Seuraa 
Viestejä3888

Tiedän kyllä miten kiintolevyn sisältö tuhotaan ohjelmallisesti, mutta miten sen saisi helpoiten tehtyä, jos levy on irrallaan koneesta? Vasarallakaan en viitsisi alkaa paukuttelemaan, koska levyjä on yhteensä kolmisenkymmentä kappaletta, eikä lähistöllä ole juuri nyt asvaltointiporukoitakaan, joilta voisi lainata jyrää

Auttaisiko veteen upottaminen? Levyjä ylös nostettaessa luulisi ilman ja veden yhteisvaikutuksesta alkavan jonkun sortin hapettumisen. Vai ovatko nämä n. 10 vuotta vanhat IDE-levyt muka ilmatiiviitä?

Sivut

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ID10T
Seuraa 
Viestejä3888

Mutta, mutta... Mistä saan riittävän vahvan magneetin? Porakonettakaan ei ole käytettävissä

Eikö tuo "vesikidutus" muka hyödytä yhtään? Entä jos veteen sekoittaa tiskiainetta tai jotain muuta helposti saatavaa kemikaalia, joka ei kuitenkaan höyrysty ja pilaa huoneilmaa tai ole vaarallista iholle (en halua vetää ylleni suojapukua )?

Kovalevyissä on tarrasinetti, jonka alla on reikä sisuksiin. Tee siihen reikä, se melkein jo riittää, mutta jos haluat varmistaa asian, kaada sisälle vaikka jäteöljyä tai luontoystävällistä siirappia tai proosallista kokista tai hiekkaa. Johan tehoaa.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
ID10T
Mutta, mutta... Mistä saan riittävän vahvan magneetin? Porakonettakaan ei ole käytettävissä

Eikö tuo "vesikidutus" muka hyödytä yhtään? Entä jos veteen sekoittaa tiskiainetta tai jotain muuta helposti saatavaa kemikaalia, joka ei kuitenkaan höyrysty ja pilaa huoneilmaa tai ole vaarallista iholle (en halua vetää ylleni suojapukua )?

Minä upotin yöksi alunperin tulikuumaan kylläiseen merisuolaliuokseen. En ollut vakuuttunut ja vetelin siitä sinettiteipin alta löytyvästä aukosta tylsällä morapuukolla pitkiä vetoja koko levyn säteen mitalta. Lopuksi hävitys sekajätteen mukana haisevien lohenperkeiden kera.

Minä olen noita töissä ruuvannu auki ja ottanu levyt irti. Ei siinä kauaa mene /levy kun aikansa harjoittelee. Nopeampaa kuin porakoneella/rälläkällä alkaa niitä rikkomaan.

Ulkopuolelta vahvalla magneetilla levyn tyhjentäminen on aika toivotonta, nimittäin aika hyvässä suojassa on se levy kotelon sisällä. Toisekseen sieltä kotelon sisältä löytyy älyttömän tehokkaat kestomagneetit, eli tuskin se levy ihan pienestä magneettikentästä hätkähtäisikään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

Millaisia vaaroja vastaan haluat suojata levyt? Minä olen joskus porannut pari 8 mm:n reikää kotelon ja koko levypakan läpi. Se estää kaikki realistiset lukuyritykset, joita tavallisen ihmisen vanhaan kovalevyyn voidan kohdistaa. Mutta jos haluat varautua myös CIA:n ja muiden joka paranoidin vihollisten toimia vastaan, niin tee iso nuotio ja grillaa levyt siinä.

Vedessä ja magneeteissa on se vika, että vaikka ne aika isolla todennäköisyydellä tekevät tehtävänsä, et voi kokeilematta tietää tuhoutuivatko tiedot vai eivät. Levypakan läpi porattu reikä on siinä mielessä informatiivisempi.

Avaa sen kotelon ja vääntää levyn mutkalla niin ei tutki kukaan mitään, ei into riitä. Samalla voi ottaa ne hyvin vahvat magneetit irti, jos vaikka tarvitsee johonkin.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
ID10T
Tiedän kyllä miten kiintolevyn sisältö tuhotaan ohjelmallisesti, mutta miten sen saisi helpoiten tehtyä, jos levy on irrallaan koneesta? Vasarallakaan en viitsisi alkaa paukuttelemaan, koska levyjä on yhteensä kolmisenkymmentä kappaletta, eikä lähistöllä ole juuri nyt asvaltointiporukoitakaan, joilta voisi lainata jyrää

Auttaisiko veteen upottaminen? Levyjä ylös nostettaessa luulisi ilman ja veden yhteisvaikutuksesta alkavan jonkun sortin hapettumisen. Vai ovatko nämä n. 10 vuotta vanhat IDE-levyt muka ilmatiiviitä?

Otat levyt reppuun ja vasara mukaan, ja suuntaat luontoretkelle läheiselle kalliolle. Siellä voi naputella levyt rikki ketään häiritsemättä. Jokin bilteman naskali+vasara toimii myös.

Olen joskus murskannut 2,5" levyt puristimessa.

EV+

Minä upotin yöksi alunperin tulikuumaan kylläiseen merisuolaliuokseen. En ollut vakuuttunut ja vetelin siitä sinettiteipin alta löytyvästä aukosta tylsällä morapuukolla pitkiä vetoja koko levyn säteen mitalta. Lopuksi hävitys sekajätteen mukana haisevien lohenperkeiden kera.

Lohenperkeiden mukana biojätteeseen vai?

Vähän kunnioitusta nyky-yhteiskunnan aivoituksille: mikset vienyt sitä muiden romujesi, metalli- patteri-öljy, lasin-enrgia-elekronikka keräyskseen, josta kaikki purkamaton siirtyy palasteluun, eikä ketään kiinnosta mitä silläkin levyllä oli muka niinkauheankiinnostavaamuka..

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat