Seuraa 
Viestejä45973

Miksi tiede ei voi kehittää (vai onko se jo kehittänyt) aikuisen ihmisen pituuskasvua lisäävän lääkkeen/menetelmän? Olen tietoinen pituusleikkauksista, mutta prosessi on kivulias ja lisäksi pituuttahan ei tule, kuin jalkoihin. Max 5cm voi vielä mennä, muuten vartalo alkaa näyttää epäsopusuhtaiselta. Prosessi on lisäksi liian kallis tavalliselle tallaajalle. Haluaisin tietää tästä aiheesta enemmän, mahdollisuuksista ym.

Sivut

Kommentit (20)

annika123
Miksi tiede ei voi kehittää (vai onko se jo kehittänyt) aikuisen ihmisen pituuskasvua lisäävän lääkkeen/menetelmän? Olen tietoinen pituusleikkauksista, mutta prosessi on kivulias ja lisäksi pituuttahan ei tule, kuin jalkoihin. Max 5cm voi vielä mennä, muuten vartalo alkaa näyttää epäsopusuhtaiselta. Prosessi on lisäksi liian kallis tavalliselle tallaajalle. Haluaisin tietää tästä aiheesta enemmän, mahdollisuuksista ym.

Ensinnäkin, miksi pitäisi?

Pituutta ei voi lisätä täysikasvuisena, koska luut ovat jo täysin luutuneet. Kasvuhormoneilla syntyy vain kärkikasvua siinä vaiheessa.

Eli tyydy vain pituuteesi. Pätkä

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Olen useiden miesten kuullut himoitsevan itselleen lyhyttä naista. Keskipituisena olen tässäkin asiassa huomannut monen naisen menevän näin ollen itseni ohitse, olevan halutumpi ja arvokkaampaa saalista...

Se mitä ei voi muuttaa, kannattaa hyödyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
annika123

Minkä pituinen olet? Naisihmisenä (?) tiedät varmasti niistä keinoista, joilla katsojaa voi hämätä. Eli nämä perinteiset korkkarit, paksupohjaiset kengät, korkeat kampaukset, ei pohjepituista hametta jne. Ei niistä kyllä varmaan paljoa iloa ole jos olet fiksoitunut absoluuttiseen pituuteesi. Löytyisiköhän tulevaisuuden kantasoluhoidoista apua?

Hämmentää.

Olen miettinyt miksi tiede ei ole vielä kehittänyt tähän mitään.. tutkin tuota kantasolu-juttua ja kyllä, voi hyvinkin olla että sitä tullaan käyttämään vielä jatkossa. On fakta että yksi 10 000 voi saavuttaa teknologisen läpimurron. Yhteiskuntamme erot (taloudelliset, esteettiset) voitaisiin tasata.
Puhutaan syrjäytymisestä, mutta mistähän se johtuu???!! Kyllä tähän pitäis
jo puuttua.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
annika123
Olen miettinyt miksi tiede ei ole vielä kehittänyt tähän mitään.. tutkin tuota kantasolu-juttua ja kyllä, voi hyvinkin olla että sitä tullaan käyttämään vielä jatkossa. On fakta että yksi 10 000 voi saavuttaa teknologisen läpimurron. Yhteiskuntamme erot (taloudelliset, esteettiset) voitaisiin tasata.
jo puuttua.

Voisitko avata ajatusrakennelmaasi hieman enemmän? Olet siis tutkiskellut kantasoluhoitoja, tarkoitatko tuolla 10 000 että noin monta tutkijaa tutkii tätä asiaa vai että läpimurtoon tarvitaan vain se yksi? Entä kuinka nuo yhteiskunnan erot liittyvät pituuskasvuun, tai siis ihmisen pituuteen? Viittaatko, että pituus (tai mikä tahansa muu fyysinen ominaisuus) voi johtaa syrjäytymiseen? Tarkoitatko puuttumisella sitä, että kosmeettisen lääketieteen avulla pitäisi auttaa ihmisiä muokkaamaan itseään haluamansa näköiseksi? Eli aika arvailupohjalla tässä olen, kirjoittaisitko pitemmän viestin

Hämmentää.

annika123
jo puuttua.

Oletko kääpiö? Lyhytkasvuisuuteen ei voi vaikuttaa enää aikuisena. Naisena sen ei luulisi olevan niin iso ongelma. Syrjäytyminen on pelkästään pään sisäinen asennevamma. Ulkoiset piirteet vaikuttavat tietysti tuohon paljon, mutta maasta se pienikin ponnistaa.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Ihmisiä pitäisi paremminkin manipuloida geneettisesti pienikokoisempaan suuntaan, että kulutuskin olisi edes jonkin verran vähäisempää. Avaruuden asuttamisessakin kompaktimmasta koosta olisi hyötyä.

Isoja ja pitkiä ihmisiä ei yksinkertaisesti tarvita enää yhtään mihinkään muuhun kuin miellyttämään silmää, jos he siis silmää miellyttävät. Ennenmuinoin piti olla kookas että pärjäsi petojen ja vihollisten kanssa, tai pystyi nopeasti esittämään vastakkaisen sukupuolen edustajalle olevansa terve, koska on kasvanut isoksi (eikä siis ole ollut sairaalloinen lapsena tai vähällä ravinnolla eli onnettomasti jäseniään ruokkivan retkuheimon jäsen).

Pienuushan olisi erinomaista. Eipä tarvitsisi yhtä suuria asuntoja, yhtä isoja autoja, yhtä paljon tilaa lentokoneiden penkeille. Tehokkuushan siinä lisääntyy, kun lyhyemmälläkin varrella hoituu samat suoritukset. On lopulta tavattoman vähän asioita, joissa pituus todella on avuksi. Pienet ovat nopeampia, näppärämpiä ja kärsivät vähemmän selkävaivoista! Jää hankala kasvupyrähdyskin väliin ja vaatteita ei tarvitse uusia yhtä usein. Ruokaakin kuluu vähemmän, kun ei tarvita energiaa tyhjien senttimetrien tuottamiseen. Mistä tämä pituuden ihannointi kumpuaa? Kuitenkaan eivät kaikki voi olla pidempiä kuin muut saaden siitä jotain perusteetonta etua.

Hmm. Kyllä itse näen että kauneuden palvonta vain voimistuu ympäri maailmaa ja koskettaa vielä jatkossa kovemmin meidän yhteiskuntaamme. Ulkonäöllä on väistämätön vaikutus onnellisuuteen, näin uskallan väittää! Kodin ja lähipiirin arvomaailma pienen lapsen elämässä korostuukin tässä, sillä jos ulkonäölliset paineet näkyvät siellä, niin kuvitelkaapa tulevia sukupolvia. Tietenkin toiset yksilöt ovat toisia vahvempia, eikä se vaikuta kaikkiin samalla tavalla. Kuitenkin itse yhteiskunnan aatoksille herkkänä voisin sanoa ihmisten kärsivän
suunnattomasti ulkonäöllisistä eroista. En tiedä uskonko että media voi tässä auttaa, vaikka kääntäisi kurssinsa täysin. Silmä vain mieltyy tiettyihin asioihin, se on jo liian syvällä yhteiskunnan päänupissa. Haluaisin nähdä tieteen kehittävän tähän lähitulevaisuudessa menetelmiä. Geneettinen manipulointi pidemmäksi voi olla hyvä, sekä tuo kantasoluhoito minua kiinnostaa. Nyt vain kun joku järjestäis rahoituksen asiaa tutkimaan. Liekö tästä itse saisin koskaan nauttia, mutta tulevia sukupolvia ajatellen. Jokaisella pitäis olla oikeus päättää
minkä pituinen ja näköinen on!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
annika123
Jokaisella pitäis olla oikeus päättää
minkä pituinen ja näköinen on!

Valitettavasti emme kuitenkaan elä (vielä) virtuaalimaailmassa jossa ulkonäön muokkaaminen onnistuu napin painalluksella.

Onko todella sinun oma tahtosi olla pitkä, jos koet että niskassasi on muiden ihmisten aiheuttamia paineita että ainoastaan pitkänä oleminen hyväksytään "kauniiksi" ja sallittavaksi olemisen tilaksi?

Itse en pidä pärstävärkistäni, mutta yritän olla häiriintymättä siitä jos joku toinen pitää. Harmikseni vain usein uskon että kasvojani kehuvat tekevät sitä pelkkää laskelmoivuuttaan, kun satun olemaan nainen ja kehujat ovat tietysti miehiä ja miehillähän on aina metkut mielessä. Mitään suunnatonta kärsimystä en jaksaisi kuitenkaan kokoajan käydä läpi sen takia että on pallinaama. Kunhan vähänkin rohkenen katsella kunnolla muita ihmisiä, huomaan että samanlaisia perin suomalaisia naamoja on pilvin pimein.

Miksi sellaista pitäisi jotenkin hävetä ja kammota mikä on kovin yleistä? Tuskinpa lyhyyskään tässä maassa mikään erityisen harvinainen tilanne on, emmehän me mitään viikinkejä ole. Tai masaita. Tai ketkä sitten mahtavatkaan niitä kookkaimpia ihmisiä maailmassa ollakaan.

Jos ihan aidosti haluaa jotakin, niin mikäs siinä sitten, mutta aika hankalaksi sillä elämänsä tekee jos sen saavuttaminen on pirullisen vaikeaa. Mutta jos elää muiden ihmisten vaatimusten tai oletettujen/kuviteltujen vaatimusten alistamana, niin siitä kannattaa pyrkiä vähän helvetin äkkiä pois. Pitää kyseenalaistaa se että "minua ei hyväksytä kuin pitkänä". Tuohan kuulostaa, anteeksi vain, aivan naurettavalta. Todennäköisesti jos ei saa hyväksyntää sitä ei tule koskaan saamaan vaikka mitkä temput tekisi. Sen vuoksi toisinaan ihmiset masentuvat kun he kehoaan muokattuaan toteavat että elämä ei olennaisesti muuttunut yhtään sen paremmaksi.

annika123
Mikä muuten on ravinnon, nesteiden, liikunnan ja unen vaikutus pituuskasvuun? ja kuinka paljon taas geenien sanelemaa?

Pahassa aliravitsemuksessa lapsena voi menettää arviolta kymmenisen senttiä(oma arvio). Tuskin Suomessa kuitenkaan kellään niin pahaa on. Eli geenien mukaan kasvat.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1772
Barbaari
Sehän on niin että odotettavissa oleva elinikä korreloi hyvin tarkkaan pituuden kanssa (ylipitkät kuolevat nuorempina) joten pituus ei ole aina hyvä homma.

Öh, jos on lyhyt (mies) niin todennäköisesti saa vähemmän pildendaalia kuin pitempi mies, jolloinka elämä väistämättä on aika kurjaa ja apeaa, joten miksi kukaan haluaisi sellaisen elämän olevankaan kovin pitkä?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat