Seuraa 
Viestejä16844

Valitettavasti en muista mistä lehdestä luin juuri kirjastossa (tuli plarattua useampi lehti) että nyt suositellaan jotta hampaat kuuluisi pestä kerran päivässä hyvin.

Tähän asti on kuullut jokaikinen kerta pesusta puhuttaessa että kaksi kertaa päivässä. Mutta ilmeisesti tämä on sitten liikaa (ainakin jos harjaus kestää minuutteja) koska se voi kuluttaa kiillettä?

Sivut

Kommentit (35)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3783

Hampaiden harjaus kuluttaa ikeniä. Sitten alkaa vihloa, kun ikeniä ei enää ole siellä, missä pitäisi.

Kerran viikossa riittää, kun syö vain parin tunnin aikana vuorokaudessa.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
SamBody
Seuraa 
Viestejä6454

Lisäksi oleellista on hamppilekurin valinta. Itsellä kunnallinen välskäri laittoi paikan kuluneeseen purupintaan poskihampaassa, tulos: paikka kantoi, hammas lohkesi pitkittäin. Poisto. Kiitos ja näkemiin. Muutoin reikiä & paikkoja n 0,5 / vuosikymmen. Hampaiden puhdistus 1 / vrk.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Laiminlöin hampaiden hoitamista muutaman vuoden ja pitkän ajan jälkeen menin sitten tarkastuttamaan hampaita. Tuloksena taisi muistaakseni olla 16 reikää ja pitkä ja kallis remontti. Kerran päivässä hampaiden pesu riittänee. Kadutte muuten vanhempana, kun hampaat tippuu suusta.

Vierailija

Luolamiehien hampaat olivat kyllä erittäin kuluneet, johtuen niiden käyttämisestä kaikkeen siihen, mihin nykyään saa Motonetistä työkalut.

(Keski-ikä oli siinä kaksitoistavuotiaana muinoin, joten siitä voi etsiä selitystä tuohon karppaajien hokemaan. Seuraavaksi tuleekin sitten inuiitit. On toden totta totta kuin totta että hiilarit ravitsevat streptococcus mutansia, mutta hiilarit ovat ennen kaikkea Babylonin takana. Maanomistus teki ihmisistä orjia.)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3783
Essi
Laiminlöin hampaiden hoitamista muutaman vuoden ja pitkän ajan jälkeen menin sitten tarkastuttamaan hampaita. Tuloksena taisi muistaakseni olla 16 reikää ja pitkä ja kallis remontti. Kerran päivässä hampaiden pesu riittänee. Kadutte muuten vanhempana, kun hampaat tippuu suusta.

Olen vanhempi. Kannattaa ajatella kustannustehokkaasti. Itse pesen hampaita, minkä pesen, ja hammaslekuri hoitaa, jos on tullut tehtyä tuhtaata.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Aron Viestitin
Kun olisi lapsena pessyt edes kerran päivässä. Nyt olen lapsilleni hyvä huono esimerkki:
http://viestitin.blogspot.fi/2012/10/tu ... arkya.html

Aika paha !

Mites oli ruokavaliosi tuohon aikoihin? Limua litra päivässä ja karkkia saman verran?

Vaikea uskoa että ihan normi ruokavaliolla tuommoista jälkeä syntyy normaaleille hampaille, ehkä hampaasi olivatkin normaalia huonommat oikeasti?

En myöskään ymmärrä sitä miksi jatkoit hampaiden tuhoamista särystä huolimatta. Minulla lapsena/nuorena esim sitruunan syöminen (tai muun happaman) aiheutti semmoisen reaktion ettei viikkoon voinut mitään kovaa ruokaa syödä, eli ihan "pilliruokaa" piti sitten syödä: keksit piti ensin syljellä kostuttaa pehmeiksi tai muuten sattui niin hemmetisti. Nykyään ei tuota kipua ole jostain syystä... ehkä hermot ovat palaneet loppuun tjsp? Kylmää juomaakin olen oppinut juomaan siten ettei hampaisiin satu...

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

70/80-lukujen vaihteessa hammashoitaja ei osannut opettaa oikeaoppista hampaiden harjausta, tai en sitä itse oppinut hänen havaintoesityksistään huolimatta. Onnistuin nimittäin harjaamaan ikenet niin pilalle että hampaiden kaulat tulivat esiin, ja kuten tiedetään niin sehän ei enää koskaan korjaudu millään tavalla. Ja aiheuttaa herkkyyttä kylmälle. Siksipä en jäätelöä ihan pakastinkylmänä nokkisikaan.

Ja muutenkin voi tämänkin asian suhteen olla kouluajoista katkera, jostain syystä kun lykkäsivät minulle koulussa omituisen harjan jossa oli kolmiomainen harjasosa. Älyttömän iso suussa. Kaikki muut saivat normaalin harjan. Kieltämättä olen moneen kertaan ihmetellyt että minkä takia juuri minä olen aina ollut se "ylimääräinen yksilö" joka saa sen omituisen harjan, räjähtäneen kirjan kun muut saavat siistin jne. Samanlainen pärstä minulla kumminkin oli lapsena kuin muillakin kakaroilla, että mikäköhän kirous tuokin sitten lienee ollut.

Ja on Suomessa mukamas tasa-arvoinen kohtelu kouluissa, hah.

Jos terveysalan ammattilainen ei osaa hommaansa ja ihminen huomaa jotakin olennaista menneen pieleen omassa terveydessään kyseisen ihmisen takia, se luonnollisesti saa aikaan epäluulon joka kohdistuu hoitajiin ja lääkäreihin jatkossakin. Kerran kun keksii tulla epäluuloiseksi, siitä ei hevin helpolla enää eroon pääsekään. Ja jatkossa kokemus vahvistuu tuon tuostakin uusien kommellusten muodossa. Herkät korvat myös kuulevat kaikenlaista. Kuten esim. miten potilaan jalka on mädännyt kipsin sisällä, syöpää ei ole hoidettu vaan potilas on passitettu kotiin jne. Alkaa ihmetellä että miten täällä kukaan pysyy hengissä hautaansa asti.

...jossa mielessä ei ole mikään ihme että vaikka nyt olen tuon "vain kerta päivässä" -suosituksen jostain lukenut, niin sen jälkeen olen lukenut monesta lehdestä saman ikivanhan näkemyksen että hampaat pitää pestä kaksi kertaa päivässä. Koettaisivat nyt päättää että miten se(kin) oikein on!

Carloz
Nykyisin suositellaan myös, että hampaiden pesun yhteydessä ei huuhdella suuta vedellä. Fluori pääsee vaikuttamaan pidempään.

Jaa,itse olen käyttänyt fluoritonta hammastahnaa kymmenen vuotta. Ei yhtään kariesta tänä aikana.

Liika fluori tuhoaa hampaat,luuston ja aivot. Tähän kun yhdistetään amalgaamin sisältämän elohopean ja juurihoitojen aiheuttamat haitat niin voidaan sanoa hammaslääke"tieteen" olleen varsinainen terveyden tuhoaja.

http://articles.mercola.com/sites/artic ... brain.aspx

Bojoing
Seuraa 
Viestejä210

Kerran päivässä harjannut, kolme vuosikymmentä ollut ilman reikiä. Lapsena hammaslääkäri totesi että on kiilteet aivan mainiot ja ennusti ettei reikiä ihan heti normaalilla huollolla tule. Varmaan tuokin on omasta hammaslaadusta paljon kiinni.

Haloo?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat