarvita. Yleensäkkään ei näytä puuttuvan mihinkään, mitä maapallollaan tapahtuu. Kokonaisuuden kannalta lienee kovin mitätön sektori Hänelle. Ei tarvitse kaikenlaisiin mitättömyyksiin puuttua. Kun on kaikkivaltias ja pystyy kyllä tarpeen vaatiessa huolehtimaan itsestään.

Salamalla lyö, jos pilkataan. Heti! Niinkuin venäläinen krh ryhmäkin.

Lierikki Riikonen

Kommentit (6)

Vierailija

Minulle on sama asia pilkataanko Jeesusta, Jumalaa, jumalaa, Taika Jimiä, ihmekääpiöitä, smurffeja, Pohjolan suurta harmaata sarvipäätä tai intiaanipäällikköä nimeltään Kantaa lipaston yksin.

Niilo Paasivirta pilkkasi jumalaa näin, ja joutui syytteeseen(ei tuomittu):

"Jumala on mullikuhnuri, ektoplasma, bassi-bazuukki ja huimapää!

Jumala on putkisierainlepakko ja sianihrassa käristettävä herkkukurkku.

Jumala on sadistinen pedofiili, jonka erityisalaa on pakottaminen homoseksuaaliseen suhteeseen. Jumala on myös narkomaani, taparikollinen ja psykopaatti.

Täten pilkkaan Jumalaa.

Pilkatkaa avoimesti ja julkisesti Jumalaa. Tämä on kehoitus! "

Minä en tietysti hänen kehoitustaan noudata, kamalaa tekstiä, hyihyi!

Sanonpa vaan, että uskonto on mielen virus ja ihmiskunnan syöpä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Paasivirta

Vierailija

Mitä tarkoittaa Jeesus jyystämässä sikaa? Syökö sitä kuin joulukinkkua? Vai naiko sitä? En voi äänestääkään, kun en tiedä mitä jyystämine tässä tarkoittaa. Esitettynä keille muillekin tahansa sian naiminen on kyllä herjausta. Lempeän leikinlaskun tulee olla Isän, Pojan ja Pyhänhengen suhteen sallittavaa, herjaus on otettava siten kuin muukin herjaaminen.
Tarpeen vaatiessa oikeus antakoon kipurahuja ja kakkuakin.

Olen myös ateisti eli jumalaton. Ateismini on seurasta analyyttisestä ja polititisen historain materialimistani, ei uskon eli vakaumuksen asia sinänsä. Ja minä olen pilkannut, tapani mukaan lempeästi, myös epätieteellistä ateismia. Sitä tyypillisesti edustavat Vapaa-ajattelijain liitonm ateistit. En ole vapaa-ajattelija, vaan luonnonlakien ehdottoman lainmukaisuuden kannataja.

En suhtaudu uskontojen ja uskonottomuuden pilkaan uskonnon lakien, vaan maallisten lakien kannalta. Ja onhan Suomessa jumalanpilkkalkikin maallissen edsukunna säätämä ja maallsien pressan vahvistama laki, jonka noudattamista valvovat maaliset viranomaiset ja oikeudet.
Muissa laeissa ovat kuitenkin ihan samat mutta yleisemmät maallisesta lähtevät herjaussäännökset. En pidä jumalanpilkkalakia Suomessa uskontoujen itsenäkin kannalta tarpeellisina. Toisaalta, myös uskonnottomuuden herjaamien on herjaamista. Tahtoo usein äärivanhoillisilta Suomessa unohtua.

Jumalanpilkkalaki tuli Ruotsinmaahan ja Suomeen sotalakisäädännöstä.
Kustaa II Aadolfin sotajoukossa Saksasssa jumalanpilaksta kuten myös karkaamisesta oli kuolemanrangaistus. Ryöstäminen ja raiskaaminen
harvoin oli ollenkaan rangaistavaa.

Tai äänestänkin. Omalta kohdaltani ei ole tarvis reagoida mitenkään, sian syömistä katson jopa huvittuneena. Sen sijaan jyystäminen käsitettynä sian naimiseksi, siihen kristityillä kuten muslimeillakin on oikeus ottaa kantaa tapahtuneena herjauksena, ja saada myös hyvitystä oikeuden tuomuiona ja korvauksina.

Ovat Mooses ja Jeesus myös muslimien profeettoja, vaikka Muhammed on profeetoista suurin. Profeeta merkitykseltään on lähellä sanaamme professori. Minäkin voisin olla professori.

Vierailija

Tässä on taasen osoitus subjektiivisesta ajattelusta. Palstan 4 muslimia ilmoittavat käyttäytyvänsä vastaavassa tilanteessa samoin kuin muslimit: mistäköhän se johtuu?

Vierailija

Todellisiin pilakuviin tuskin kukaan paljoakaan kiinnittäisi huomiota.

Mutta jos laadit kuvan joka kuvaa 500-1950 välistä aikaa kokonaisuudessaan historiallisten faktojen perusteella, niin saattais muutama "pyhä isä" pyöriä haudassaan ... edellyttäen että heitä on ollut olemassa ... .. .

Vierailija
Espi000
Minulle on sama asia pilkataanko Jeesusta, Jumalaa, jumalaa, Taika Jimiä, ihmekääpiöitä, smurffeja, Pohjolan suurta harmaata sarvipäätä tai intiaanipäällikköä nimeltään Kantaa lipaston yksin.

Niilo Paasivirta pilkkasi jumalaa näin, ja joutui syytteeseen(ei tuomittu):

"Jumala on mullikuhnuri, ektoplasma, bassi-bazuukki ja huimapää!

Jumala on putkisierainlepakko ja sianihrassa käristettävä herkkukurkku.

Jumala on sadistinen pedofiili, jonka erityisalaa on pakottaminen homoseksuaaliseen suhteeseen. Jumala on myös narkomaani, taparikollinen ja psykopaatti.

Täten pilkkaan Jumalaa.

Pilkatkaa avoimesti ja julkisesti Jumalaa. Tämä on kehoitus! "

Minä en tietysti hänen kehoitustaan noudata, kamalaa tekstiä, hyihyi!

Sanonpa vaan, että uskonto on mielen virus ja ihmiskunnan syöpä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Paasivirta[/quote]

Niin, ja siis tosikkona totean, että eihän tuo ole pilkkaa, vaan täyttä totta. Jumala on koko tämä juttu, sisältäen kaiken. Kaiken paskankin siis. Vai onko se sitten Saatanasta lähtöisin uskonnollisten mielestä? Jos on, niin silloin myös tappajat ovat saatanasta lähtöisin, eli siis armeija on saatanallinen instituutti.

Uusimmat

Suosituimmat