Seuraa 
Viestejä45973

Tänne on tarkoitus laittaa kirjoittajien ensimmäisiä viestejä.
Eka viestini kuului nohevasti:

18.5 2005 klo 15.11

Arkosin jorinoista ei kannata välittää. niistä ei ota kukaan selvää.

Toinen ja kolmas myöhemmin samana päivänä:

Jos alfa-säteily helium-ytimiä ja beeta-säteily on elektroneja (sähköä?), niin eikö yhdenmukaisesta alfa- ja beeta-säteilystä pitäisi syntyä puhdasta heliumia?

Niin ja eikö beeta-säteily ole periaatteessa sähköä?

Sivut

Kommentit (33)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Ensimmäinen viestini oli jotakin, minkä tilalla lukee nyt "poistettu". Ilmeisesti itse poistin sen jostain syystä silloin. Liittyi paruresikseen, ujopissaan, ketjun nimi "kuseminen". Täytyy tunnustaa että aloitin tiedefoorumilla eri nimimerkillä, ja tein tämän ronronin koska en silloin kehdannut muuten ottaa ujopissaa puheeksi. Sitten tämä vaan jäi käyttöön ja olen ronron. Bytheway tuo ujopissa on helpottanut noista ajoista suuresti.

くそっ!

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463

Heh, olisipa kiva löytää sen vanhan palstan ensimmäinen viesti Uudella palstalla avasin sanaisen arkkuni näin lausuen:

Mainittakoon, että Edisonin ensimmäiset hehkulamput toimivat hiililangalla, jota on paljon helpompi saada kuin volframia.

Keskustelun aiheena oli "Sinä professorina 1200-luvulla". Kiinnitin huomiota siihen, että vaikka nykyihmisinä tietomäärämme onkin sangen huomattava, tarvitaan myös käytännön taitoa. Vaikka ärsyttävä besserwisseri olenkin, keskiajalle singottuna tuskin osaisin tehdä käytännössä mitään erityisen hyödyllistä.

Mutta rauha ArKosin tomuille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337

Tuota vanhaa foorumia ei pääse edes lukemaan. Tyhjä linkki vain on siellä. Kirjoitin jotain lapsellisessa luulossani, että Tiede foorumilla on oikeita tieteentekijöitä ja minua kauheasti jännitti. Ensimmäinen viesti taisi olla ihmisen evoluutiosta jotain pientä. Sitten huomasin, että joku muu käytti samaa nimimerkkiä ja se vähän kenkutti. No muutaman viikon päästä kirjoitin jotain Mars planeetasta ja samalla tulin valinneeksi tämän nimmarin.

Millään en pääse näkemään noita viestejä, kun vanhaa foorumia ei voi selata.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Astronomy
Hei, eikö kukaan huomaa että tää "nuubi" vaan kusettaa meitä ja teitä, yksi hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastaamaan...

Aiheena oli muistaakseni atomien prosentuaalinen osuus absoluuttisessa tyhjiössä tjsp. Kirjoitettu joskus 2008.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Astronomy
Astronomy
Hei, eikö kukaan huomaa että tää "nuubi" vaan kusettaa meitä ja teitä, yksi hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastaamaan...

Aiheena oli muistaakseni atomien prosentuaalinen osuus absoluuttisessa tyhjiössä tjsp. Kirjoitettu joskus 2008.

Kuka nuubi oli kyseessä?

Alla ensimmäinen viestini. Miks kaikilla muilla on niin lyhyt ja mulla näin pitkä?

Homo Superior
Se on sitten lähes vuoden vaklaamisen jälkeen eka lähettämäni posti näillä foorumeilla, että terve vaan kaikille. Te ette tunne minua mutta minä tunnen jo teidät.

Rekisteröitymispäätökseeni on syypää viime viikon sunnuntaina puhjennut kriisi joka sai alkunsa vierailtuani Jyväskylän Rihlanperän tähtitornissa. Nimittäin odotellessani yleisönäytöksessä kiltisti vuoroani kaukoputkelle, kuuntelin erään toisen vierailijan ja illan tähtinäytännöstä vastanneen asiantuntijan keskustelua. Vierailija uteli että onko totta, että maailmankaikkeuden laajenemisesta johtuen matka lähitähdille on matkan pituudestakin huolimatta täysin mahdotonta, sillä etäisyydet kasvavat nopeammin kuin pystyisimme kirimään välimatkaa umpeen (teknologialla ei ollut mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa). Okei tässä vaiheessa alkoivat hälytyskelloni soimaan, mutta ennen kuin kerkesin edes änkyttämään vastausta jota en kuitenkaan olisi uskaltanut sanoa ääneen, vastasi tämä asiantuntija myöntävästi, ja lisäsi vielä että maailmankaikkeuden laajenemisen takia esimerkiksi Jyväskylän ja Tampereen välinen etäisyys pitenee noin sentin verran sadassa vuodessa.

En siinä sitten kehdannut alkaa pätemään itseäni viisaampien seurassa, kun paikalla oli lapsiakin. Mutta jos olisin korjannut tätä tieteilijää sanomalla että "Seis te tähtitieteilijä siinä, vaarantava virhe! Maailmankaikkeuden laajeneminen on havaittavissa galaksienvälisessä mittakaavassa, ei galaksien sisällä, eikä varsinkaan planeettojen kokoluokassa. Jyväskylän ja Tampereen välimatka toisistaan voi kasvaa korkeintaan maanpinnan noususta johtuen, tai taivaalta satavien meteoriittien maapallon massaa lisäävästä vaikutuksesta, mutta silloinkin vain äärimmäisen minimaalisesti, ja ilman että sillä olisi mitään tekemistä maailmankaikkeuden laajenemisen kanssa!" - niin olisinko ollut oikeassa, vai olenko kokonaan pihalla kosmologiasta?

Kiitos jo etukäteen Savoriselle asiantuntevista vastauksista joilla en tee yhtään mitään. Mutta mitä sanoo muut?

Homo Superior
Alla ensimmäinen viestini. Miks kaikilla muilla on niin lyhyt ja mulla näin pitkä?

Alakko nää vittuileen?
Eikun kyse olikin viesteistä.
Itse liityin tänne vain oppiakseni asioista, kun luulin, että täällä on oikeasti asiantuntijoita. En muutenkaan jaksa kirjoittaa kovin pitkästi.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Miks kaikilla muilla on niin lyhyt ja mulla näin pitkä?

Laitoin vain lyhyen otteen, mitä sitä itseään toistamaan kun ko. viestin voi halutessaan käydä lukemassa kokonaan.

Heksu
Miks kaikilla muilla on niin lyhyt ja mulla näin pitkä?

Laitoin vain lyhyen otteen, mitä sitä itseään toistamaan kun ko. viestin voi halutessaan käydä lukemassa kokonaan.

Laita vain kokonaan se viesti. Siinä on iso homma alkaa etsimään toisen ensimmäistä viestiä. Varsinkin, kun tuo etsi-toiminto on niin paska.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Vatkain
Sybil kärsi sairaudesta nimeltä spontaanit sivupersoonat. Sybil on muuten kirjana hyvä, vaikka sitä ei ahdistavuuden takia kannata illalla lukeakkaan. Toinen kirja samasta aiheesta on Truddy Chasen kirjoittama "Jänis ulvoo." Kirjan henkilöllä oli n. 80 eri persoonaa. Kolmas kirja on suomalainen ja nimeltään Seitsemän sisarta. Kirjoittaja on Reima Kampman joka on kansainvälisestikin tunnettu sivupersoonien ja spontaanien sivupersoonien tutkija. Äärettömän mielenkiintoista luettavaa, mutta kuten sanoin, hemmetin ahdistavia...

Kaikkia kolmea naista yhdistävät karu lapsuus pahoinpitelyineen ja seksuaalisine hyväksikäyttöineen. Mutta myös pitkällisen terapian ansiosta saavutettu persoonallisuuden eheytyminen.

Jos joku käy keskustelua itsensä kanssa kyseessä on todellakin eri sortin häiriö kuin spontaani sivupersoonallisuus josta mm. Sybilkin kärsi.

laaketiede-ja-terveys-f11/sybil-ja-20-persoonaa-t28168.html

Hämmentää.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002

Tuossahan se.

ROOSTER
Rukoile ja tee työtä: se on hallitsijoiden viesti alamaisille. Uskonnolla hallitaan ja työnteon glorifioimisella taataan verotulot.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Barbaari
Miten saa haettua ensimmäisen viestin kaikista parhaiten ettei mene kokopäivää?

Mikäli en ihan väärässä ole niin menemällä omiin asetuksiin ja sieltä omat viestit ja siitä sitten vaan ns viimeiselle sivulle niin löytyy, selailemalla tosin

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat