Seuraa 
Viestejä950

Rivitaloa vastapäätä on omakotitalo. Omakotitalossa on kolme rakkia, jotka räksyttävät päivät läpeensä kaikelle, mikä liikkuu. Naapuri ei koskaan ulkoiluta rakkejaan, vaan vie ne aamulla pieneen häkkiin, ja illalla sisälle.

Jos otan haulikon ja käyn pamauttamassa jokaisen rakin päähän latingin, niin minkälaisen rangaistuksen voin maksimissaan saada.

En vihaa rakkeja, mutta minun mielestä niitä ei pitäisi hankkia, ellei sitoudu antamaan koirille riittävästi liikunnallisia virikkeitä.

Vai olisko parempi hakea pötkö koiranmakkaraa, ja kätkeä niiden sisään rotanmyrkkyä ja käydä heittämässä ne yöllä rakkien aitaukseen.

Mitä laki sanoo välillisestä jatkuvasta häirinnästä, mitä rakkien omistaja harjoittaa?

Sivut

Kommentit (41)

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1832
En vihaa rakkeja, mutta minun mielestä niitä ei pitäisi hankkia, ellei sitoudu antamaan koirille riittävästi liikunnallisia virikkeitä.

Tuosta olen samaa mieltä. Käy nyt kuitenkin ensin jutskaamassa sen naapurin kanssa. Sitten voit tehdä vaikka eläinsuojeluilmoituksen. Jos koirat viettää kaiken aikansa häkissä, ne voidaan hakea jo silläkin perusteella pois.
Lykkää sitä haulikkoratkaisua vähän tuonnemmaksi.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Vapaa radikaali
voit tehdä vaikka eläinsuojeluilmoituksen. Jos koirat viettää kaiken aikansa häkissä, ne voidaan hakea jo silläkin perusteella pois.

Kiitos tiedosta. Olen pariin otteeseen puhunut naapurin kanssa ongelmasta, mutta mikään ei ole muuttunut. Tehdäänkö eläinsuojeluilmoitus poliisille, vai minkälaisia virkateitä ilmoitus tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Järjestyslaki:

2 luku
Järjestyksen ja turvallisuuden vaarantaminen sekä häiriön aiheuttaminen
3 §
Yleisen järjestyksen häiritseminen ja turvallisuuden vaarantaminen

Yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty:

1) metelöimällä ja muulla vastaavalla tavalla;

2) toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä;

3) ampumalla, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla.

Edellä 1 momentissa tarkoitettu toiminta on kielletty myös muualla kuin yleisellä paikalla, jos toiminnan vaikutus ulottuu yleiselle paikalle.

Järjestyslain mukaan yleistä järjestystä ei voi häiritä metelöimällä tms.
Yhteys poliisin niin asia hoitunee?

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1832
Läskiperse
Vapaa radikaali
voit tehdä vaikka eläinsuojeluilmoituksen. Jos koirat viettää kaiken aikansa häkissä, ne voidaan hakea jo silläkin perusteella pois.

Kiitos tiedosta. Olen pariin otteeseen puhunut naapurin kanssa ongelmasta, mutta mikään ei ole muuttunut. Tehdäänkö eläinsuojeluilmoitus poliisille, vai minkälaisia virkateitä ilmoitus tehdään?

Kiireettömänä vaikka oheisen linkin takaa:
http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_ela ... us_netissa

Eläinsuojeluvalvojatkin löytyvät linkin takaa.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960
Läskiperse
Rivitaloa vastapäätä on omakotitalo. Omakotitalossa on kolme rakkia, jotka räksyttävät päivät läpeensä kaikelle, mikä liikkuu. Naapuri ei koskaan ulkoiluta rakkejaan, vaan vie ne aamulla pieneen häkkiin, ja illalla sisälle.

Jos otan haulikon ja käyn pamauttamassa jokaisen rakin päähän latingin, niin minkälaisen rangaistuksen voin maksimissaan saada.

Vai olisko parempi hakea pötkö koiranmakkaraa, ja kätkeä niiden sisään rotanmyrkkyä ja käydä heittämässä ne yöllä rakkien aitaukseen.

Mitä laki sanoo välillisestä jatkuvasta häirinnästä, mitä rakkien omistaja harjoittaa?

Lopeta se vihan generoiminen päässäsi.

Tämä oli käsky.

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
kabus
Tai vaihtoehtoisesti ammu itsesi. Sitten ei enää vituta mikään.

Minulla on kyllä eutanasia-paketti valmiina: 300 kpl 2 mg Xanoria, 200 kpl 10 mg Diapamia, 100 kpl 20 mg Linatilia (Linatil on kalkkarokäärmeen myrkkyä, ja tappaa varmasti isompana annoksena), ja 100 kpl 10 mg Stilnoctia.

Minun on tarkoitus maantua luontoon, kun se aika tulee. Etsin saaristosta pienen luodon, mukaan salkku Foster'sia ja niiden kyytipoikana eutanasia-paketti. Itsemurha ei tule ainakaan epäonnistumaan.

Ei elämälläni ole enää ollut pitkään aikaan mitään annettavaa, joten sfäärin vaihto voi olla hyvinkin pian ajankohtainen.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Läskiperse
kabus

Minulla on kyllä eutanasia-paketti valmiina: 300 kpl 2 mg Xanoria, 200 kpl 10 mg Diapamia, 100 kpl 20 mg Linatilia (Linatil on kalkkarokäärmeen myrkkyä, ja tappaa varmasti isompana annoksena), ja 100 kpl 10 mg Stilnoctia.

Minun on tarkoitus maantua luontoon, kun se aika tulee. Etsin saaristosta pienen luodon, mukaan salkku Foster'sia ja niiden kyytipoikana eutanasia-paketti. Itsemurha ei tule ainakaan epäonnistumaan.

Ei elämälläni ole enää ollut pitkään aikaan mitään annettavaa, joten sfäärin vaihto voi olla hyvinkin pian ajankohtainen.

Onko tuo ainoa tapa vaihtaa maisemaa, vai etkö keksi muuta?

Ihmetyttää aina tuollaisissa itsemurhafiilistelyissä, että jos kerran on valmis tekemään äärimmäisen ratkaisun, niin mitä kaikkea muuta voisikaan tehdä. Jos millään ei enää ole mitään väliä, voisi vaikka karistaa pölyt ja muuttaa makuupussin kanssa jonnekin aurinkorannalle. Häipyä johonkin toiselle puolelle maailmaa ja elää siellä niin hyvin tai surkeasti kuin pystyy. Siis jos vaihtoehtona on hengenlähtö pillereitten ja kaljan kanssa autioluodolla.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Voiko naapurin koirat ampua jos ne sattuvat ärsyttämään? Voit toki, mutta poliisiasiahan siitä tulee, nykyisin kun otetaan kaikki eläimiinkin kohdistuvat väkivallanteot melko vakavissaan (kuten pitääkin) ja todennäköisesti pääset vain valtion kustantamalle jäähylle, kauas eutanasia-paketista. Lisäksi käyttämäsi ase takuvarmasti takavarikoidaan ja luvat siihen perutaan.

Ketjussa on jo annettu vinkkejä kuinka ongelmaa voi lähestyä järkevämmin, ja tottakai olet jo yrittänyt sitä ilmeisintä keinoa, eli kommunikointia?

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Aweb
Ihmetyttää aina tuollaisissa itsemurhafiilistelyissä, että jos kerran on valmis tekemään äärimmäisen ratkaisun, niin mitä kaikkea muuta voisikaan tehdä. Jos millään ei enää ole mitään väliä, voisi vaikka karistaa pölyt ja muuttaa makuupussin kanssa jonnekin aurinkorannalle. Häipyä johonkin toiselle puolelle maailmaa ja elää siellä niin hyvin tai surkeasti kuin pystyy. Siis jos vaihtoehtona on hengenlähtö pillereitten ja kaljan kanssa autioluodolla.

Hyvin kirjoitettu.

Aikoinaan matematiikanopettajani kertoi miehestä, jonka vaimo jätti, talo paloi ja koira kuoli juuri ennen joulua. Tilanne olisi voinut olla hyvinkin synkkä, mutta toisaalta, nyt miehellä oli mahdollisuus aloittaa uusi elämä. Kyse on vain katsantokannasta, kuinka asioihin suhtautuu.

Läskiperse
kabus

Aika jytkyt lääkkeet sinulla, toivottavasti et vahingossa nappaa Toilax-laksatiivilääkitystä, sillä tyhjenee mukavasti päälakea myöden yhdellä pierasulla.

Koirillehan sitä ei myöskään saa antaa vaikkapa morttelissa jauhettuna ja piparitaikinaan vaivattuna, tulisi isäntäväelle liikaa mopattavaa, saattaisi karvapallot päätyä vielä piikille

jussipussi
Seuraa 
Viestejä45960
Simplex
Aweb

Hyvin kirjoitettu.

Aikoinaan matematiikanopettajani kertoi miehestä, jonka vaimo jätti, talo paloi ja koira kuoli juuri ennen joulua. Tilanne olisi voinut olla hyvinkin synkkä, mutta toisaalta, nyt miehellä oli mahdollisuus aloittaa uusi elämä. Kyse on vain katsantokannasta, kuinka asioihin suhtautuu.

Minun talo,

Minun vaimo,

Minun koira, minun sitä ja tätä voi kun minulla nyt ei ole kaikkea mitä kuvitella saattaa, elämä on pettänyt minut, minun pitää saada enemmän ja elämän pitää antaa minulle jne jne..

Minun pitää lähteä nyt shoppailemaan, silloin minä on tyytyväinen elämään.

Elämä on luotu minua varten ja minua silmällä pitäen.

Vi...u niin kuin kaksivuotiaat, itketään kun ei saada jotain lelua.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
jussipussi

Minun talo,

Minun vaimo,

Minun koira, minun sitä ja tätä voi kun minulla nyt ei ole kaikkea mitä kuvitella saattaa, elämä on pettänyt minut, minun pitää saada enemmän ja elämän pitää antaa minulle jne jne..

Minun pitää lähteä nyt shoppailemaan, silloin minä on tyytyväinen elämään.

Elämä on luotu minua varten ja minua silmälläpitäen.

Vi...u niin kuin kaksivuotiaat...

Aika egoistinen maailmankatsomus.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat