Sivut

Kommentit (75)

jussipussi
Matti E Simonaho
Lapsen fyysinen ja/tai psyykkinen pahoinpitely, on Jeesuksen mukaan Jumalan (julkista) pilkkaamista.

Onko Uskonlahkot mielestäsi silloin Jumalanpilkkaa, niissähän lapsi ei saa vapaaehtoisesti päättää vaan päätös tehdään hänen puolestaan siitä mihin hän saa uskoa?

Ei oikein ymmärrä miten ns sivistyvaltiossa osa lapsista voi olla tällaisen mielivallan alla?

Minä en esitä minun mielipidettäni, vaan

Matt. 19:14

Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".

14 ο δε ιησους ειπεν αφετε τα παιδια και μη κωλυετε αυτα ελθειν προς με των γαρ τοιουτων εστιν η βασιλεια των ουρανων

Uskonnot/lahkot/kultit/sektit noudattavat perustajien (laittomia) lakeja ja oppeja. Koskien tuota "taivasten valtakuntaa", niin katso sen laki. koksien "minun tyköni", katso mitä Jeesus on opettanut - "Jeesustelematta". Ja sen jälkeen voikin köyttää myllynkiven uskontojen/lahkojen/kulttien/sektien oppien ympärille, ja heittää ne Baltian Mereen (Lain mukaan).

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42

Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2

Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Älä tapa ihmistä, vaan katso Laki aina ensin; "Älä tapa" = tapa opit.

Omalla ironisella tavallaan, Muslimit jotka tappaa Kristinuskoisia, noudattavat Jeesuksen oppia jos ei huomioi että Laki aina ensin, ja Kristinuskon oppeja - eli leikkaa sieltä täältä mitä sattuu ja esittää "Jumalan sanana".

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

Tämä vaatii kielituntemusta (Kreikka, Arabia, Koptinen)

7 ουαι τω κοσμω απο των σκανδαλων αναγκη γαρ εστιν ελθειν τα σκανδαλα πλην ουαι τω ανθρωπω εκεινω δι ου το σκανδαλον ερχεται

tämä

6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

on se viettelys : Laki ensin "Älä tapa", "Noudata Lakia aina ensisijaisesti ja sanantarkasti"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470
Japetus
jussipussi
Oletan että yli 90% lukijoista ei tiedä mitä tarkalleen on "semanttinen ekvivalenssi" Voisitko selventää kiitos.

Veikkaisin kyllä, että tuon 90%:n komp...öh, toinen puoli on lähempänä totuutta. Mutta se tarkoittaa, että kahdella termillä on sama merkitys. Jos haluttaisiin vielä halkoa hiuksia, voitaisiin paneutua siihen, onko kyse vain samasta ekstensiosta, vai onko niiden intensiokin sama, mutta se puuduttaisi jo maalitkin seiniltä.

Ongelmanahan tässä on se että jumala/Jumala ei sisällä tarkkaa määritelmää joten sen "kertominen /jakaminen, pilkkominen ja tai yhteenlaskeminen" ei paranna määritelmän tarkkuutta mitenkään?

Siksi ns loogiset keskustelut, perustelut ei johda lopputulokseen jota voitaisiin sanoa loogiseksi ja / tai perustelluksi. Asia/lopputulos perustuu uskoon/kokemukseen ?

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
bergepanther
Toisaalta jos jokin asia on toiselle erittäin tärkeä tai pyhä tulisi sen loukkaamista välttää jo periaatteessa itsesuojeluvaiston takiakin, nostamatta siitä isoa asiaa. Pieni piruilu tosin kait on aina paikallaan joskin tolkun rajoissa. Ja kun tulivoimaa on taas tarpeeksi ehkäpä tällaiset pohdinnat voi sitten unohtaa kokonaan

Olen asiasta hieman toista mieltä. Toki pilkkaaminen on yleisesti ottaen paheksuttavaa mutta kaikkien jumal -uskontojen kyseenalaistaminen on erittäin suotavaa ja esim. koulujen uskonnonopetuksessa välttämätöntä.
Sitten on TJT:n ja HDMI:n ja Kiittäen -kaltaiset nimimerkit joiden höpöhöpö -juttuja voikin jo pilkata, sen verran utopistisia aivopieruja mokomat laskettelevat.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
vihertaapero
bergepanther
Toisaalta jos jokin asia on toiselle erittäin tärkeä tai pyhä tulisi sen loukkaamista välttää jo periaatteessa itsesuojeluvaiston takiakin, nostamatta siitä isoa asiaa. Pieni piruilu tosin kait on aina paikallaan joskin tolkun rajoissa. Ja kun tulivoimaa on taas tarpeeksi ehkäpä tällaiset pohdinnat voi sitten unohtaa kokonaan

Olen asiasta hieman toista mieltä. Toki pilkkaaminen on yleisesti ottaen paheksuttavaa mutta kaikkien jumal -uskontojen kyseenalaistaminen on erittäin suotavaa ja esim. koulujen uskonnonopetuksessa välttämätöntä.
Sitten on TJT:n ja HDMI:n ja Kiittäen -kaltaiset nimimerkit joiden höpöhöpö -juttuja voikin jo pilkata, sen verran utopistisia aivopieruja mokomat laskettelevat.

En täysin eri mieltä, mutta ko asia vaatinee varsin erillaisen keskustelun, alotetaanpas vaikka tällä: mitäs mieltä olet muuten Suomen lipusta?

Japetus
Seuraa 
Viestejä11986
jussipussi
OK kuulun silloin siihen sivistymättömään 10%

Olsiko tässä syy miksi ihmiset ei uskalla kysyä koska paljastaa olevansa sivistymätön. Julistaminen on turvallisempaa kuin kysyminen?

On myös olemassa Google, jonka avulla selviää molemmista.

Kiitos selvennyksestä.

Väärinkäsitys jumalan ja Jumalan semanttisesta ekvivalenssista kun on varsin yleinen ja aiheuttaa sekaannusta.
=
Väärinkäsitys siitä että jumala ja Jumala tarkoittaisivat samaa on varsin yleinen ja aiheuttaa sekaannusta.

Minusta se aiheuttaa vielä enemmän sekaannusta että ko lause kirjoitetaan käyttäen sanoa semanttinen ekvivalenssi.

Tuo nyt oli ensimmäinen, joka sattui tulemaan mieleen; enkä sitä sen enempää miettinyt. Molemmat sanat kyllä myös ovat varsin yleisiä, eikä muussakaan tapauksessa ole kovin monen sekunnin homma katsoa niitä sanakirjasta.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
bergepanther
vihertaapero
bergepanther

En täysin eri mieltä, mutta ko asia vaatinee varsin erillaisen keskustelun, alotetaanpas vaikka tällä: mitäs mieltä olet muuten Suomen lipusta?

Suomen lippu on totta.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

bergepanther
Matti E Simonaho
bergepanther

http://www.youtube.com/watch?v=FmsJdd68WeY

Hieno teos,! Välttämättä täysin ei kait lippuun kohdistunut?

Periaatteessa mitä Suomen Kansa ja lippu edustaa, olen yrittänyt kiteyttää tuossa. Olen seurannut erään tutun YK tarkkailijan tietoja mm Syyriasta, ja lukenut monen "siellä sun täällä" olleen YK sotilaan mietteitä, josta sitten jonkinlainen kooste tässä

A Whiskey In Shanghai [MQ]
http://www.youtube.com/watch?v=kZC-oB8AAzc

Sonya -kappalseeneen olen ottanut melodian revontulista, t s otin digitaalisesta valokuvasta värin/värit joita ihmisen silmä ei kykene näkemään, ja muutin sen melodiaksi.

Taustalla "elokuva" näyttää Universiumin synnyn Septuagintan mukaan. Toisin sanoen, ensin "ei ollut mitään", ja energia mikä sai alkeishiukkaset liikkeelle (seuraamuksineen), tuli tuntemamme avaruuden ulkopuolelta.

http://www.youtube.com/watch?v=g9whCgv-7bA

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470
Japetus
Tuo nyt oli ensimmäinen, joka sattui tulemaan mieleen; enkä sitä sen enempää miettinyt. Molemmat sanat kyllä myös ovat varsin yleisiä, eikä muussakaan tapauksessa ole kovin monen sekunnin homma katsoa niitä sanakirjasta.

"Haiseeko täällä paska"

Kääntyy muotoon

"Emittoiko fesis lokaalisti fragranssia "

?

Olen niin alkeissa vielä että google ei pysty kunnolla auttamaan.

"Tsiigatkee Jussipussi skulaa"

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
jussipussi
Joo.. tarkoitan että jos vaikka sanon että voin pilkata lyijykynää loogisesti. mutta missä siinä on silloin loogisuus? Sitä informaatio sisältöä tässä yritän jäljittää sinun lauseestasi.

En ole mistään loogisesta pilkkaamisesta (tai "loogisuudesta") puhunutkaan, muuten kuin sinua lainaten, vaan loogisesta välttämättömyydestä. Kyseessä oli kaikkivoipaisuuden paradoksiin viittaava huono vitsi. Unohda se.

We're all mad here.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470
abskissa
jussipussi
Joo.. tarkoitan että jos vaikka sanon että voin pilkata lyijykynää loogisesti. mutta missä siinä on silloin loogisuus? Sitä informaatio sisältöä tässä yritän jäljittää sinun lauseestasi.

En ole mistään loogisesta pilkkaamisesta (tai "loogisuudesta") puhunutkaan, muuten kuin sinua lainaten, vaan loogisesta välttämättömyydestä. Kyseessä oli kaikkivoipaisuuden paradoksiin viittaava huono vitsi. Unohda se.

Näin teemme.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat