Seuraa 
Viestejä45973

Poliisin ylipäällikkö, lainvalvonnan ja Ankkalinnan Sisu Taapero on TAAS jäänyt kiinni ylinopeudesta. Vasta äskettäin hän peräänkuulutti nollatoleranssia (siis ei edes yhden tuntikilometrin ylitystä suvaita). Itse hän katsoi hyväksi ajaa 78 km/h kolmenkympin alueella. Ei ollut eka kerta, eikä tokakaan, mutta ehkä on omasta mielestään keskimääräistä parempi autoilija kuten me kaikki muutkin.

Kommentit (11)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

lähtikö edes kortti pois? tai saiko sakkoa?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14537
IFEUN_2.0
Poliisin ylipäällikkö, lainvalvonnan ja Ankkalinnan Sisu Taapero on TAAS jäänyt kiinni ylinopeudesta. Vasta äskettäin hän peräänkuulutti nollatoleranssia (siis ei edes yhden tuntikilometrin ylitystä suvaita). Itse hän katsoi hyväksi ajaa 78 km/h kolmenkympin alueella. Ei ollut eka kerta, eikä tokakaan, mutta ehkä on omasta mielestään keskimääräistä parempi autoilija kuten me kaikki muutkin.

Ajo tapahtui 60 km rajoitusalueella ja määrätty rangaistus oli 80 € rikesakko, joten kovin suuri ylitys ei ole ollut. Nopeus mitattiin automaattisella nopeusvalvonnalla, pärstäkertoimella ei ollut seuraamukseen vaikutusta.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Pseudohippi
Ajo tapahtui 60 km rajoitusalueella ja määrätty rangaistus oli 80 € rikesakko, joten kovin suuri ylitys ei ole ollut. Nopeus mitattiin automaattisella nopeusvalvonnalla, pärstäkertoimella ei ollut seuraamukseen vaikutusta.
ilmeisesti vaikutti rekisterinumeron perusteella saadut nimitiedot rangaistukseen. kaveri ajoi 100km/h alueella 110km/h ja sai 115e rikesakon. ylitys oli melkein 50% pienempi, mutta sakko melkein 33% suurempi.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Älkääs nyt syyllistäkö. Nykyautoissa kun vääntää nautinnollisen suhupierun formun läpi penkkiin silmät sikkurallaan ja niskavillat pystyssä, heilahtaa mittari helposti 5 - 10 kmh yleensä ylöspäin. Pitäisi olla pierusensori siinä kaasua tasaamassa.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
tietää
Älkääs nyt syyllistäkö. Nykyautoissa kun vääntää nautinnollisen suhupierun formun läpi penkkiin silmät sikkurallaan ja niskavillat pystyssä, heilahtaa mittari helposti 5 - 10 kmh yleensä ylöspäin. Pitäisi olla pierusensori siinä kaasua tasaamassa.

Veit juuri jalat suustani ja luurin korvasta, hienoa! Näin meillä, mites muilla?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Pseudohippi
IFEUN_2.0

Ai se Taaperon lainrikkomus todennettiin siis automaattisilla teknisillä apparaateilla, eikä ollenkaan manuaalisesti nuoremman konstaapelin taholta käsin? Mikä helpotus! Nythän voidaan siis päästää ratsiassa tyhmän päätöksen tehnyt haalarikyttä pälkähästä. Kukapa nyt omaa uberbossia narauttaisi, paitsi jos ei tunnista ajoissa. Luultavasti tästä asiasta pulistaan hetkinen, ja sitten syyttäjä tekee syyttämättäjättämättäispäätöksen, ja Taapero taas luonnoliseseti porskuttaa. Lopulta kaikki on unohdettu ja anteeksiannettu vuodessa.

Helvetin hyvä muuten, ettei pärstäkertoimella ole vaikutusta.

Denzil Dexter
Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.

Tuo on muuten maailmanhistorian paras neuvo. Sitä ovat käyttäneet lukuisat viisaat ihmiset aikojen alusta lähtien.

Uusinta uutta! Read all about it! Paateron ylinopeustapauksesta uutta tietoa: Sisu ajoi kilpaa toisen überpoliisin kanssa kuutostiellä. Hän ja tämä toinen päällikkö ajoivat sakkorysään kahden sekunnin sisällä. Siinä meillä on nollatoleranssi.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6616

Minä sain keväällä 180€ sakon, kun ajoin 80km/h alueella 104km/h. Tein valituksen ja äskettäin olin oikeudessa sen kanssa.

Laitoin valitukseen myös myös nämä Paateron kommellukset, sekä sen, että nopeustutka oli viritetty alamäkeen. Arvostelin muutenkin liikkuvan poliisin toimintaa. Eli keskittynyt sakkojen keräämiseen ylinopeudesta, eikä puutu liikenteen todellisiin ongelmiin, kuten esim vanhoilla vihreillä ajaminen risteyksestä.

Käräjillä syyttäjä söi melkein kädestäni. Oli sitä mieltä (totta!) että kyseisellä (Joensuu - Ilomantsi) tiellä voi korkeintaan ajaa suden päälle. Ja lisäksi oli kuiva kesäkeli. Hän sanoi, että kyllä tästä päästään sopuratkaisuun. Tästä rohkaistuneena esitin, että jos todelliseksi ylinopeudeksi otetaan tuo ennen alamäkeä oleva nopeus. Minulla oli syyttäjälle toimitettu oman autoni BlackBox-kameran kuvaa, jossa ennen alamäkeä ylinopeus oli pienempi. Syyttäjä oitis hyväksyi sen.

Tuloksena sakkoni tippui 120€:oon. Oikeuden tuomari sanoi, että 115€ olis ollut lakiin kirjoitettu minimisakkomäärä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat