Seuraa 
Viestejä13176

Mistä johtuu että rellussa oli taka ja jarruvalon polttimossa sulanut se kanta, siinä jotain tinaa tai vastaavaa pehmeämpää metallia ?

Huomasin kun sitä kiinnikettä korjasin ilmastointiteipillä, vaihdoin samalla polttimon uuteen.

Kommentit (13)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
tiäremiäs
Mistä johtuu että rellussa oli taka ja jarruvalon polttimossa sulanut se kanta, siinä jotain tinaa tai vastaavaa pehmeämpää metallia ?

Huomasin kun sitä kiinnikettä korjasin ilmastointiteipillä, vaihdoin samalla polttimon uuteen.




Se syy lukee yleensä siinä auton takapellissä.

- Ubi bene, ibi patria -

syytinki
Seuraa 
Viestejä9466

Ei kai tuohon muuta syytä äkkiä keksi kuin heikon kosketuksen.

Ollut polttimot hieman löysällä ja iskenyt kipinää.

Voihan tuo tietysti olla liian suuren virrankin vaikutusta tai olleet väärät polttimot (3 W kun pitäis olla 5 W??). Kuumenneet niin että alkaneet tinat sulaa (liikaa lyijyä joukossa?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401
Pacanus Rusticanus
Se syy lukee yleensä siinä auton takapellissä.

Sinäkin lurjukseni!

Rellu on hyvä hellu ja sillä sipula!

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

ranskalaisten autojen sähköt on ihan päin vittua omien kokemusten perusteella. valmistusmaasta johtuu, ole iloinen, ettei ole lyönyt jo liekkejä takakontista :>

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

syytinki
Seuraa 
Viestejä9466
tiäremiäs
Siis sitä kantaa teipillä korjasin mihin se lamppu kiinnitetään, siitä katkesi ne nystyrät mitkä piti paikallaan.

5 watin lamppu on.

Motonetistä saa 30 eurolla sen umpion, mutta en tiedä millä sen saa irti ja vaihdettua.


Luultavasti Motonetistä saa myös rellun pilaukseen tarkoitetun korjauskäsikirjan. Jos oikein onnistaa vielä suomenkielisenkin.

Noita korjauskäsikirjoja löytyy joskus jopa markettien kirjahyllyistä.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Olen miettinyt näiden "korjauskirjojen" kuvien laatua joskus. Yleensä kuvat ovat varsinaisia tuhruja joista ei saa selville mitään. Se siinä ihmetyttää, että minkään muun alan kirjallisuudessa en ole vastaavaan törmännyt.

Itsellä on tapana kuvata purku ja kokoaminen ynnä kaikennäköinen muukin työhön verrattava toiminta muistiinpanoksi vastaisen varalle. En osaa millään matkia korjauskirjojen tuhruja. Katu-uskottavuus kärsii. Ehkäpä jollain kuvankäsittelyohjelmalla kuten GIMP.llä voisi pistää tenavat leikkimään kuvilla. Sitten tulostaisi saadun materiaalin harmaasävytulostuksena ja skannaisi ne. Tulos voisi olla aika lähellä.

On toki joukossa laadukkaitakin. Teekkarit mm. muinoin tekivät hyvää jälkeä tehdessään korjausoppaita.

- Ubi bene, ibi patria -

lierik
Seuraa 
Viestejä4922

Se polttimon wattimäärän ei pitäisi vaikuttaa mitenkään, volttimäärä kylläkin, jos nyt jostain saa vielä 6V polttimoita. En tiedä 6V jännitteellä varustettua autoa, kuin ikivanha kuplavolkkari. Tiäremiehen autossa on normaali 12V sähköjärjestelmä henkilöautoissa.

Lierikki Riikonen

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Välimerellisissä maissa ei ole niin nuukaa jos hiukan laatu tökkii. Itselläkin Italian ihmeestä eilen hävis käynti kun tehtaalla oli pistetty liian isot klemmarit polttoaineletkuihin. Ei kiristänyt letkuliitoksia. Klemmarit oli kyllä vedetty loppuun asti ja yli jenkojensa.

Samasta vehkeestä savuttaa sähköliittimet kun kontaktipinnat happanee. Sammutin pitää olla aina mukana ja päävirta aina pois kun sammuttaa.

Ja monenmoista pientä säätöö on ollut. Piti paljon purkaa heti alkuun, kun oli koottu niin, että tiivistepinnoilta ei ollut maaleja poistettu tehtaalla. Laatikossa oli tehtaan jäljiltä jotain munkkirasvaa ja 7000e remontti heti alkuun.

Jne, jne...

- Ubi bene, ibi patria -

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat