Seuraa 
Viestejä13176

Mihin huoltoon auto pitää viedä kun ei ole 2 vuoteen tehty mitään ja ajettu 110 tuhatta kilometriä.

Millä nimikkeellä ne myy huoltoja missä tarkistavat auton kuntoa?.

Sivut

Kommentit (31)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ovolo
Seuraa 
Viestejä6608
tiäremiäs
Mihin huoltoon auto pitää viedä kun ei ole 2 vuoteen tehty mitään ja ajettu 110 tuhatta kilometriä.

Jakohihna tulisi joskus vaihtaa. Ohjekirjassa lukee vaihtoväli. Muuten tulee kallis remontti. Öljynvaihdot lienet tehnytkin. Loput korjauskohteet sanookin katsastusmies, kuten joku jo totesikin.

Jakohihna pitäs vaihtaa varuilta viiden vuoden tai ~90 000 km välein. Viisi vuotta on yleinen suositus sen takia että se voi hapertua (ei pelkästään merkkikorjaamojen suositus ). Ei se oletuksena napsahda, myö vaihdettiin 7 vuoden jälkeen mutta ei kannata riskeerata koska osa on halpa ja sen voi vaihtaa itse jos osaa (ts. joku autoja rempannut kaveri jos tietää että tietotaitoa löytyy). Jos hihna laukeaa niin moottori on entinen.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6608

Niin, useimmissa autoissa männät ei mahdu liikkumaan, jos jakopään hihna katkeaa. Näin ainakin dieseleissä, jossa on korkeampi puristussuhde. Miten lie bensiiniautoissa nykyään?

Mulla oli aikoinaan Mitsun dieselauto. Siinä oli tehty järkevästi. Venttiilejä painaviin valurautaisiin keinuvipuihin oli tehty heikko kohta ja ne rapsahtivat poikki, jos jakohihna katkesi. Siinä selvisi suht edullisesti. Osti vain muutaman uuden keinuvivun, laittoi hihnan ja taas jatkui matka.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
ovolo
Niin, useimmissa autoissa männät ei mahdu liikkumaan, jos jakopään hihna katkeaa. Näin ainakin dieseleissä, jossa on korkeampi puristussuhde. Miten lie bensiiniautoissa nykyään?

Harvoissa mahtuu. Itselläni loppu matkanteko alkuvuodesta kun venttiilit tapas männät. Jakopäänhihna oli kyllä vaihdettu noin 5 000 km sitten, mutta olivat huollossa kämmänneet ja kampiakselin pultti oli jäänyt löysälle (sitä ei olisi alunperinkään kuulunut avata). Seurauksena oli reissu autokauppaan heti viikonlopun jälkeen.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
tiäremiäs

Ei tarvii tehä muuta ku vaihtaa öljyt ja öljyn suodatin. Voit itse tarkistaa että palaako kaikki valot ja vilkut ja semmoset. Pissapoikaan voi lisätä nestettä. Jarrupalat voi vaihtaa jos tuntuu että ei toppaa mutta ei oo välttämätön. Mitsua ♥ huollan aina tuolleen, mittarissa 373 tkm. Ite oon ajanu noista 18 tkm. Sitte jos jotain särkyy niin oon sitä mukaa vaihtanu. Konehuoneesta ei ole särkynyt mitään.

Hämmentää.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Vatkain

Ei tarvii tehä muuta ku vaihtaa öljyt ja öljyn suodatin. Voit itse tarkistaa että palaako kaikki valot ja vilkut ja semmoset. Pissapoikaan voi lisätä nestettä. Jarrupalat voi vaihtaa jos tuntuu että ei toppaa mutta ei oo välttämätön. Mitsua ♥ huollan aina tuolleen, mittarissa 373 tkm. Ite oon ajanu noista 18 tkm. Sitte jos jotain särkyy niin oon sitä mukaa vaihtanu. Konehuoneesta ei ole särkynyt mitään.

Tämä kommentti suorastaan tihkuu ylitsepursuavaa kokemusta ja tietämystä

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Volitans
Vatkain

Tämä kommentti suorastaan tihkuu ylitsepursuavaa kokemusta ja tietämystä

No mitä hittoa? Mitä sitä ennen mitään korjaa ennen ku särkyy ellei katastusukko toisin määrää?

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
sinnipirtti
ei auto korjata katsastuksen vuoksi vaan oman ja muideden turvallisuuden vuoksi. samalla myös pidetään huoli omasta omaisuudesta.

No kerro mitä järkeä on korjata jotain mikä ei ole rikki?

Hämmentää.

Vatkain
sinnipirtti
ei auto korjata katsastuksen vuoksi vaan oman ja muideden turvallisuuden vuoksi. samalla myös pidetään huoli omasta omaisuudesta.

No kerro mitä järkeä on korjata jotain mikä ei ole rikki?

Koska jos se "jokin" menee rikki, on auton seuraava osoite paalaamo. Kuten nyt vaikka tuon jakopään hihnan tapauksessa. Aika harvassa on ne tapaukset joissa ei olisi fiksumpaa ja edullisempaa huoltaa ja ylläpitää kuin odottaa että hajoaa ja sen jälkeen alkaa korjaamaan vaurioita.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Vatkain

No mitä hittoa? Mitä sitä ennen mitään korjaa ennen ku särkyy ellei katastusukko toisin määrää?

Ikävää se on huomata, että joku särkyy kun pakkasta on -25 ja olet jossain keskellä ei mitään ja huomaat, että akkukin hyytyy ja kännykkä on roamannut viimeiset 100 km siihen malliin, että senkin akku on lopussa.

Nykyautot onneksi vaativat aiempaa vähemmän huoltoa. Tässä kuitenkin pikaisella googletuksella esimerkkinä:

http://www.toyota.fi/omistajalle/huolto ... elmat.tmex

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat