Seuraa 
Viestejä45973

Mitä se kertoo jos raivostut jollekkin ihmiselle joka juuri haukkui sinua persreiäksi?
No, se varmaan kertoo, että sinä välität hänen mielipiteestänsä etkä suvaitse sen kaltaista käytöstä sinua kohtaan..

Kysymys kuuluu, miksi välittää?

No, aika monta oikeudenkäyntiä on käyty kunnianloukkauksesta... olisiko näitäkään käyty jos emme välittäisi urpojen mielipiteistä.

Voin sanoa suoraan, saat haukkua minua niin paljon kuin lystäät, saat levittää minusta niin paljon perättömiä valheita kuin haluat, saat henkisesti tuhota minut, kunhan et fyysisesti ala vahingoittamaan, niin minä en tule välittämään.

Yksi syy on ihmiset uskonnollisuus, uskominen asioihin ilman todisteita.

Kommentit (6)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5019
ambulo
Mitä se kertoo jos raivostut jollekkin ihmiselle joka juuri haukkui sinua persreiäksi?
No, se varmaan kertoo, että sinä välität hänen mielipiteestänsä etkä suvaitse sen kaltaista käytöstä sinua kohtaan..

Minä ainakin suutun tosinopeasti mutta olen sitten vastapainoksi erittäin pitkävihainen.

Kaikki minulle irvailleet saavat kokea hirveän koston.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vai meneekö tässä elämän merkityksen raja?

Ja ei tämä tietenkään tarkoittaisi, että sinun olisi ketään pakko haukkua

I just don't have to care.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
ambulo

Kysymys kuuluu, miksi välittää?

No, aika monta oikeudenkäyntiä on käyty kunnianloukkauksesta... olisiko näitäkään käyty jos emme välittäisi urpojen mielipiteistä.

Voin sanoa suoraan, saat haukkua minua niin paljon kuin lystäät, saat levittää minusta niin paljon perättömiä valheita kuin haluat, saat henkisesti tuhota minut, kunhan et fyysisesti ala vahingoittamaan, niin minä en tule välittämään.

Yksi syy on ihmiset uskonnollisuus, uskominen asioihin ilman todisteita.

Muiden mielipiteistä välittämiseen on kaksi huonoa syytä.

1. Uskoo olevansa niin paska ihminen että jos joku tulee ja haukkuu, tämä sitten vain sanoo ääneen sen totuuden minkä jo itsekin tietää. Tulee paha mieli kun se on nyt ääneen sanottu se ylimmäisin totuuksien totuus.

2. Uskoo olevansa ihqu mahtava superhyper erinomainen ihminen ja tällöin jos joku tulee ja haukkuu, suuttuu siitä että joku ei suostu suurenmoisuutta myöntämään. Siis ihminen on sellainen "ettekö te tiedä kuka minä olen" -tyyppi.

Aika usein pahan mielen eli provosoitumisen uskotaan juontuvan kakkoskohdasta, mutta luulenpa että harvinaisen usein se kyllä juontuu oikeasti ykköskohdasta. Eivät kaikki ihmiset niin kauhean lääpällään ole itseensä kuin muut heistä olettavat ja kuvittelevat.

Provosoituminen vähenee kun ihminen alkaa saavuttamaan sellaista itsevarmuutta ettei jokainen yksittäinen kommentti häntä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Jos negatiiviset kommentit aina lausuu yksi ja sama taho, on helppo ymmärtää että kysymys ei ole mistään "yleisestä mielipiteestä", vaan siitä että joku tietty tyyppi nyt vaan ei jostain syystä diggaile juuri minua ja se pitää sitten tuoda esille jokaisessa mahdollisessa välissä.

Ja pitää vielä muistaa se että ei noita henkilökohtaisia hampaankolojen kaiveluita jatkuvalla syötöllä ole ja tule. Jos joku sanoo jotain kriittistä, se ei välttämättä olekaan "henkilökohtaista vainoa ja ajojahtia", vaan on vaan nyt tällä kertaa eriävät mielipiteet mitkä tuodaan kärkevämmin esille, toisella huono päivä tai mitä nyt milloinkin.

Helppo tällaisia on järjen kanssa päätellä. Mutta muistaakos nämä seikat sitten kun joku nälvii ja tulee tunne että johan pomppasi.

Entä jos se ei niin kauheaa olekaan että aina silloin tällöin pomppaa? Eihän meidän kynnysmattojakaan kuulu olla. Tai toisaalta jos tulee ansaittua sanomista, niin pitää osata sekin sitten jotenkin prosessoida kunhan menee se eka vitutus ohi. Prosessointia ei vain saisi jättää päälle. Jossain vaiheessa se pitäisi osata lopettaa ja antaa asian olla, jos ei kykene lopputulosta saamaan aikaiseksi. Eli siis esim. päättämään että olenko tosiaan paska tai sanonut paskasti että tämänkin ansaitsin, vaiko onko se vain tuon toisen ongelma jos väittää mitä sattuu.

No sen pystyy selittämään jo evoluution kautta miksi me välitämme ihan saat'anasti mitä muut sinusta supisevat, mutta se vaatii harjoittelua ja hyvää itsetuntoa olla välittämättä (tyhmistä) mielipiteistä,
välinpitämättömyys on sitten eri asia.

Se ehkä auttaa myös harjoittelussa jos tietää miksi välittää muiden mielipiteistä : )

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat