Seuraa 
Viestejä16844

Miten suhtaudut kehoosi? Oletko kehosi, vai sijaitseeko tietoisuutesi kehossasi olematta täysin ja yksinomaan kehosi, tai koetko peräti että tietoisuutesi on kehosta riippumaton, mutta silti siihen yhteydessä? Onko kehosi välineesi hankkia nautintoa (tai tuskaa) tai siirtyä paikasta toiseen? Onko keho helvetti Maan päällä? Jotain muuta? Koetko ristiiriitaisesti toisinaan sitä, toisinaan tätä, tai kaikkea mainittua yhtäaikaa?

Valitse kaikki kohdat joissa olet samaa mieltä.

Rastita jos äänestit niin nähdään moniko vastasi.

Sivut

Kommentit (26)

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

Kulkee siinä mukana.. ainakin joskus.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

No minäpä vastaan tohon threadin otsikkoon ilman äänestystä. Kehoni on minulle virtaviivainen kokonaisuus, joka on osa minäkuvaa. Noi lääkkeet on tuottanut minulle ison mahan, josta yritän päästä eroon. Mutta muuten olen ihan seksikäs vieläkin.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Minä ole kehoni. Mikään mielenikään tila ei ilmene kehottomasti. Minäkuvanikin perustuu lujasti keholliselle olemassaololle. Kehoa ja mieltä ei voi erottaa toisistaan. Kehon alistaminen työkaluksi ja välineeksi tuottaa usein terveydellisiä ongelmia, mutta mielen ja kehon yhteyden tunnustaminen tuottaa terveyttä. Vaikuttamalla mieleen, voit vaikuttaa kehoon, mutta myös vaikuttamalla kehoon, voit vaikuttaa mieleen.

MooM
Seuraa 
Viestejä8008

Käyttöväline, josta kannattaa pitää huolta. Käyttöarvon lisäksi itseilmaisun väline ja jonkinlainen tarttumapinta muille (kuvainnollisesti, joskus kirjaimellisestikin).

Ja ihan mielenkiintoinen biomekaaninen systeemihän tämä on. Jos aivot lasketaan mukaan, homma menee aina vain kiehtovammaksi. Välillä harmittaa kehon rajoitukset ja valuviat.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Minäkuva muodostuu aivoissa vertaaminen on sen saanut aikaan.

Mukautamme itseämme suhteessa toisiin, peilaamme, otamme vastaan ajatuksia opetuksia mielipiteitä, mediaa ns. ym.

Mitään tarvetta varsinaisesti tuohon mielikuvan luomiseen ei muuten olisikaan, mutta sitä ilmeisesti on pakko omaksua, koska tässä ihmisten rakentamassa ja muokkaamassa kulttuurillisessa yhteisössä elelemme.

Eli pakko mikä pakko, ja vielä jotkut (kuvitteleva omaavansa vapautta)

Aivot tarvitsevat kehoa kokemiseen, sillä aivot eivät varsinaisesti itse tunne mitään, vaan tuntemukset tuotetaan kehon kautta. Silti aivot tuottavat tunteet.

Kehon tuntemukset ovat sähköisen ärsykkeen (hermoston ) kautta kulkemia jotka aivojen toiminta tuottaa. Jos,, esim, nuo toiminnat suljetaan niin keho ei tunne mitään (nukutuksessa, akupunktiossa niin tehdään.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat