Seuraa 
Viestejä45973

Onko tämä kaikki täynnä eetteriä? Jäin miettimään, kun tuo illuusio niin takasi

Olenko ymmärtänyt väärin, että Einsteinin myötä eetteristä luovuttiin, kun ei sitä enään "tarvittu"?

Sivut

Kommentit (79)

illuusio
Seuraa 
Viestejä910
ambulo
Onko tämä kaikki täynnä eetteriä, jäin miettimään, kun tuo illuusio niin takasi...

Olenko ymmärtänyt väärin, että Einsteinin myötä eetteristä luovuttiin, kun ei sitä enään "tarvittu"?

Einstein itse asiassa piti eetteri-ideasta. Ei vain päässyt kovin pitkälle sen kanssa.

illuusio
ambulo
Onko tämä kaikki täynnä eetteriä, jäin miettimään, kun tuo illuusio niin takasi...

Einstein itse asiassa piti eetteri-ideasta. Ei vain päässyt kovin pitkälle sen kanssa.

Eli..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
illuusio
Se että Einstein ei päässyt eetterin kanssa sinuiksi, ei tarkoita että eetteriä ei olisi.

....

Eli emme tiedä onko eetteriä vai ei? Emme myöskään tiedä onko Jumalaa vai ei...

Aika epävarmaa.

illuusio
Seuraa 
Viestejä910
ambulo
illuusio
Se että Einstein ei päässyt eetterin kanssa sinuiksi, ei tarkoita että eetteriä ei olisi.

....

Aika epävarmaa.

Jumalasta en tiedä, mutta eetteri pitää olla, jotta esim. painovoimaa voidaan välittää. Toki kaikki muutkin voimat toimivat samalla periaatteella, toki eri mittakaavassa.

T.O.P
Seuraa 
Viestejä581

Eikös tuota Michelson-Morley -koetta (http://en.wikipedia.org/wiki/Michelson% ... experiment) pidetä vahvimpana todisteena siitä, että eetteriä ei olisi?
Ehkäpä se "eetteri" on kuitenkin ominaisuuksiltaan erilaista kuin mitä tuossa kokeessa sen oletettiin olevan?

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

illuusio
ambulo
illuusio

....

Aika epävarmaa.

Jumalasta en tiedä, mutta eetteri pitää olla, jotta esim. painovoimaa voidaan välittää. Toki kaikki muutkin voimat toimivat samalla periaatteella, toki eri mittakaavassa.

Sana sanaa vastaan... ei mitään tekemistä sinulla tieteen kanssa.

Laita nyt jotain järkevää pöytään, ettei luottamukseni sinuun kokonaan katoaisi.

Haamu
Seuraa 
Viestejä713
illuusio
ambulo

Jaa, minä kun olen ymmärtänyt että Einstein juurikin kyseenalaisti eetterin jo opiskelu aikoinaan, vastoin silloista käsitystä jonka mukaan eetteri oli välttämätön.

Haamu
illuusio
ambulo

Jaa, minä kun olen ymmärtänyt että Einstein juurikin kyseenalaisti eetterin jo opiskelu aikoinaan, vastoin silloista käsitystä jonka mukaan eetteri oli välttämätön.

En tiedä keneen uskoa, mutta muistan lukeneeni juuri saman kuin sinä ja päinvastoin kuin illuusio, keneen uskoa, ei kiinnosta, nyt kiinnostaisi tietää onko tuo eetteri ihan tuulesta temmattu, pelkkää uskoa(?)

Haamu
Seuraa 
Viestejä713
ambulo
En tiedä keneen uskoa, mutta muistan lukeneeni juuri saman kuin sinä ja päinvastoin kuin illuusio, keneen uskoa, ei kiinnosta, nyt kiinnostaisi tietää onko tuo eetteri ihan tuulesta temmattu, pelkkää uskoa(?)
Niin kauan kun ei ole itse asiaa kokeellisesti tutkinut joutuu tukeutumaan jonkinlaiseen uskoon, ainakin jos ihan tarkkoja ollaan. Minä valitsen uskoa oikeiden fyysikoiden ja tutkijoiden vallalla olevaan käsitykseen, jonka mukaan eetteriä ei ole eikä tarvita.

edit: typoja

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
ambulo
Haamu olet oikeassa : )

No, onko mitään havaintoja eetteristä=? kysytään vaikka näin.

Olen havainnut eetteriä labrassa litratolkulla. Hyvä liuotin on. Ei kannata liikaa nuuhkia eetteriä kuitenkaan.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
ambulo
Haamu olet oikeassa : )

No, onko mitään havaintoja eetteristä=? kysytään vaikka näin.

Olen havainnut eetteriä labrassa litratolkulla. Hyvä liuotin on. Ei kannata liikaa nuuhkia eetteriä kuitenkaan.

Puhutaankohan me samasta eetteristä

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat