Seuraa 
Viestejä1887

Niin, tämmöinen kysymys tuli mieleen, koska ostin noin kuukausi sitten itselleni "uuden" auton Vectran tilalle.

Tilalle tuli Mondeo farkku 2.5v6 koneella, johon olen tällännyt st200 mallin osia, ja aion laittaa vielä ennen liukkaita pakosarjat ja loppuputkiston siihen. Noilla pelkillä st200 bolt-on osilla saa jotain 190hv, st200 -mallissa on 205hv, mutta siinä on erilaiset männät, jolloin puristussuhde on jotain 0.3 suurempi.

Täytyy sanoa, että on hemmetin tilava tuo mondeo, ja hyvä ajaa.
Mitä nyt on alusta vähän kovempi kuin nelipyttyisissä, lisäksi siihen oli edellinen omistaja laittanyt jäykemmät mutta hyvin progressiiviset jouset. Eli ensimmäinen 1.5cm on hyvin pehmeää ja sitten jousen jäykkyys äkkiä kasvaa.

Laitoin kyselyn ihan vain huvin vuoksi.

Omakehu haisee, mutta mielestäni moisessa mondeossa yhdistyy hyvät tilat, suht pieni kulutus, hyvä ajettavuus -myöskin mutkapätkillä- ja tietysti hyvä suorituskyky. St 200 kulkee 240 tms, ja niin kulkee tämäkin kunhan saan pakosatsit ja paremmin virtaavan putken (cat mukaanlukien).

Mutta mutta, vastailkaa?

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Sivut

Kommentit (31)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
el6
Volvo 240 GL, vm 1989.
Ruattalaista patarautaa.

Härreguud, mulla on ollu moisia varmaan sata.
Onko millä koneella.

Veikkaan: b200a...

Mulla olis ahdin ja turbon kaasari yms...
Kaverilla on sitten aika monta 2.3:ta kaasarilla tahi ruiskulla, taitaapi olla yks pitkäisku 2.5 litrainenkin jne jne.

Hyvä auto sulla.

Piti käydä kerrattain ajelulla, kun vaihdoin isomman ja portatun imusarjan/imusarjat.
Siinä on kyllä imukanavatkin niin ku forumuloissa, eli hyvin pystyssä tulee kohti venttiiliä.
Alle 3800 kierroksen kone käyttää vain imusarjassa olevaa pienempää venttiiliä, jossa on pidempi kanava. Tuon kierrosluvun jälkeen avautuu toinenkin kanava, se joka on lyhyt ja isompi.

Tuubivideon laitan:

http://www.youtube.com/watch?v=bqF7Mle9 ... e=youtu.be

Noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615

Myös Modeo farkku vm. 2007, muistaakseni 2.2 litraisella. Olen ollut todella tyytyväinen, jo neljäs tai viides menossa.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Seppo_Pietikainen
Myös Modeo farkku vm. 2007, muistaakseni 2.2 litraisella. Olen ollut todella tyytyväinen, jo neljäs tai viides menossa.

Tilavia, hyviä ajaa, kohtuu taloudellisia ja tarvittaessa myös kulkee.

ST-versiot: st24,st200,st220, sitten rs versiot myös...

Ja mä tykkään farmarin korimallista, voi lähteä milloin tahansa lomalle vaikka Norjaan, laittaa vaan kaks patjaa peräkonttiin...

Joskus oli farkku taunus ja sillä tuli paljon reissailtua. Se Fordi ei tosin ollut ihan yhtä hyvä ajaa, kun nämä Mondeot...

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
el6
2,3 l ruiskukone. Hyvin kulkee.
Niin ja farkkumalli myös.

Eli b230f tai b230e

116hv tai 136hv

Kulkee tuo woortikin iha hyvin.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907

Autoton oon ollu jo vuodesta 1985. Ajelen kesäisin akan entisellä työmatka mopolla. Pyöräilen ja kävelen.

Aikoinaan ajoin autoa liki miljoona kilometriä, (sekä työ että yksityis). Riittääkö?

En ymmärrä, kun menevät päivittäin autolla viidensadan metrin päähän kauppaan läskit hyllyen.

No tää on vain mun mielipide.

MooM
Seuraa 
Viestejä7989
JuurikinNiin
...St 200 kulkee 240 tms, ja niin kulkee tämäkin kunhan ...

Toivottavasti ei kulje ainakaan samoilla seuduilla kuin minä.

Kaikkien Suomeen rekisteröityjen autojen nopeuden saisi rajoittaa kiinteästi max 140 km/h. Kiihtyvyyttä ja kykyä lievään ylinopeuteen tarvitaan jo turvallisuuden takia, mutta ei ole mitään syytä ajaa tuon kovempaa. Joka sinne autobahnille menee, ottakoon saksalaisen vuokra-auton, jos tuo ei riitä.

Meillä muuten on MB E220CDI, 8 vuotta ja 120 000 mittarissa. Toivottavasti on meillä vielä seuraavatkin 8 vuotta. Kesäkäytössä 80-luvun brittiherrasmies, joka ei ole ihan optimaalinen kulutukseltaan arkikäyttöön, mutta charmikas kuin mikä.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197

Ajan Corollalla, se on sininen.

Työmatkat kuitenkin kuljen nykyisin kimppakyydillä, julkisilla ja kävellen. Minulla on sekä pitkän matkan että Helsingin matkakortti ja hyvät kengät.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat