Olenko Rasisti

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

En katsele Japanilaisia, Korealaisia, Kiinalaisia elokuvia, koska en pidä näiden ihmisten ulkonöstä

Olenko rasisti, vai sanoinko vain mielipiteeni mikä on oikein.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kaikki tuttu ja tunnettu tuntuu turvalliselta, joten ei ole mikään ihme, jos erilaisen näköinen ihminen vieroksuttaa sinua.
Minusta monet suomalaiset naiset ovat rumia, koska he ovat lihottaneet itsensä läskikasoiksi. Naiset, joilla olisi muuten niin upea ulkonäkö, jos he viitsisivät edes hiukan katsoa mitä syövät. En tietenkään syrji heitä ulkonäkönsä takia, vaan en vain pidä heitä kauniina en ole sovinisti.

Vierailija

Et ole, tiäremiäs, rasisti, vaan huomionkipeä henkilö.

Avaat joka pikkurisauksesta uuden viestiketjun.
Joku voisi perustella sinut sillä oikeutetusti trolliksi.

Tämänkin kysymyksesi olisit aivan hyvin voinut esittää
jo olemassa olevassa viestiketjussa:
Mistä rasismi kumpuaa?

Vierailija

Mistä rasismi kumpuaa?

Jos tieremies on huomionkipeä henkilö, niin tekeekö viestisi sinusta huomauttelevan henkilön?

Vierailija

Vau. Olen löytänyt kaltaiseni.

Myöskään minä en katso sellaisia leffoja, joissa näyttelee juuri korealaisia, japanilaisia, kiinalaisia (tai siis ylipäätään aasialaisia), sillä vieroksun todella paljon heidän ulkonäköään.
Olen kuullut, että olen kapeakatseinen, ahdasmielinen ja rasisti. Olenko ? En kyllä omasta mielestäni. Minusta se on vain makuasia.

Vierailija
Gideon

Mistä rasismi kumpuaa?

Jos tieremies on huomionkipeä henkilö, niin tekeekö viestisi sinusta huomauttelevan henkilön?

Kyllä tekee, kun otetaan huomioon kaikki huomautteluni.

tiäremiäs pitää varmasti ylivoimaista ennätystä hallussa,
mitä tulee viestiketjujen avaamiseen. Olen varma.

Vierailija

Mistä rasismi kumpuaa?

Kyllä tekee, kun otetaan huomioon kaikki huomautteluni.

tiäremiäs pitää varmasti ylivoimaista ennätystä hallussa,
mitä tulee viestiketjujen avaamiseen. Olen varma.

Yli 2500 viestiä kirjoittanut tiedemies saattaa tosiaan olla viestikeskustelujen avausten ehdoton ykkönen. Onhan tällä palstalla pari muutakin innokasta viestiketjujen avaajaa, jotka ovat ainakin lähellä häntä.

Vierailija
Alapäämies
Itse olisin kovin mieluusti vähän enemmän japanilaisen näköinen. (En kuitenkaan sumopainijan.)

Ai niin kuin pieni mies, jolla on pienet huvit?

Vierailija

Japanilainen kulttuuri kiinnostaa. Voisi paremmin harrastaa osallistuvaa havainnointia, jos ei erottuisi porukasta. Ajattelin, että joskus voisi olla vaikka kulttuuriantropologi. Kurosawan Kagemusha on hieno elokuva. (Se on meillä DVD:nä.)

Vierailija
tiäremiäs
En katsele Japanilaisia, Korealaisia, Kiinalaisia elokuvia, koska en pidä näiden ihmisten ulkonöstä

Olenko rasisti, vai sanoinko vain mielipiteeni mikä on oikein.

Et oo rasisti. Mun mielestä japanilaiset naiset on kaikkei kauniimpia jos ei lasketa mukaa yhtä suomalaista joka on kaikkei kaunei.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005
tiäremiäs

Itse katselen pääasiassa vain hongkongilaisia elokuvia. Koska niissä on aitoa ironiaa ja upean energistä turpiinpotkimisen ja sen kuvaamisen taitoa. Olenko rasisti?

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Olen muuten joutunut aikamoisen rasismin uhriksi, en tarkoita rotusyrjintää, vaan tietyn rodunedustajien aikaansaamaa syrjintää. Miettikääpä, kenen etua ajaa, ettei totuutta kerrota tästäkään asiasta:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... 077#144077

Lukitsivat tämänkin, no ehkä se oli parempi, koska omat viestini olivat asiallisia ja totuuteen perustuvia ja vastapuolen argumentit olivat parhaimmillaankin tieto/sivistyneisyysluokkaa haista paska.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minusta rasismi tarkoittaa ihmisarvon tai oikeuksien epätasa-arvoista määrittelemistä kansojen välille, ei erojen löytämistä tai edes niiden hakemista. Siten tiäremiäs ei minusta ole rasisti tuon mielipiteensä perusteella. Sen julkituominen loukkaustarkoituksessa voi jo olla rasismia.

Minustakin jotkin kansat ovat hiukan toisia kauniimpia ja kääntäen siis muut ovat toisia rumempia. Löydän tai olen löytävinäni monia muitakin keskimääräisiä eroja kansojen ja rotujen välillä, mutta en silti arvota mitään kansaa tai rotua toista arvokkaammaksi tai yleisesti paremmaksi. Kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.

Sitten kun ihmiseen tutustuu henkilökohtaisesti, yksilön ominaisuudet syrjäyttävät rodulliset ennakkoluulot: joskus hyvässä, joskus pahassa.

Vierailija

Olet rasisti sitten, jos alat käyttäytymään alentavasti kyseisen kaltaisia ihmisiä kohtaan siitä syystä, että he ovat sellaisia mitä ovat.

Minäkään en juuri katso norjalaisia rikossarjoja, mutta ei se tee minusta rasistia.

Vierailija
Ding Ding

Minustakin jotkin kansat ovat hiukan toisia kauniimpia ja kääntäen siis muut ovat toisia rumempia. Löydän tai olen löytävinäni monia muitakin keskimääräisiä eroja kansojen ja rotujen välillä, mutta en silti arvota mitään kansaa tai rotua toista arvokkaammaksi tai yleisesti paremmaksi. Kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.

Sitten kun ihmiseen tutustuu henkilökohtaisesti, yksilön ominaisuudet syrjäyttävät rodulliset ennakkoluulot: joskus hyvässä, joskus pahassa.

Otetaan esimerkiksi Brasilia, maailman viidenneksi suurin maa. Siellä ihmiset elävät ympäri vuoden noin 30 asteen lämmössä yöt ja päivät. Päivälämpötila on auringosta johtuen vieläkin korkeampi kuin yö lämpötila: mikä on itsestään selvyys.
Brasiliassa naiset pukeutuvat mielellään pieniin bikineihin ja pitävät kunnostaan huolta, jotta he näyttäisivät hyviltä bikineissä. En voi sanoa brasilialaisten kasvonmuotojen olevan sen kauniimpia kuin suomalaisten, mutta he treenaavat vartalonsa kauniiksi hirvittävästä helteestä piittaamatta.
Suomalainen nainen on monasti hylkeen rasvaprosentin omaava jo hiukan yli 30 vuotiaana. Suomessa, jos katsot yli 30 vuotiasta naista rannalla, hän ajattelee:" Mitä toi mua toljottaa, olenx mä lihonnut?" Brasiliassa naiset ajattelevat:" Miksei toi mua kato, mä oon hyvän näköinen."
Tällä yritän nyt viestittää sitä, että jotkut kansat ovat ottaneet asiakseen pitää ulkonäöstään huolta ja suomalaiset taas eivät!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat