Seuraa 
Viestejä4922

Näyttää siltä, että monen kunnan osalta nämä asiat ovat toistensa poissulkevia. Mitä mieltä sinä olet? Tässäpä linkki galluppiin.

yle.fi/uutiset/al_suomalaiset_kiristaisivat_veroja_kuntapalvelujen_sailyttamiseksi/6315449

En prkl osannut enää tuon linkin lyhentämistä, vuosien kirjoitustauon jälkeen, olkoon sitten noin, lukekooon ken tahtoo, vaikka tuossa onkin jo lopputulos nähtävillä. Uutisessa on kuitenkin lisätietoa asiasta.

Lierikki Riikonen

Kommentit (5)

Flick
Seuraa 
Viestejä258

Ei ne ole joko-tai -tyyppisiä kysymyksiä, olen aina itse ihmetelly mistä kunnilla aina riittää rahaa palkata joitain tyhjänpäiväisiä virkamiehiä joihinkin kuntien omistamiin kehitysyhtiöihin, millä ei ole muuta virkaa kuin pistää aina joitain projekteja pystyyn. Siis palatkaamme siihen mitä varten kunnat on perustettu, peruspalveluiden järjestämiseen.

Pitää myös tietenkin muistaa että vaikka kunnallisveroprosentti olisi jotain, se on käytännössä alempi erilaisten vähennysten vuoksi. Yhtenä vuonna laskin että vaikka kunnan virallinen prosentti oli 19,50, minulla se jäi käytännössä 15,50 prosenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Flick
Seuraa 
Viestejä258

Olet Lierikki ihan oikeassa, kyllä se reaalinen prosentti nousee jos kunnallisvero nousee. Onhan Suomessa jo muutama yli 20 kunnallisveroprosentin kunta mutta eivät vain millään suunnittele kuntaliitosta. Oma kunta se olla pitää!

Mutta joo, kannatan palveluiden järkeistämistä, en sitä että palkataan lisää väliportaan johtajia, tulosalueen päällikköä jne...pikkuvirkamiestä isolla palkalla.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665

Mitkä ihmeen kuntapalvelut? Esimerkiksi terveyskeskuksessa ei edes ole lääkäriä - ankaralla ruikuttamisella voisi saada kupongin, jolla käy yksityisellä. Koulussa en käy, enkä päivähoidossa ja virastojen lupaviskaaleista on pelkkää haittaa. Kadut ovat itse hoidettuja yksityisteitä (vaikka niistä katumaksu=kiinteistövero pitääkin maksaa).
Minulle kelpaisi kunta, jossa ei olisi mitään palveluita, jos vain annettaisiin vastineeksi oikeus toimia verorahoillaan, kuten parhaaksi näkee.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat