Sivut

Kommentit (30)

kuningas
Englanninkielisissä maissa ilmiö tunnetaan nimellä astroturfing. Se tarkoittaa, että esimerkiksi yritys palkkaa jonkun tuomaan sosiaalisessa mediassa esiin yritykselle suotuisia mielipiteitä tai luo sosiaaliseen mediaan keksityn yksityishenkilön tekemään niin....'

Kyllä vastaavaa on tapahtunut täälläkin. Kun muutama itkuiikka ja huono häviäjä ei omasta mielestään saa argumenteillaan ääntänsä kuuluviin, on mahdollista luoda pseudosympaattinen ilmapiiri virtuaaliympäristön muokattavuudella. Varsinkin siinä tapauksessa, jos moderaattori on ilmoittanut nostaneensa kädet pystöön asian osalta.

Ja jos oikein haluaa varmistella selustansa, niin ainahan voi laittaa asialle jonkun muun, että suora hyödyn saaminen ei käy ilmi niin selvästi.

PS. Astroturd olisi ehkä kuvaavampi nimitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä48846
SamikoKu
Rousseau
Kohta saat taas tuntea itsesi idiootiksi uuden laitteen äärellä, jos sattuu se vanha hajoamaan (ja eihän koneista enää tehdä sellaisia että ne kestäisivät edes 10 v).

Ei, multa hajos vanhasta läppäristä näyttö. Se siis ei mustennut kerta laakista vaan siihen tuli jotakin häirintää joka päivä päivältä lisääntyi ja tummensi näyttöä. Kuva näkyi kuin heijastuksena takaa. Ensin epäilin virusta ja vein liikkeeseen.
Kaveri tsekkas sen ja sano että näyttö on kaput. Jotenkin ei tuntunut minusta näytön vialta vaan ihan kuin siihen kuvan päälle olis ajettu jotakin tarkoituksellista häirintää, koska kuvio oli symmetrinen ja reunoile tummeneva. Uus näyttö olis ollu 100 egee joten ostin uuden koneen.

Ehkä tämä kone oli ollut hallussani liian kauan, about 4 vuotta.
Kovalevykin oli vain 160 giganen.

Tällainen yleinen huomio, kodeissa käytettävien laitteiden käyttöikä näyttää lyhentyneen merkittävästi. Omaa kokemusta.

Shriek
Varsinkin siinä tapauksessa, jos moderaattori on ilmoittanut nostaneensa kädet pystöön asian osalta.

Jos minua tarkoitat, niin kerro ihmeessä lisää?

PS. Missäs moderaattori on noin ilmoittanut?

Phony

Eli tämä tavanomainen pyyntösi täytyy tulkita: opeta minua moderoimaan! Kerro minulle kaikki mitä tiedät, mutta mitään takeita siitä, että tekisin jotain asialle, ei sinulle anneta. Niin kauan, kun käyttäjien hyväuskoisuutta riittää, niin kauan nyhdät armotta ja ilmaiseksi.

Shriek
Phony

Eli tämä tavanomainen pyyntösi täytyy tulkita: opeta minua moderoimaan! Kerro minulle kaikki mitä tiedät, mutta mitään takeita siitä, että tekisin jotain asialle, ei sinulle anneta. Niin kauan, kun käyttäjien hyväuskoisuutta riittää, niin kauan nyhdät armotta ja ilmaiseksi.

No äläs nyt <3

Phony on hyvisten puolella.

ambulo

Phony on hyvisten puolella.

Damn,.... hyvät ja pahat.... Rebels ja Imperiumi.... kehen tässä liittyisi... mustavalkoista. Voiko jäädä "palkkionmetsästäjäksi" tähän välimaastoon ja liittyä kapinallisiin tai imperiumiin silloin kun haluaa

En sinällään epäile etteivätkö Phonyn ajatukset usein mene samoja latuja omieni kanssa... mutta en ala lahkoutumaan "hyvisten" porukkaan ihan helpolla ennenkuin tiedän heidän salaiset tiede.foorumi-tavoitteensa. Tosin Phony on kuin Palpatine (ilman eh, pahoja aikeita toivottavasti)... modena kun on, niin jätkän Force on aivan järjettömästi suurempi kuin meidän tavallisten tallaajien.

Tämä kysely on liian kimurantti ilman ylimaallisia kykyjä....

astroturffaajia OLLAKO vai EIKÖ OLLA.... ~100% varmuudella ihan mahdoton sanoa. Ja vaihtoehdoista puuttuu EN OLE VARMA .... silti, nähtävästi äänestäneistä suurin osa uskoo että tiede-foorumillakin on moista.

Henk. koht. uskoisin että tämä on turhan minimaalinen paikka moiseen

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat