Seuraa 
Viestejä384

http://www.youtube.com/watch?v=SoHeWgLv ... re=related
9:05
En ymmärtänyt miten suhteellisuusteoria selittää tuon ilmiön. Osaatteko selittää?

Kommentit (5)

Goswell
Seuraa 
Viestejä12911

Miten se rakokoe menikään? Miten se taajuus syntyikään materiassa? Alkaa mennä oikeaan suuntaan tämäkin pikku hiljaa..

Hiukkasia Watson, hiukkasia.

Minun mielestä noin.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
xork
http://www.youtube.com/watch?v=SoHeWgLvlXI&feature=related
9:05
En ymmärtänyt miten suhteellisuusteoria selittää tuon ilmiön. Osaatteko selittää?

Mielestäni Goswell osaa selittää tämän ihan tarpeeksi hyvin, pyydä häntä apuun.
EDIT: Goswell jo ehtikin kohveltamaan tänne ennen minua, hienoa. mot.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Goswell
Seuraa 
Viestejä12911

Astronomy, kohdassa 9,27 sinulla on taajuus silmiesi edessä, mitä muuta tarvit todisteeksi.
Minulle valokuva (pysäytä se video siihen kohtaan ) riittää ainakin todisteeksi.

Minun mielestä noin.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Goswell
Astronomy, kohdassa 9,27 sinulla on taajuus silmiesi edessä, mitä muuta tarvit todisteeksi.
Minulle valokuva (pysäytä se video siihen kohtaan ) riittää ainakin todisteeksi.

Todisteeksi mistä? Mitä ihmettä hörhöilet. Kerro ja tarkenna mitä joku pysäytyskuva mielestäsi todistaa.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Goswell
Seuraa 
Viestejä12911

Näet siinä tasolla pullon alla taajuuden koko kuvan. On paikka johon fotoneita osuu ja on paikka johon niitä ei osu, osumien välillä olevat raidat on taajuus. Jos kuvittelet tuon nyt normaalinopeuteen, silmiisi osuu välillä fotoneita, välillä ei osu, se on juuri taajuus.
Ja miksi noin on, elektronien kyky välittää fotoneita on rajallinen. "Vanhan" fotonin energiasta on päästävä eroon ennen seuraavaa fotonia. Materiassa elektronien keskinäinen hyljintä pitää yllä tiukkaa kuria elektronien sijainnin suhteen molekyylien välillä ja juuri se näkyy kuvassa raitoina.
Raitoina jotka ovat juuri taajuus, taajuus joka muodostuu vasta materiassa.

Minun mielestä noin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat