Seuraa 
Viestejä45973

Kansallisen kivääriyhdistyksen Runo K. Kurkon haastattelu. Perus suomella on tässä MIES:
http://areena.yle.fi/radio/1684407

Herättänee yhteiskunnallista keskustelua..

Sivut

Kommentit (45)

Ole hyvä.
Arvasin, että mm. jussipussi jakaa Kurkon, Runo K.:n mielikuvamaailman. Kansallisen kivääriyhdistyksen jäsenistä on suuri osa persuja, Runo K:n mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Denzil Dexter
Kurko meininki. En tietenkään kuunnellut haastattelua (41 min), vaan arvasin.

Voi, kannattaisi Dexter sinun kuunnella. Aateveljiä olette..

Sophia
Kansallisen kivääriyhdistyksen jäsenistä on suuri osa persuja, Runo K:n mukaan.

Itse olin kuulevinani hänen sanoneen suurimman osan jäsenistä olevan Kokoomus ja RKP:läisiä. Joitain asekeräilijöitä kaiketi.

Mielenkiintoinen mies tämä Runo K. Kurko.(mielenkiintoinen nimikin) Ja yhdistyksenkin nimi on lainattu oikeen ameriikasta saakka. NRA Kansallinen kivääriyhdistys, perustettu v. 2006.

Paljonkohan tuossa on jäseniä? Sitähän Runo K. Kurko ei suostunut kertomaan.

SAL eli Suomen ampumaurheiluliitto(40 000 jäsentä) ei halua olla missään tekemisissä NRA:n kanssa.

Myös RESUL reserviläisurheiluliitto on ilmoittanut selkeästi julkisuuteen että se ei tee yhteistyötä NRA ry:n kanssa.

Itse kuulun paikallisen metsästysseuran kautta Suomen Metsästäjäliittoon. Siinä on 150 000 jäsentä ja se on perustettu v. 1921.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Met ... 3%A4liitto

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Sophia
Denzil Dexter
Kurko meininki. En tietenkään kuunnellut haastattelua (41 min), vaan arvasin.

Voi, kannattaisi Dexter sinun kuunnella. Aateveljiä olette..

Kiitoksia. kuuntelin 10min enkä ollut varma vaan nyt sitten ajan kanssa

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46289
Sophia
Ole hyvä.
Arvasin, että mm. jussipussi jakaa Kurkon, Runo K.:n mielikuvamaailman. Kansallisen kivääriyhdistyksen jäsenistä on suuri osa persuja, Runo K:n mukaan.

En ole äänestänyt persuja enkä äänestä, en tiedä Runon mielikuvamaailmaa, eikä minulla ole aseita, enkä ole minkään metsästys / asekerhon jäsen.

Liekkö Runo tällä "ampunut" ?

152H55

http://www.youtube.com/watch?v=PyxzFVgz ... re=related

Eli kaikki perusoletuksesi meni pieleen, eikö ole kumma miten uskomme ajatuksiamme/ennakkoluulojamme vaikka niihin ei meillä olis mitään todisteitakaan? Ennakkoluulot muuttuu herkästi omassa päässämme varmaksi tiedoksi kun niin uskomme. Kuinka paljon sinulla on ennakkoluuloihin rakentuvia "totuuksia" ajatuksissasi? Halu uskoa ennakkoluulojamme tekee meistä "mielen invalideja"?

Reipas ja hyvin artikuloitu oli puheenvuoro.

Mikä sinua Runon puheenvuorossa kyrsii, eikö Runo saisi sinun mielestä esittää näkemyksiään?

Toope
Seuraa 
Viestejä25584

Niin Sophia. Kai se oikeuksien rajoittaminen luo yleensä paremman yhteiskunnan kuin oikeuksien puolustaminen ja salliminen? Yhteiskunta lienee parempi, jos ylhäältäpäin luodaan rajoitukset kansalle. Tyhmempi ajatushan on se, että kansalle kuuluu tietyt oikeudet, hallitsijasta riippumatta.

En minäkään 40-minuuttista keskustelua viitsi kuunnella, mutta, jos se on Sophian linkkaama, luultavasti asiaa vastustan.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Päinvastoin, jussipussi, minähän vasiten kannustan teitä persumiehiä kuuntelemaan Runo K::n mielipiteitä

Vaikka Toope ei malta kuunnella neljääkymmentä minsaa radio-ohjelmaa, voisi hän lukaista läpi Suomen perustuslain. Sieltä löytyvät, hallitsijoiden säätämät oikeudet ja niiden rajoitukset. Hallitsijoita olemme me kaikki täysikäiset kansalaiset, niin kauan kuin vielä on demokratia.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46289
Barbaari
Ihan hyvä keskustelu. Jos jotkin asiat ovat erilaisia mitä itse on ajatellut niin siinä ei ole välttämättä väärää ja oikeaa mielipidettä vastakkain. Jos joku on erilaista niin silloin se voi olla vain erilaisempaa.

Kunnioitettavaa on se että keskustelija osaa jämäkästi perustella mielipiteensä ja keskustella niistä. Tuntuu olevan nykyään harvinaista sellainen. Vallalla on identifioidun ns vastapuolen tyhmyyksien aktiivinen osoittaminen ei niinkään omien näkemysten perusteleminen.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46289
Sophia
Päinvastoin, jussipussi, minähän vasiten kannustan teitä persumiehiä kuuntelemaan Runo K::n mielipiteitä

En hyväksy termiä persumies kohdalleni koska en heitä äänestä/kannata mutta perusmies sopii mukisematta. Sophialle iltapohtimista; jos "kiveen hakatut" ennakkoluulosi ajaa sinua/ajatuksiasi "yhteen karsinaan" noin vahvasti kannattaa miettiä kuinka paljon se rajoittaa sinua myös älyllisesti.

Onko Sophialla jokin kiveen hakattu "puoluekanta"? Vihreä, vasemmisto, "feminismi" ?

Ennakkoluuloisten/puolueellisten on vaikea rakentaa monimielipiteistä yhteiskuntaa.

Mutta tässä tämä osaltani. Minun ennakkoluuloihini kuuluu se että haistan politiikassa peruslöyhkän ihan sama mistä suunnasta asiaa tarkastellaan joten annan aiheen olla puolestani.

Poliittiset pelit ei ole "alaani".

Varastopäällikkö
Sophia
Kansallisen kivääriyhdistyksen jäsenistä on suuri osa persuja, Runo K:n mukaan.

Itse olin kuulevinani hänen sanoneen suurimman osan jäsenistä olevan Kokoomus ja RKP:läisiä. Joitain asekeräilijöitä kaiketi.

Mielenkiintoinen mies tämä Runo K. Kurko.(mielenkiintoinen nimikin) Ja yhdistyksenkin nimi on lainattu oikeen ameriikasta saakka. NRA Kansallinen kivääriyhdistys, perustettu v. 2006.

Paljonkohan tuossa on jäseniä? Sitähän Runo K. Kurko ei suostunut kertomaan.

SAL eli Suomen ampumaurheiluliitto(40 000 jäsentä) ei halua olla missään tekemisissä NRA:n kanssa.

Myös RESUL reserviläisurheiluliitto on ilmoittanut selkeästi julkisuuteen että se ei tee yhteistyötä NRA ry:n kanssa.

Itse kuulun paikallisen metsästysseuran kautta Suomen Metsästäjäliittoon. Siinä on 150 000 jäsentä ja se on perustettu v. 1921.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Met ... 3%A4liitto

Suomessa on noin 320 000 metsästäjää eli siis metsästyskortin haltijaa. Minäkin olen Metsästäjäliiton jäsen seuran kautta. (Kaikki seurat eivät kuulu liittoon.) Meidän metsästysseuran nokkamies on muuten vasemmistoliiton kaupunginvaltuutettu ja seuraan kuuluu ainakin yksi vihreä ja yksi kokoomukselainen (ts minä), suurin osa toki on kepulaisia. Yhtään ainakaan julkipersua ei porukkaan kuulu. Valitettavan harvoin tosin pääsen metsälle, kun en asu Suomessa. Monissa maissa metsästys on vain eliitin harrastus toisin kuin Suomessa tai Ruotsissa ja Norjassakin.

Tuo Suomen NRA on ihan pelleporukkaa, veikkaan että todellinen jäsenmäärä on alle 50. Sophia ilmeisesti luulee heidän olevan jokin suurempikin "edunvalvonta"järjestö.

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Sophia

Vaikka Toope ei malta kuunnella neljääkymmentä minsaa radio-ohjelmaa, voisi hän lukaista läpi Suomen perustuslain. Sieltä löytyvät, hallitsijoiden säätämät oikeudet ja niiden rajoitukset. Hallitsijoita olemme me kaikki täysikäiset kansalaiset, niin kauan kuin vielä on demokratia.

Suomen perustuslaki on lähinnä heikko vitsi. Sitä muokataan aina viimeisimpien päähänpistojen mukaan ja se on alisteinen esim. rikoslaeille.

Muoks, muoks:

On Runo K. Kurkon näkemyksistä mitä mieltä tahansa, niin -kuten joku jo taisikin mainita- mies uskaltaa sanoa näkemyksensä rehdisti ja perustellusti, eikä pyytele itseään anteeksi tai keskity eri mieltä olevien dissaukseen tai nykyään muodikkaaseen metakeskusteluun.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002
jussipussi

Liekkö Runo tällä "ampunut" ?

152H55

http://www.youtube.com/watch?v=PyxzFVgz ... re=related

Tämä kaliberikysymys jäi myös minua askarruttamaan, kohdassa 37.57 alkaen Runo kertoo ettei haavoittunutta gafferipuhvelia pysäytä mikään alle 400 kaliberin ase.

En ole asetietäjä, mutta ainakin 12 kaliberinen haulikko on tehokkaampi kuin 16 kaliberinen.

Onko kivääreissä tai norsupyssyissä jokin eri kaliberikäytäntö? Olisiko Runo käyttänyt/tarkoittanut jotain tämmöisiä: http://www.cabelas.com/reloading-compon ... ts-1.shtml

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat