Seuraa 
Viestejä29006

Kävi tossa eiken illalla kesken kaiken että monitori pimeni yks kaks yllättäen ilman varoituksia vallan mustaksi. Nno nyt kumminkin se heräsi taas kun vaihdoin yhden kuolleen konkan sinne. Mutta kun se oli jo toinen kerta kun saman operaation tein niin tuli mieleen että ehkä voisi uuden mäytön hommaamista miettiä hiljaksiin tässä. Niin sitä vaan että onko kellään jotain käsitystä että mikä olisi sellainen merkki / malli mikä voisi olla jotensakin hinta- / laatusuhteeltaan paras tai ainakin hyvä? Mitään kaiuttimia tai muuta asiaankuulumatonta turhuutta siinä ei tarttis olla vaan sellanen missä on hyvä kuva ja mikä kestää kovempaakin tuijotusta mieluiten niin että ei tarttis pitää varaosia koko ajan hollilla ainakaan tämän vuosikymmenen aikana.

Sivut

Kommentit (44)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081

Dell U2713 tai sen edeltäjä U2711. Uudemmassa vieläkin parempi paneeli ja vanhempi ei ole edes pahan hintainenkaan. Liitäntöjä piisaa mutta ennen kaikkea kuva ok. ja kyllin suuri.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ViewSonicin VA902 on hyvin porskuttanut jo kuusi vuotta. Kyseessä toki 19", mikä riittää minun peli- ja työtarkoituksiini vallan mainiosti. Samsungin näytöt olivat ainakin joitain vuosia sitten tituleerattu laadukkaimmiksi, en tiedä nykytilannetta.

TL;DR en usko että merkillä on enää niin paljon väliä, kaikki yllämainitut ovat varmasti laadukkaita ja kestäviä kun osaa valita oikean mallin. LG:täkin on monesti haukuttu halpisfirmaksi mutta ei tuo oma hinta-laatu -suhteeltaan mainio 42" LCD-töllö vielä ole tuottanut pettymystä. Ehkä jotain lehtien testivoittajia kannattaa katsoa?

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081

Alle 24" näytöt kelpaavat kännyköihin ja läppäreihin muttei todelliseen työskentelyyn kuin väliaikaisesti. Kannattaa myös tarkastaa että paneeli on oikeanlainen, mielellään IPS eikä PV. Resoluutiota ja kokoa ei ole koskaan liiaksi. Valovuodot on hyvä tiedostaa, samoin katselukulmat eli minkä verran näkymät muuttuvat kun päätä hieman liikuttelee.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
vihertaapero
Alle 24" näytöt kelpaavat kännyköihin ja läppäreihin muttei todelliseen työskentelyyn kuin väliaikaisesti. Kannattaa myös tarkastaa että paneeli on oikeanlainen, mielellään IPS eikä PV. Resoluutiota ja kokoa ei ole koskaan liiaksi. Valovuodot on hyvä tiedostaa, samoin katselukulmat eli minkä verran näkymät muuttuvat kun päätä hieman liikuttelee.

Alle 20 tuumanen laajakaistanäyttö käy vallan hyvin. Kokoa on silloin liikaa kun se aiheuttaa ongelmia.

Mulla sano ittensä irti Acer AL1916 littonen. No johan tuota 19" olikin jo tuijoteltu viitisen vuotta.
Vanhan 19" varanäytön, oikean kunnon "putken" kanssa tässä ens viikkoon sitten käpristellään. 19" on mulle sopiva koko jo ihan tilankäytön kannaltakin.

Konkkahan se mitä ilmeisemmin on mennyt, kun ei tahdistu. Ihan sama millä näytönohjaimella kokeilen.

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
Nobelaner
Mihin muuten katosi 16:10 näytöt? Pelkkää roskaa FullHD:ta löytyy mistään nykyään, ellei sitten halua maksaa lähemmäs tuhatta euroa.

Muutama vuosi takaperin ostin tuollaisen. Hinta oli mielestäni hemmetin halpa, silloin ei ollut tavallista että reilun kokoisen IPS paneelin sai alle 500 euroon.

http://www.trustedreviews.com/HP-LP2475w---24in-H-IPS-Display_Monitor_re...

Lainasin spyderiä ja kalibroin. Valitettavasti kaikki softat eivät hallitse näytön laajaa skaalaa, mutta esim. Firefox hanskaa nykyään täysvärit hienosti. Myös kuvankäsittelysoftat tietenkin.

Kolho, mutta (ainakin pari vuotta sitten) hintaisekseen mahtava näyttö.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

pmk
Seuraa 
Viestejä1855
Nobelaner
Mihin muuten katosi 16:10 näytöt? Pelkkää roskaa FullHD:ta löytyy mistään nykyään, ellei sitten halua maksaa lähemmäs tuhatta euroa.

Itsehän tuossa jo kerroit syyn.

1920x1080 Full HD paneleita valmistetaan TV käyttöön miljardivolyymeillä, joten nämä panelit ovat halpoja.

Hanki näytönohjain, joka tukee 2-3 tällaista halpisnäyttöä.

Joku 3x3 videoseinä tulee halvemmaksi kuin jonkun super/hypernäytön hankinta.

Lapseni kävivät ennakkoon Isänpäivän merkeissä. Nyt mulla on tosi laadukas näyttö
Olivat ostaneet uuden läppärin mulle. Lenovo ThinkPad Eclg.
Mitä mä nyt vanhoilla koneilla ja näytöillä? Kait olivat huomanneet, että pöytätila ei enää riitä.

Mutta, mutta. Edelleen olen sitä mieltä,että perinteinen normaalikuvasuhteella oleva litoinen 19" on paras. Hankin sellaisen ens viikolla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323
CE-hyväksytty
Kuka vattu maksaa satasia jostain ruudusta?

Ne, jotka haluavat laadukkaan tai esimerkisi kuvankäsittelyyn hyvän näytön, mutta joilla ei ole rahaa tai halua maksaa paria tonnia viimeisen päälle -tasoisesta. Jos et halua mitään erityistä, osta suosiolla halvin IPS-paneelilla varustettu näyttö, joka on mielestäsi sopivan kokoinen. Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan ja kestävyys on arpapeliä kalliimmissakin. Luultavasti 10 vuoden aikaskaalalla tulee halvemmaksi ostaa kolme 200 euron näyttöä kuin yksi 600 euroa maksava.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat