Seuraa 
Viestejä45973

Olen yrittänyt selvittää miten kasvien ja bakteerien avulla tuotetaan energiaa. Tässä yhteydessä on anodin mainittu olevan joko grafiittia tai sinkkiä. Näiden käytössä lienee kuitenkin se ongelma, että eikös molempien hajoaminen maaperään ole epätoivottavaa.

Tonkiessani aihetta lisää törmäsin bioanodeihin ja biokatodeihin. Onko kellään tietämystä näistä?
Itselläni ei ole tällaisiin asioihin minkäänlaista koulutusta.

Tietääkö joku bioanodin ja -katodin käytöstä ekologisen energian tuotannossa?

Kommentit (5)

ajanmies
Seuraa 
Viestejä63

Minä olen alan koulutuksessa, mutta en silti tiedä, tai me ei olla vielä niin pitkällä. Mutta sellaisia bioanodeja käytetään joissakin polttokennoissa, joissa anodiin on kiinnitetty esim. etanolia hapettavaa entsyymiä biokemialliseksi katalyytiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos avusta!
Tuumin että haluaisin työntää katodin ja anodin maahan ja saada tällätavoin enrgiaa. Halaun kuitenkin välttää sen että anodista irtoaa maahan haitallisia hiukkasia. Yritän löytää korviketta. Katsoin tuon linkin enkä sen perusteella hoksannut mistä bioanodi koostuisi. Ilmoitan jos löydän jotain sellaista että voin esittää rajatumpia jatkokysymyksiä.

ajanmies
Seuraa 
Viestejä63

Mainitaanhan tuolla hiilikin anodimateriaalina, ei kai se ole haitallinen maaperässä. Niin kuin tuossa jätevedenpuhdistuspolttokennossakin. Leijupetiversiossa mikrobien peittämät hiilipallerot törmäilevät leijupedissä kollektoriin ja luovuttavat varauksen.

Meinaatko siis maaperään tökättäviä anodia ja katodia, ns. earth batterya?

http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_battery

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat