Seuraa 
Viestejä45973

Eli minulla olisi pari kysymystä, johon kaipailen vastausta. Haluan pelkän vastauksen enkä välivaiheita. Jos joku voisi mitenkään auttaa niin arvostaisin suuresti! Vastauksen haluan vain siksi että sen turvin voin pähkäillä välivaihetta sitten itsekseni ja saada sen mätsäämään oikean vastauksen kanssa.

Tässä kysymykset:

Hiilen C ja hapen O atomipainojen ja reaktioyhtälön
C + O -> CO2
perusteella perusteella tiedetään, että poltettaessa 12 g hiiltä syntyy (teoreettisesti) 44 g hiilidioksidia CO2. Voimalaitos käyttää tunnissa keskimäärin 28 Mg kivihiiltä, jossa on noin 88 % hiiltä. Kuinka monta tonnia hiilidioksidia voimalaitoksesta vapautuu vuorokaudessa?

Prosessori kuluttaa erääseen tehtävään 12 ms, kun kellotaajuus on 4,5 GHz. Oletetaan, että prosessorin nopeus tehtävän suorittamisessa riippuisi vain kellotaajuudesta. Mikä pitäisi prosessorin kellotaajuuden olla, jotta tehtävään kuluisi vain 9,5 ms? Ilmoita vastaus gigahertseinä.
PS. TAMalfan 1.-2. painoksen sivulla 74, kappaleen 3.1 tehtävässä 23a on painovirhe. Kaavan pitäisi olla: x1y1 = x2y2

Erään automallin polttoaineenkulutuksen K riippuvuutta ajonopeudesta v välillä [50 km/h, 140 km/h] kuvaa yhtälö
K = av2 + bv + c, jossa
a = 4,71*10-6 dm3 h2 km-3,
b = -0,000398 dm3 h km-2 ja
c = 0,0725 dm3 km-1.
Millä nopeudella kyseisen automallin kulutus on 7,9 litraa sadalla kilometrillä? Vastaa yksiköissä km/h.

Paljon kiitoksia jos joku näihin vastauksen antaa!

Kommentit (5)

kytoann
Seuraa 
Viestejä1934

No, ensimmäisen vastaus on 90,3 tonnia ja vähän päälle.
Olet varmaan jo ratkaissut nämä itse.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
PPo
Seuraa 
Viestejä14507
kytoann
No, ensimmäisen vastaus on 90,3 tonnia ja vähän päälle.
Olet varmaan jo ratkaissut nämä itse.

Olet laskenut tuntipäästön. Vuorokausipäästö on keskimäärin 2,2 Gg

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1572

Voisiko joku kertoa minullekin, mitä tehtäviä nämä oikein ovat?

Varsin helpoilta nämä vaikuttavat – riippuu tietysti vastaajien oletetusta koulutustasosta, kun vain vastaa siihen, mitä todella kysytään.

Vanha jäärä

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat