Seuraa 
Viestejä45973

Pakko purkaa mieltä hieman.Olen 25 vuotias miehenalku ja seuraava asia äitiäni koskien on alkanut askarruttamaan minua. Puoli vuotta sitten aloin seurustelemaan ns.vakavasti ensimimmäistä kertaa elämässäni. Sitä ennen minulla ei ollut edes panosuhdetta tms. Ja siitä asti kun olen alkanut seurustelemaan, on äitini ollut täysin ja kokonaan haltioissaan asiasta. Äitini myös pitää tyttöystävästäni erittäin paljon eikä sitä peittele.Sukulaisille hehkutetaan , että kuinka hienoa on tämä asia ja että kuinka lutuista on tämä ilmiselvä vuosisadan rakkaustarina. Tämä tehdään myös täysin julkisesti ja kovaan ääneen häikäilemättömästi ripari, yms sukujuhlissa. Tilanteet ovat minulle ja kumppanilleni erittäin kiusallisia.Ja täysin eri ja vielä pahempi seikka on se, että äitini käyttäytyminen minua kohden on muuttunut täysin seurustelun alettua.Kaikki tekemiseni peilataan nykyään siihen, mitä tyttöystäväni mahdollisesti ajattelisi aihhesta. Ennen alkoholin käyttöni tai syömiseni eivät äitiäni liikuttaneet pätkääkään.Nykyään sukujuhlissa kyttää, etten vaan ota toista kakkupalaa "ettet liho ja Maria pety" .Tai jos kavereiden kanssa olemme menossa baariin : "et varmasti mene, mitä Maria tästä ajattelisi?" ."Mene lenkille, että pysyt vetreänä, Maria pitää hoikista pojista" .Takavarikoi jopa sikarini kun tyttöystävä ei niistä tykkää.Ja kyselee ja tungettelee aivan joka asiasta seksielämää myöden.Palkkatulojanikin utelee jatkuvasti"että riittää sitten pesän perustamiseen". Jatkuvasti 8viikoittain) painostaa lapsen hankintaan.Vaikka olen vasta 25v. Kun olin murrosiässä en olisi voinut kuvitellakkaan äitini ottavan seksi-asiat esiin. Nyt kuitenkin jopa kysmys "onko asiat "siellä puolella" kunnossa teillä". "Olethan tarpeeksi hellä sängyssä, siitä tytöt tykkää". Tämä seksi kysely alkoi varsinaisesti vasta erään väärinkäsityksen myötä. Olimme tyttöystäväni kannsa suvun kesämökillä ns "niissä hommisa" eli suomeksi sanottuna nussimassa. Ovi oli auennut huomaamatta ja äitini seisonut ovella. Tyttöystävä tästä häkeltyneenä huusi kovaan ääneen "lopeta tms" äitini käsitti tämän ilmeisesti vvärin ja luuli että kohetelen häntä kaltoin tms. siitä asti on ollut äitini niin kovaa seksi valistajaani, että.Ja millään ei uskota, kun asian oikeaa laitaa yrittää valaista. Veljeni on vaikeasti ylipainoinen sekä lievästi alkoholisoitunut ja ei ole ikinä seurustellut . ei ole edes ikinä tuonut tyytöä kotiin.Äitini vaikuttaa olevan suorastaan masentunut asiasta ja aina kun puhe siirtyy veljeeni , alkaa välittömästi valitus, "kun ei se ikinä löydä ketään, jonka kanssa jakaa elämä". Melekein itkuiseen sävyyn. Onko siis tälläinen käyttäytyminen ihan normaalia äidillistä käyttäytymistä, vai pitäisikö minun poikana huolestua äitini mielenterveydestä?

Sivut

Kommentit (47)

Hertttasarjamainen pläjäys aiheesta "mun mutsi taitaa hääriä liikaa hirmuisen tuttavapiirini nähden ja varsinkin loputtomien kekkereiden aikana". Jos näitä kanaemoja oikeasti on niin mitä muuta hän puuhaa? Kuullostaa muuten suomenruotsalaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Miks helevetissä 25-vee jeppe asuu vielä kotona äitisä helmoissa??? Totta kai tuo on normaalia käytöstä tuossa sinun tilanteessasi mutta muuttuu todella nopeasti, ellei ole muuttunut jo, patologiseksi. Tuohon on tasan yksi ratkaisu. Sanot äidillesi lujalla ja tiukalla äänellä, että minä muutan nyt omaan kämppään! Koska paha mennä äitille sanomaan, että älä puutu minun asioihin koska olen aikuinen mies. Ei aikuiset miehet asu kotona tuon ikäsenä. Ja jos olisit aikuinen mies, ts. itsenäistynyt äitistäsi, niin sinun ei tarvitsisi kysellä asiaa täällä vaan osaisit hoitaa asian itsekin. Mutta mukavaa, että Marian myötä sinulle on kasvanut munat ja aloitat nyt itsenäistymisprosessin. Äitisi käytös kertoo silkasta kauhusta. Että jos mokaat tämän niin jäät edelleen asumaan hänen helmoihinsa.

Hämmentää.

Vatkain
Miks helevetissä 25-vee jeppe asuu vielä kotona äitisä helmoissa??? .

En asu kotona ennään . Äitini tosin asuu lähellä. En lopeta yhteydenpitoa , että olisin jotenkin "kovempi kaveri". Mielestäni aikuinenkin voi ylläpitää yhteyttä äitiinsä.

Nobelaner
Se on muuten yhdellä ällällä toi kuulostaa.

Lukihäiriö ollut pienestä asti. Pilkkaat jos tunnet ssitä mielihyvää. Mä olen jo tottunut ivaan.........

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401
Runkkupete
Vatkain

En asu kotona ennään . Äitini tosin asuu lähellä. En lopeta yhteydenpitoa , että olisin jotenkin "kovempi kaveri". Mielestäni aikuinenkin voi ylläpitää yhteyttä äitiinsä.

Toki voi ja on hyväkin olla yhteydessä äitiinsä, mutta jos meinaat pysyä parisuhteessa, niin lyö hyvä mies mutsilles selkeet rajat, tai ei hyvät heilu.

Ja laittelet asioita tärkeysjärjestykseen omalla kohallas; mutsi tuskin on A1 prioriteetti sun elämässä enää tuossa iässä. Ja tuskin haluat elämäsi naiselle paskaa anoppia - tää kun on aika pitkälle susta ja sun toimista kiinni.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Jospa äitsykkä on aina halunnut tyttäriä, ja pitää nyt tyttöystävääsi "tyttärenään", tai toivoo että te laittaisitte lapsia että olisi edes pojantytär?

(Jokatapauksessa outoahan tuollainen iholle tuleva touhu on, mutta on niin kaikenlaista saanut kuulla muiden vanhemmista ja omistaan nähdä että joskus tuntuu ettei maailmassa täyspäisiä vanhempia olekaan.)

Ja tietty jos on mt-ongelmia ja on ahdistunut ja masentunut siitä että yksi poika on jo ns. syrjäytynyt, niin ylihysterisoituu ja saa pakkomielteen siitä että toiselle pitää käydä paremmin. Pakkomiellehän voi kohdistua periaatteessa ihan mihin tai keneen vaan. Siitä vain pitäisi saada ihmisen kiinnostus siirtymään tervehenkisempiin tai edes hajautetumpiin (=useampiin eri) asioihin. Muuten tuo menee sellaiseksi että jos lapsenlapsia tulee niin on sitten kahta enemmän kimpussa...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Runkkupete
Vatkain

Ok, no hyvä. Sain vaan sellasen kuvan kun äitisi vahtii sun baarissakäymisiä ja takavarikoi sikaareita. Helpottaa asiaa jos sulla on oma osoite.

Nimittäin. Niinku DM tuossa jo sanoi, niin sun pitää laittaa äitillesi rajat. Saatat joutua sanomaan tylystikin, mutta äitisi leppyy kyllä. Valitettavan monet äitit saattaa mennä tommosiksi ku poika aloittaa seurustelun. Eli teet listan mihin et halua äitisi puuttuvan. Ihan vaan ranskalaisin viivoin:
- painonhallinta, nakertaa sun itsetuntoa
- tulemiset ja menemiset, ei vaan kuulu äitille, sää puhut niistä M:n kanssa
- rakkaustarinan hehkutus, sinä ja M olette siinä suhteessa ja tiedätte sen tilan, ei äitisi. Voit myös sanoa suoraan, että teistä ja eritoten Mariasta se tuntuu pahalta ja että kiusaannutte
Ja näin päin pois... Perustelet joka kohdan lyhyesti, mieluiten yhdellä lauseella. Sanot asiasi napakasti ja tiukalla äänellä. Lopuksi korostat sitä, että tilanteen on muututtava.

Jos et nyt pane äitillesi suitsia suuhun niin myöhemmin se ei enää onnistu. Nyt kun tuo on vielä viatonta hullaantumista niin asiaan voi puuttua, mutta jos tilanne jatkuu, niin se vain pahenee eikä sille voi enää mitään. On kuitenkin kyse sinun parisuhteestasi, ei äitisi.

Hämmentää.

Rousseau
Jospa äitsykkä on aina halunnut tyttäriä, ja pitää nyt tyttöystävääsi "tyttärenään", tai toivoo että te laittaisitte lapsia että olisi edes pojantytär?

(Jokatapauksessa outoahan tuollainen iholle tuleva touhu on, mutta on niin kaikenlaista saanut kuulla muiden vanhemmista ja omistaan nähdä että joskus tuntuu ettei maailmassa täyspäisiä vanhempia olekaan.)

Ja tietty jos on mt-ongelmia ja on ahdistunut ja masentunut siitä että yksi poika on jo ns. syrjäytynyt, niin ylihysterisoituu ja saa pakkomielteen siitä että toiselle pitää käydä paremmin. Pakkomiellehän voi kohdistua periaatteessa ihan mihin tai keneen vaan. Siitä vain pitäisi saada ihmisen kiinnostus siirtymään tervehenkisempiin tai edes hajautetumpiin (=useampiin eri) asioihin. Muuten tuo menee sellaiseksi että jos lapsenlapsia tulee niin on sitten kahta enemmän kimpussa...

Tyttöä se ainakin lapsenlapsekseen toivoo..mieluiten vähintään 5kpl sellaista kuulemma.Todella huollestunut äitini veljestäni on, mutta enemmän huolestunut siitä jos tilaamme ruoaksi valmis pizzaa, perinteisen kotiruoan sijasta.Niin on mennyt mittasuhteet.Joku pakkomielle sillä täytyy olla. Ei äidit normaalisti tunge lähes väkisin poikiensa asuntoon lähes joka toinen päivä. Ja mitenkään sitä ei tahdo saada pois häädetyksi, ei vaikka kuinka vihjailee, että voisi pikkuhiljaa lähteä jo kotiin..

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401

Itse asiassa tunkee... ja lopeta vihjailu - sano asiasi suoraan. Se on sun mutsis ja sun jopi.

Ole mies.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat