Aivot huippukuntoon

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tiedelehdessä on laitettu 4 reseptiä aivojen huippukuntoon trimmaamiseksi. Lisään oman humoristisen tulkintani jokaiseen näistä. Joten älkää ottako tosissanne näitä juttuja tällä kertaa, tämä koskee erityisesti sinua KOSH

1 Harjoitus tekee mestarin. Käytä päätäsi monipuolisesti.
Voit esimerkiksi katsoa salattuja elämiä ja kirjoitella tiedepalstalle

2 Lepo kehittää.
Nuku oppitunneilla, koska tiedelehden mukaan oppi menee perille unen aikana.

3 Liikunta tekee hyvää. Se edistää myös aivojen uusiutumista
Nyrkkeile paljon, ota matsit aina täysillä jo puolen tunnin kova matsaaminen kolmasti viikossa parantaa älyllistä suorituskykyä.

4 Kahvi on tehokasta dobingia
Ville Valo juokin 20 kuppia kahvia silloin, kun hän ei juo viinaa viina korvaa kahvin älyjuomana

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

No niin, kevätkin on tulollaan ja Gideonille pukkaa taas maniaa.

Pyydä modea laittamaan itsesi banniin ja aloita tasaavien syönti.

Muuten porukka hermostuu ja IsoJussi tulee ja toruu. Sitte sinua rupea vainotuttamaan ja pelottamaan, syydät tänne lisää menkeellisiä juttujasi ja joudut taas osastolle.

Etkö ole jo oppinut, mihin olet menossa. Tää on nähty jo niin monta kertaa...

Vierailija
Mummo
No niin, kevätkin on tulollaan ja Gideonille pukkaa taas maniaa.

Pyydä modea laittamaan itsesi banniin ja aloita tasaavien syönti.

Muuten porukka hermostuu ja IsoJussi tulee ja toruu. Sitte sinua rupea vainotuttamaan ja pelottamaan, syydät tänne lisää menkeellisiä juttujasi ja joudut taas osastolle.

Etkö ole jo oppinut, mihin olet menossa. Tää on nähty jo niin monta kertaa...

Miksi pyytäisin? Tämä on humoristinen ei ketään loukkaava aihe, jossa olen ilmoittanut kirjoitukseni humoristisuuden, koska kaltaisesi tosikot eivät sitä kenties muuten ymmärtäisi.
En usko porukan huumorista hermostuvan, koska aloitus on niinkin älyvapaa, saa tähän vastata huumorilla tai asiallisesti. Jos joku muu kuin Kosh tai mummo tästä suuttuu, niin olen arvioinnut palstalaiset väärin.
Mummolle suurimmat pahoitteluni, jos aihe ei ollut hänestä hauska, yritin laittaa sen hauskaksi.

Vierailija
Gideon
Tiedelehdessä on laitettu 4 reseptiä aivojen huippukuntoon trimmaamiseksi. Lisään oman humoristisen tulkintani jokaiseen näistä. Joten älkää ottako tosissanne näitä juttuja tällä kertaa, tämä koskee erityisesti sinua KOSH

1 Harjoitus tekee mestarin. Käytä päätäsi monipuolisesti.
Voit esimerkiksi katsoa salattuja elämiä ja kirjoitella tiedepalstalle

2 Lepo kehittää.
Nuku oppitunneilla, koska tiedelehden mukaan oppi menee perille unen aikana.

3 Liikunta tekee hyvää. Se edistää myös aivojen uusiutumista
Nyrkkeile paljon, ota matsit aina täysillä jo puolen tunnin kova matsaaminen kolmasti viikossa parantaa älyllistä suorituskykyä.

4 Kahvi on tehokasta dobingia
Ville Valo juokin 20 kuppia kahvia silloin, kun hän ei juo viinaa viina korvaa kahvin älyjuomana

Monesti ihmiset aloittavat kehonsa treenamisen huippukuntoon näin kevään korvilla. Miksei siis aloittaa aivojensa treenaamista huippukuntoon, näin pitkän talven jälkeen.

"Terve sielu terveessä ruumiissa."

Vierailija
Monesti ihmiset aloittavat kehonsa treenamisen huippukuntoon näin kevään korvilla. Miksei siis aloittaa aivojensa treenaamista huippukuntoon, näin pitkän talven jälkeen.

"Terve sielu terveessä ruumiissa."

Minä olen jo aloittanut, juon monta kuppia kahvia päivässä.

Vierailija
Ding Ding
Minä avasin tuonaiheisen ketjun viime keväänä:

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=103

Siellä keksittiin paljon tapoja viritellä aivoja. Oikea ravinto, uni, liikunta, shakki, sudoku, meditointi, veden juonti, syvähengitys ym.

Meditointi lisää tutkimusten mukaan aivojen suorituskykyä ja runsaasti. Osaako joku kertoa, miten oikea oppisesti meditoidaan.

Vierailija
Gideon
miten oikeaoppisesti meditoidaan?

No, se kohta 3 eli riittävän kova matsaaminen opettaa pääsemään tietoisuuden tuolle puolen. Jos olet heikkorakenteisempi, pääset "nirvanaan" tosi helpolla, haastat vain riitaa jollekulle rumilukselle. Sitten vain nimim. "PieniKarhua" lainatakseni: terve sielu, moi moi ruumis.

Minä, hieman jykevämpänä, olen käyttänyt kohtia 1 ja 4. Ykköstä täällä, nelosta ehdottamallasi kahvinkorvikkeella. Jopa innokkaasti ja runsain mitoin. Tuloksetkin alkavat näkyä, vai mitä sanoo metodin 1 kanssakäyttäjät? Mitä?

Vierailija
Maximilian
Gideon
miten oikeaoppisesti meditoidaan?

No, se kohta 3 eli riittävän kova matsaaminen opettaa pääsemään tietoisuuden tuolle puolen. Jos olet heikkorakenteisempi, pääset "nirvanaan" tosi helpolla, haastat vain riitaa jollekulle rumilukselle. Sitten vain nimim. "PieniKarhua" lainatakseni: terve sielu, moi moi ruumis.

Minä, hieman jykevämpänä, olen käyttänyt kohtia 1 ja 4. Ykköstä täällä, nelosta ehdottamallasi kahvinkorvikkeella. Jopa innokkaasti ja runsain mitoin. Tuloksetkin alkavat näkyä, vai mitä sanoo metodin 1 kanssakäyttäjät? Mitä?

Metodi yhtä en suosittele kenellekkään, se voi tehdä ihmisestä hullun. Ajatella, jos joku lukee vakavissaan palstan kirjoituksia ja uskoo niihin.

Vierailija
Gideon
Metodi yhtä en suosittele kenellekkään, se voi tehdä ihmisestä hullun.

Jollei sitten jo ole.

Olé!

Maanisuus kyllä lisääntyy täällä.

Vierailija
Ding Ding
Minä avasin tuonaiheisen ketjun viime keväänä:

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=103

Siellä keksittiin paljon tapoja viritellä aivoja. Oikea ravinto, uni, liikunta, shakki, sudoku, meditointi, veden juonti, syvähengitys ym.

Voitko nyt kertoa, mikä se ihmeellinen älykkyystesti oli!?

Anteeksi, mutten ainakaan nähnyt noita kolmea viimeistä mainitsemaasi asiaa missään; veden juonti jne.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Hengitykseen viitattiin, meditoinnin ja veden juonnin lisäsin itse, sillä niistäkin on hyötyä. Vesi muistaakseni kuljettaa glukoosia aivoihin, ja nestevajaus väsyttää ja heikentää ajattelukykyä.

Mitään älykkyystestiä en ole tekemässä, mutta nyky-yhteiskunnassa kannattaa olla koko ajan skarppina.

Vierailija
Ding Ding
Hengitykseen viitattiin, meditoinnin ja veden juonnin lisäsin itse, sillä niistäkin on hyötyä. Vesi muistaakseni kuljettaa glukoosia aivoihin, ja nestevajaus väsyttää ja heikentää ajattelukykyä.

Mitään älykkyystestiä en ole tekemässä, mutta nyky-yhteiskunnassa kannattaa olla koko ajan skarppina.

Opiskeletko? Jos niin, millä koulutasolla.

Tuo oli aikamoinen aihe. Itse aion tehdä nuo kaikki. Pitää vain hakea kirjastosta jokin jooga-/meditointikirja, koska en paljon tiedä meditoinnista.

Mitenkä olet edistynyt viime keväästä asti.

Vierailija

Tieteen kuvalehden (18/2005) vinkkejä;

- Lainaa muiden alojen tietämystä.

- Karsi pois huonot ideat.

- Ole avoin muiden ajatuksille.

- Pysy kohtuudessa. "Elämässä yleensä, siis päihteiden kanssa tarkkana."

Omat pohdinnat;

- Syö terveellisesti.

- Syö päivittäin monivitamiinia, jottei kehossa ole puutostiloja.

- Kehittele kaikkia hulluja ideoita.

- Tee lukemisen lisäksi myös jotain konkreettista.

- Ennusta asioiden kulkua, päättele syy-seuraus suhteita eli kehitä loogista ajatteluasi.

- Ulkoile päivittäin.

- Älä uraudu samoille urille.

- Luota itseesi, hyvä itsetunto on kaiken perusta.

- Kuuntele Mozartia, ainakin placebo-efekti vaikuttaa aivotoimintaan.

- Muista huumori, pidentää lisäksi elinikää ja auttaa vaikeiden kohtien ylitse. Todettu käytännössä usein.

- Unelmoi mahdottomasta.

Loppujen lopuksi; "Ihminen on sitä mitä ajattelee."

"Huumori on eräs neron alkuaineksia, mutta kohta kun se pääsee ylivaltiaaksi, muodostuu siitä vain neron korvike. Se säestää heikkenevää taidetta ja hävittää, tuhoaa sen lopulta." - Goethe

Vierailija

Siinä se on lyhyesti kerrottuna, pitäisi vain etukäteen tietää aina, mitkä ovat niitä huonoja ideoita.

Vierailija
Gideon

Siinä se on lyhyesti kerrottuna, pitäisi vain etukäteen tietää aina, mitkä ovat niitä huonoja ideoita.

Kannatta kalastaa paikoista, joissa isojen kalojen tiedetään kutevan. Mutta onko tuo kalapaikka niin yleisesti tiedossa, että siellä ei enää olekaan kaloja. Kun koukkuun tarttuu pieni sintti, heität sen samantien menemään. Samoin teet huonoille ideoille, karsit ne pois. Jäljelle jäävät kirkkaat, hyvät ideat. Tietysti voit aloittaa karsinnan jättämällä tekstini lukematta.

Ai, miten tuo ideoiden karsinta tulee tehdä? ;D Empä taida todellisuudessa tietää. Tutustu vaikkapa muutamaan luovuutta käsittelevään kirjaan tai pohdi itse ratkaisumalleja ongelman ratkaisemiseen.

Vielä oma lisäys aivojen saattamiseksi iskuun;

- Käsittele ideoita älä tietoa. Pääset askeleen ylemmäs tiedonkäsittelyssä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat