Sivut

Kommentit (50)

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950

no, onko sillä merkitystä, että olen tuonut algebraan pienen siivun lisää, joka on vaatinut koko elämäni kestävän tutkimisen, yrityksen ja erehdyksen polun.

pitäisi kaiketi tehdä kaikista tutkimustuloksista pieni nidos, joka jäisi homehtumaan tänne jonnekin bitti-avaruuteen. osittain hyviä innovaatioita, vaikka itse sanonkin.

esimerkiksi 64-ulotteiselle reaaliluvulle ei oikein ole sovelluksia tässä ajassa. Mutta ehkä tuhannen tai kymmenen tuhannen vuoden päästä? tarvitseeko luonnon kuvaamiseen joskus 256-dimensioisen kompleksisfäärin?

Olisi sitten mukava naureskella kuoleman jälkeisessä elämässä ajalle, jossa huomattaisiin, että se Läskiperse oli sittenkin tuhansia vuosia aikaansa edellä.

mene ja tiedä. mutta minusta tuntuu, että teen nidoksen (väännän sen rautalangasta) ja sen jälkeen nostan kytkintä ja vaihdan sfääriä.

Vierailija
Läskiperse
jos minä saisin päättää, rakentaisin yhteiskunnan, jolla jokaisella on yhdenvertainen asema. eli rikas maksaa polttoainelitrasta 10 euroa, kun köyhän tarvitsisi maksaa vain 10 senttiä. sama logiikka koko teollisuudelle.

nyt ollilat ja lijeroosit rupeaisivat ostamaan polttoainetta köyhiltä, ja köyhä voi antaa helposti 50 prosentin alennuksen.

on vähän vaikea kuvata yhteiskuntaa, jollaista ei ole olemassa. kuitenkin tämä nykyinen meno, jossa luonto raiskataan surutta, ja luonnonvarat laitetaan lihoiksi, ja lihat jaetaan pienen eliitin kesken, niin ei siinä ole mitään järkeä, [size=200:1jpplmmu]PERKELE![/size:1jpplmmu]

Ei oo ei. Silti on olemassa vaikkapa prosenttijengejä ihan vain sen takia, ettei tarvitsisi kokea ahdistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä47238
Läskiperse
no, onko sillä merkitystä, että olen tuonut algebraan pienen siivun lisää, joka on vaatinut koko elämäni kestävän tutkimisen, yrityksen ja erehdyksen polun.

pitäisi kaiketi tehdä kaikista tutkimustuloksista pieni nidos, joka jäisi homehtumaan tänne jonnekin bitti-avaruuteen. osittain hyviä innovaatioita, vaikka itse sanonkin.

esimerkiksi 64-ulotteiselle reaaliluvulle ei oikein ole sovelluksia tässä ajassa. Mutta ehkä tuhannen tai kymmenen tuhannen vuoden päästä? tarvitseeko luonnon kuvaamiseen joskus 256-dimensioisen kompleksisfäärin?

Olisi sitten mukava naureskella kuoleman jälkeisessä elämässä ajalle, jossa huomattaisiin, että se Läskiperse oli sittenkin tuhansia vuosia aikaansa edellä.

mene ja tiedä. mutta minusta tuntuu, että teen nidoksen (väännän sen rautalangasta) ja sen jälkeen nostan kytkintä ja vaihdan sfääriä.

Vai ei se turvonnut ego ole saanut omasta mielestään ansaitsemaansa huomioita? Josko ostaisit spottilamppuja, Elvispuvun ja pistäisit "Läskiperse idol" kilpailun pystyyn yhdellä osanottajalla ja voittaja olisi siten varma. Sitten vaan ego paistattelisi siinä spottilamppujen loisteessa ja elämä olis niin auvoista ja makeaa? Tuhansia vuosia ihmiskunta muistelisi Läskiperse Idolia ihailevin miettein. Välillä kävisit siten shoppailemassa kun tulisi kuuluisuuden valokiilassa kuuma.

No joo, ei olisi Jussipussista hoitoalalle....

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
jussipussi
lässyn, lässyn lässyn...

tuu vitttu sanomaan tuollaista päin näköä, niin pelkkä katse saa sinulle paskat housuihin. argumentistasi paistaa, että sinua on käsitelty koko elämä silkkihansikkain. jussipussi on iskän ja äiskän ainut pellavapäinen poikalapsi, joka on saanut kaiken haluamansa.

Kun minä hyppäsin hyppyristä entisajan rotanloukuilla joen jäälle, tein pituusennätyksen! Alastulossa myös kaaduin, ja kaksi etuhammasta poikki. menin kotiin veren punaisena ja verta vuotavana, ja äijä rupesi hakkaamaan ja potkimaan lisää. en ymmärrä vieläkään, miksi?

ehkä siksi perehdyin budolajeihin (judo, karate, aikido). nyt on harrastanut muutaman vuoden vapaaottelua. haluan, että veri lentää vieläkin vuolaammin, kuin silloin pikkupoikana, kun äijä hakkasi minua nurkassa, josta ei päässyt pakoon.

mieti sitä, saatanan paskapää. pellavapäinen iskän ja äiskän kultapoika.

Ne ihmiset jotka ovat tunnollisimpia, ovat alttiimpia masennukselle. Minun kaltaiseni juutalaiset korkkiruuvikierot käärmeet luikertelevat pykäläviidakossa kuin omassa kotonaan ja napsivat kaikki herkut päältä.

Minua on nuorena yritetty saada auktoriteetin alle, mutta kun kostin ja käytin väsytystaistelua, auktoriteetit joutuivat lopulta luopumaan. Yksi sukulainen on minut joskus pikku pentuna pari kertaa hakannut, mutta tänä päivänä suhtaudun häneen hyvänä kaverina enkä edes muistele ko. hakkaamisia(ja en toisaalta kunnioita ko. tyyppiä yhtään sen enempää kuin ketään muutakaan ), mutta jostakin syystä kyseinen sukulainen on aina jotenkin aavistuksen nöyrän ja kunnioittavan oloinen läsnäollessani. En sitten tiedä mistä se johtuu, näkeekö hän minussa niin kylmän psykopaatin?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47238
Läskiperse
jussipussi
lässyn, lässyn lässyn...

tuu vitttu sanomaan tuollaista päin näköä, niin pelkkä katse saa sinulle paskat housuihin. argumentistasi paistaa, että sinua on käsitelty koko elämä silkkihansikkain. jussipussi on iskän ja äiskän ainut pellavapäinen poikalapsi, joka on saanut kaiken haluamansa.

Kun minä hyppäsin hyppyristä entisajan rotanloukuilla joen jäälle, tein pituusennätyksen! Alastulossa myös kaaduin, ja kaksi etuhammasta poikki. menin kotiin veren punaisena ja verta vuotavana, ja äijä rupesi hakkaamaan ja potkimaan lisää. en ymmärrä vieläkään, miksi?

ehkä siksi perehdyin budolajeihin (judo, karate, aikido). nyt on harrastanut muutaman vuoden vapaaottelua. haluan, että veri lentää vieläkin vuolaammin, kuin silloin pikkupoikana, kun äijä hakkasi minua nurkassa, josta ei päässyt pakoon.

mieti sitä, saatanan paskapää. pellavapäinen iskän ja äiskän kultapoika.

No onhan siellä elämänvoimaa ja reippautta!

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950

1,2,3) tehdä työtä yhdenvertaisessa tiimissä, jossa jokaisella on oma spesiaalisektorinsa. kun joka sektori on täytetty, tiimi pystyisi tuottamaan millaisia innovaatioita tahansa. oma toimenkuvani painottuisi logiikan ja algebran koodaamiseen sekä tutkimukseen ja optimointiin plus metallitöihin.

Läskiperse
jokaisella on yhdenvertainen asema. eli rikas maksaa polttoainelitrasta 10 euroa, kun köyhän tarvitsisi maksaa vain 10 senttiä. sama logiikka koko teollisuudelle.

Joo-o, mun erittäin nykytekniikalla säätyvä kesäauto kuluttaa ainakin tuplasti sen mitä joku tojota, eli maksan polttoaineveroja niiden joidenkin miljoonien lisäksi tuplasti pensastakin, eikö se vittu riitä.
Eiks nii et mee töihin, joo, en mene, myy sä (hienoin prätkä minkä oon nähny) ja lopeta kitiseminen.
Ei köyhät ajele tommosella pyörällä, tankki ainakin veroiksi vielä?

Vierailija
Läskiperse
1,2,3) tehdä työtä yhdenvertaisessa tiimissä, jossa jokaisella on oma spesiaalisektorinsa. kun joka sektori on täytetty, tiimi pystyisi tuottamaan millaisia innovaatioita tahansa. oma toimenkuvani painottuisi logiikan ja algebran koodaamiseen sekä tutkimukseen ja optimointiin plus metallitöihin.

Yhdenvertainen tiimi jossa yksi vastaa logiikasta

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950

ohessa on vähän sinulle logiikkaa. näin aluksi 3D-gray-koodi. main printtaa 3D-gray-koodin, mutta sinun on itse toteutettava tulostus 3D:nä esim. OpenGL:llä.

minun mielestä tuota koodia on helppo lukea. ei siinä pääpiirteittäin ole, kuin muutama bitti-operaatio. sinusta voitaisiin sitten tehdä tiimin logiikkajohtaja, koska aivan ilmeisesti olet ylivoimainen kaikessa, mikä liittyy logiikkaan:

[code:1z058k3l]#include
#include

typedef struct
{
int current_x;
int size_x;
int shift;
int nro_x;
int sort_x;

} ExtTmp;

int getShift(int x)
{
int shift=0;
while ((1<
return shift;
}

int vert_ext_tmp(const void *a, const void *b)
{
ExtTmp *A=(ExtTmp*)a;
ExtTmp *B=(ExtTmp*)b;
if (A->sort_x==B->sort_x)
return A->nro_xnro_x? -1: 1;
else return A->sort_xsort_x? 1: -1;
}

void sort_ext_tmp(ExtTmp *x, int x_kpl)
{
for (int i=0; i
x[i].sort_x=x[i].size_x-x[i].current_x;
qsort((void*)x, x_kpl, sizeof(ExtTmp), vert_ext_tmp);
}

void init_ext_tmp(ExtTmp *x, int *size_x, int x_kpl)
{
int i, sum_x=1;
for (i=0; i
{
x[i].shift=getShift(sum_x);
x[i].size_x=size_x[i];
x[i].nro_x=(int)i;
x[i].current_x=1;
sum_x*=size_x[i];
}
sort_ext_tmp(x, x_kpl);
}

int get_ext_tmp_os(ExtTmp *x, int x_kpl)
{
int i, os=0;
for (i=0; i
os+=x[i].current_x<
return os;
}

void generate(int *f, ExtTmp *X, int X_kpl, int N, int off, int *max)
{
int old_x, new_x, *p;
int x1, x2, os1, os2;
old_x=X[N].current_x;

if (N)
{
p=&X[N].current_x;
for (*p=0; *p
generate(f, X, X_kpl, N-1, off, max);
}
else
{
new_x=old_x<<1;
for (x1=0, x2=new_x-1; x1
{
X[0].current_x=x1;
os1=get_ext_tmp_os(X, X_kpl);
X[0].current_x=x2;
os2=get_ext_tmp_os(X, X_kpl);
f[os2]=f[os1]+off;
if (f[os2]>*max) *max=f[os2];
}
}

X[N].current_x=old_x;
}

class grayCode
{
public:

~grayCode(void);
grayCode(int*, int);

int get_f_kpl(void);
int getCode(int*, int);

private:

int x_kpl;
int f_kpl;

int *uf_f;
int *shl_x;
int *size_x;

void SetUp(void);
};

grayCode::~grayCode(void)
{
delete[] uf_f;
delete[] shl_x;
delete[] size_x;
}

int grayCode::get_f_kpl(void)
{
return f_kpl;
}

grayCode::grayCode(int *size, int kpl)
{
int i; x_kpl=kpl; f_kpl=1;
size_x=new int[x_kpl];
shl_x=new int[kpl];

for (i=0; i
{
size_x[i]=size[i];
f_kpl*=size_x[i];
}

uf_f=new int[f_kpl];
uf_f[0]=0; SetUp();
}

void grayCode::SetUp(void)
{
int max, off=1; uf_f[0]=0;
ExtTmp *X=new ExtTmp[x_kpl];
init_ext_tmp(X, size_x, x_kpl);

while (X[0].sort_x)
{
max=0;
generate(uf_f, X, x_kpl, x_kpl-1, off, &max);
X[0].current_x<<=1;
off=max+1; sort_ext_tmp(X, x_kpl);
}

for (int i=0x00; i
shl_x[i]=(int)X[i].shift;
delete[] (ExtTmp*)X;
}

int grayCode::getCode(int *cou, int kpl)
{
int i, os = 0x0;
for (i=0; i
os+=cou[i]<
return uf_f[os];
}

#define BitSize 8

int __xx_size[3]=
{
BitSize, // 1 dim
BitSize, // 2 dim
BitSize, // 3 dim
};

grayCode XXext(__xx_size, 3);

void kuvajainen(void)
{
for (int z=0; z
{
for (int y=0; y
{
for (int x=0; x
{
int f[3], os;
f[0]=x; f[1]=y; f[2]=z;
os=XXext.getCode(f, 3);

for (int i=8; i>=0; i--)
printf("%d", os&(1<
if (x+1
}
printf("\n\n");
}
printf("~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\n\n");
}
}

void main(void)
{
kuvajainen();
}[/code:1z058k3l]

Läskiperse
logiikkajohtaja,

Oo sä johtaja jos pystyt siihen, tarkoitus olisi perustaa IT-alan yritys, jos osaajia/ideoiden toteuttajia löytyy, rahaa tulee erittäin riittävällä tavalla.

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950

näinpä ne it-firmat ovat syntyneet. valitaan vain sopivat kaverit, että osaamissektori täyttyy, ja aletaan tekemään. pitäisi olla kiven kova kovo-spesialisti, asic, käyttöliittymä, myynti, markkinointi, ... yms. spesialisteja.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3049
Läskiperse

Kuten fenomenologi tuossa edellä totesikin, niin sopiva liikeidea = rahoitusta ja asiakkaita riittää.

Hyvän tiimin kokoaminen vaatii tiimipelaajan pelisilmää. Kirkas visio tulee olla siitä mitä ollaan tekemässä, miksi ollaan tekemässä ja kenelle ollaan tekemässä.

Oletko ajatellut kehittää jotakin aivan uutta, vai löytyykö markkinoilta jo jotakin olemassaolevaa, mitä voisi parannella ja saada sitä kautta kilpailuetua? Entäpä löytyykö mahdollisesti jokin sopiva Open Source-projekti, jossa voisi kehitellä ideaa ja kaupallistaa sitten sen vaikkapa toimittamalla asiakkaalle räätälöityjä systeemejä? Vai olisiko liikeidea enemmänkin teknologian kehittämistä muiden yritysten käyttöön?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat