MITEN kuva sivulle ???

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei äijät, neuvokaas tyhmemmillekin, miten te saatte
nuo omakuvat juttuihinne ? Vai ovatko kaikki kuvalliset
itse asiassa toimituksen trolleja ? Siis tarkoitan step-by-step
neuvoja, ei nörttien munkkilatinaa ..

Nimimerkki: "Liian vanha nörtiksi"

Sivut

Kommentit (23)

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Keskustelupalstan yläpalkissa on pienellä piiperryksellä käyttäjätiedot, paina siitä. Käyttäjätietojen alalaidasta löytyy kohta avatar, siitä löytyy mm. browse (selaa)-painike jolla voit selata omalta koneeltasi haluamasi kuvan. Mieluusti jonkun pienen.

Vierailija

HYVÄ NEUVO, MUT HYÖDYTÖN !

SYSTEEMI HYVÄKSYY MAX. 80 X 80 PIXEL KUVIA,
MISTÄ IHMEESTÄ NIIN PIENIÄ LÖYTYY ???

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Mene Googleen ja valitse ylhäältä kuvahaku, sitten pudotusvalikosta "pienet kuvat". Ne on melkein kaikki alle 80x80 px. Tallenna niistä joku ja tee siitä avatar.

Vierailija

Huhut nörttien munkkilatinan monimutkaisuudesta ovat suuresti liioiteltuja. Itse asiassa suurin osa tietokonehommista on hyvin yksinkertaisia. Ihmiset vain turhaan säikkyvät tuntemattomia termejä. Pitää vain nähdä vähän vaivaa ja ajatella itse, sekä kokeilla asioita.

Internet on väärällään kaikenlaisia kuvia. Isoja ja pieniä. Etsi vaikkapa Googlella "80x80 pixel images" tai "icons" tai "clipart" tai "avatar" jne... tai sekoittele noita hakusanoja sopivassa suhteessa.

Jos et millään löydä sopivaa kuvaa tuohon, niin ainahan voit luoda sellaisen itse tai otat vain jonkun valmiin isomman kuvan, avaat sen kuvankäsittelyohjelmalla ja muutat sen kooksi (maksimissaan) 80x80 pikseliä. Voit käyttää vaikkapa kuvankäsittelyohjelman "Image resize" tai "Crop" toimintoa, riippuen siitä haluatko muuttaa kuvan kokoa vai rajata kuvasta vain haluamasi alueen.

Tässäpä esimerkiksi yksi sivusto, josta löytyy paljon ilmaisia kuvia. Muista kuitenkin tarkistaa kuvan käyttöoikeudet valitessasi kuvaa. Joskus kuvan omistajat haluavat itselleen ilmoitettavan tai nimensä mainittavan mikäli heidän kuviaan käytät.

Muista tallentaa kuva .gif tai .jpg tai .png muodossa, sillä tuon käyttäjän kuvakkeen (avatar) fyysisen koon rajoitus Tiede.fi foorumeilla on 6 kB (kilotavua).

Yksinkertaisia ja ilmaisia kuvankäsittelyohjelmia netistä kyllä löytyy mikäli käytössäsi ei vielä ole kuvankäsittelyohjelmaa.

Vierailija

Se 80x80 pixeliä taitaa olla suositus, jotta sivun luettavuus ei kärsi liian isokokoisten avattarien takia. Joillakin käyttäjillä on näköjään melko suuriakin kuvia...

Voit myös itse muokata haluamasi kuvan sopivan kokoiseksi. Lataa ja asenna joku ilmainen kuvankäsittelyohjelma. Paint Shop Pro oli joskus ilmainen, ainakin kuukauden ajan.

Kuva kannattaa tallentaa JPG (JPEG) -muodossa, tai jos taustavärin läpinäkyvyydellä tai kuvan ehdottomalla tarkkuudella on väliä, GIF-muodossa. GIF-muoto käsittää maksimissaan vain 256 eri väriä ja vie värimäärästä ja kuvan monimutkaisuudesta riippuen enemmän tilaa kuin JPG.

Vierailija
ilesoft
Voit myös itse muokata haluamasi kuvan sopivan kokoiseksi. Lataa ja asenna joku ilmainen kuvankäsittelyohjelma.

Kyllähän sen ihan paintilläkin voi muokata oikean kokoiseksi

Vierailija

KIITOS, KIITOS, KIITOOSS....

NYT TULI HYVIÄ NEUVOJA VAIKKA MUILLE JAKAA.
EI KUN SYÖM.... SIIS KOKEILEMAAN !!!

"OLBE" .... SINUA NAURATTAA NIIN... OLET NÖRTTI, RIGHT ?

KUULE, ESITÄNKÖ OMALTA ALALTANI SINULLE SIMPPELIN
KYSYMYKSEN, ETTÄ MINÄKIN SAAN NAURAA ?

TIEDÄN, TIEDÄN, "KAIKKI YLI VIISKYMPPISET PITÄISI TAPPAA,
EI NE KOSKAAN OPI..."

MUT ONHAN NIISTÄ VAROTTAVAKSI ESIMERKIKSI AINASKIN,
RIGHT ?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Hyvä, että kuva löytyi. Ennen kuin kerkeät kysymään lisää . . .

Sen CAPS-lockin (joka aiheuttaa tuollaisia vaikealukuisia suuraakkosia) saa pois päältä painamalla sitä [Caps Lock]-näppäintä toisen kerran.

Tai voi siinä näppäimessa lukea jotain muutakin, mutta rohkeasti kokeilemalla löytyy.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

VAIKEALUKUISIA ???????????????????

Minun vanhat silmäni näkevät ne "caps lock on" PAREMMIN !

Mutta, "as you wish"

Vierailija
salai
Hyvä, että kuva löytyi. Ennen kuin kerkeät kysymään lisää . . .

Sen CAPS-lockin (joka aiheuttaa tuollaisia vaikealukuisia suuraakkosia) saa pois päältä painamalla sitä [Caps Lock]-näppäintä toisen kerran.

Tai voi siinä näppäimessa lukea jotain muutakin, mutta rohkeasti kokeilemalla löytyy.

Jees, salai aina asian ytimessä! Ikinä en ole salain nähnyt kirjoittavan muusta kuin siitä, mistä on puhe. Se on selvää, että kaikki eivät tiedä, mistä nuo isot kirjaimet saa pois, vai onko?

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
BUSHMAN
VAIKEALUKUISIA ???????????????????

Minun vanhat silmäni näkevät ne "caps lock on" PAREMMIN !

Mutta, "as you wish"

Ainakin Firefoxissa saa tektiä isonnettua Ctrl + yhdistelmällä jos on liian pientä, myös Ctrl - toimii, jos joku laittaa isoja kuvia, niin ei tarvitse vyöryttää, tekstin lukeminen kyllä käy vaikeaksi, jopa mahdottomaksi, jos on oikein iso image.

Lierikki Riikonen

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Gideon
Jees, salai aina asian ytimessä! Ikinä en ole salain nähnyt kirjoittavan muusta kuin siitä, mistä on puhe. Se on selvää, että kaikki eivät tiedä, mistä nuo isot kirjaimet saa pois, vai onko?

Kiitos kohteliaisuudesta. Yritän ystävällisesti neuvoa niitä, jotka ystävällisesti kysyvät.

Firefoxissa saa tekstiä pienennettyä/suurennettua helposti CTRL + hiirirullan vieritys. Sama toimii myös IE:ssä (tosin huonommin), taitaa olla vähemmän säätövaraa.

Tiede-lehden oletuspistekoko on turhan pientä. Molemmissa selaimissa voi asettaa pienimmän kirjasinkoon, jolloin teksti näkyy paremmin. Minulla on minimiksi laitettu juuri tämän sivuston takia 12 tai 13, mutta sitä voi vaihdella näytön resoluution mukaan.

PS. Anteeksi asiaan sekaantumiseni, mutta vanhan kirjapainotyöläisen silmiin todella sattuu tuollainen versaali teksti.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat