Seuraa 
Viestejä45973

okei.. eli kaverilla oli kylässä tälläinen veijari, oli kuulemma jalkojen kanssa liioittelematta pesäpallon kokoinen, ja mua jäi kiinnostamaan että mikäköhän tää vois olla? kun ei se oikein tarantellaltakaan näytä, mutta en kyllä mitään tätä kokoluokkaa ole nähnyt luonnossakaan.

Kommentit (5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5372

Nopealla googoloinnilla näyttäisi Tegenaria atricalta. Naaras kasvaa jopa 1.8 senttiseksi, joten jalkoineen se voi hyvin olla pesäpallon kokoinen. Se on suomessa tulokaslaji ja tullut laivojen mukana, vaikkei varmaan olekaan vielä vakiintunut. Hämähäkit hakeutuu mielellään syksyllä sisätiloihin. Minulla ristihämähäkki teki hienon verkon olohuoneen ikkunalle sisäpuolelle viimesyksynä. Yritin ruokkia sitä niin kauan kuin ulkona riitti hyönteisiä, mutta sitten ilmeisesti kissa söi sen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tegenaria_atrica

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

ok kiitoksia laitoin vielä tonne hyönteisfoorumille kanssa kyselyä, vaikka kyllähän tuo näyttää samalta kuin googlessa kuvat tosta varastohämähäkistä. olen vähän kateellinen kaverille kun se sai tälläsen (meni paniikissa vetämään sen kyllä pöntöstä alas) olis tilaus hämyrille kun meille on muuttanut kärpäsiä talvea pakoon

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat