Seuraa 
Viestejä3164

Myönnän vastailevani kyselyihin netissä, huvikseni. Samalla myös tarkkailen kuluttajana näitä toimijoita: jos heidän mainosrummutuksensa lipeää lipevästä rikollisuudelta haiskahtavaksi, ilmoitan viranomaisille.

Tänään sain oheisen viestin:

Lahja Sinulle
Vastaanottaja: EtuNimeni SukuNimeni

Tekstiosio (1 KB)
Hei EtuNimeni.

Meillä on raaputusarpoja, joiden kokonaisarvo on 20 euroa, toimitetaanko ne osoitteeseen {address}?
Voittaaksesi sinun tarvitsee vain osallistua arvontaan.

Joten miksi et kokeile onneasi ja katso, jos saat raaputusarvan hintaan 20 euroa.

Vahvista sähköpostiosoitteellasi tänään - Klikkaa tästä
http://ms.sample365.net/tTa712Yvu-Es88irRr7Whg/
(Älä unohda, että myös muillakin Helsinki osallistujilla on mahdollisuus.)

Osallistu tutkimukseen ja valitse itse minkä lahjan haluat kiitoksena avusta
- Näe mitä voit valita täällä -
http://ms.sample365.net/AcGhijU7_Xiglii8_uQzOg/

Ystävällisin terveisin
Eeva

Saat tämän uutiskirjeen, koska olet ottanut osaa netissä järjestettävään kyselyyn tai kilpailuun.
Jos et halua vastaanottaa uutiskirjettä, voit peruuttaa

Tarjotaanko minulle siis arpajaisvoittoa, josta joudun maksamaan 20 euroa? Jos tämä pitää paikkansa, niin johan on paksua!

Kyllä voiton pitää olla saajalleen maksuton. Tällainen ´osta voitto, vain xx euroa`-menettely kuumentaa ja hämmentää sappeani.

(Syvä huokaus) Ilmeisesti riittävän moni lankeaa tähänkin ansaan, ja höpöarpajaisten järjestäjä voi jatkaa arveluttavaa toimintaansa... Mutta onko tällaista liiketoimintaa harjoittavalla tulevaisuutta kaupallisessa maailmassa vai poksahtaako pisnes muiden äkkirikastumiskuplien tavoin ... pulpahtaakseen pian esiin aavistuksen muuntuneena houkuttimena?

Kommentit (5)

Vierailija

Kiva että laitoit linkit.

Noissa kirjeissä on usein tarkoitus olla ihan ilmiselvä huijari jotta vastaanottaja ei tunne oloaan uhatuksi.

MooM
Seuraa 
Viestejä7982

Harvinaisen huonosti muotoiltu viesti, varmaan tarkoituksella...

Piru Naiseksi
Meillä on raaputusarpoja, joiden kokonaisarvo on 20 euroa, toimitetaanko ne osoitteeseen {address}?
Voittaaksesi sinun tarvitsee vain osallistua arvontaan.

Siis arvo vai hinta? Tuon mukaan palkintojen arvo yhteensä olisi 20€, jos se kerran on kaikkien arpojen kokonaisarvo...

Piru Naiseksi
Joten miksi et kokeile onneasi ja katso, jos saat raaputusarvan hintaan 20 euroa.

Aika huono diili, jos voittojen kokonaisarvo on 20 €. Ja eikö siis edes ole varmaa, että arvan saa 20 eurolla? Voiko se maksaa enemmänkin? Vai voiko (gasp) jäädä kokonaan ilman?

Piru Naiseksi
Osallistu tutkimukseen ja valitse itse minkä lahjan haluat kiitoksena avusta

Mihin tutkimukseen? Maksaako lahjakin jotain?

Ystävällisin terveisin
Eeva

Saat tämän uutiskirjeen, koska olet ottanut osaa netissä järjestettävään kyselyyn tai kilpailuun.
Jos et halua vastaanottaa uutiskirjettä, voit peruuttaa

Tarjotaanko minulle siis arpajaisvoittoa, josta joudun maksamaan 20 euroa? Jos tämä pitää paikkansa, niin johan on paksua!

Kyllä voiton pitää olla saajalleen maksuton. Tällainen ´osta voitto, vain xx euroa`-menettely kuumentaa ja hämmentää sappeani.

(Syvä huokaus) Ilmeisesti riittävän moni lankeaa tähänkin ansaan, ja höpöarpajaisten järjestäjä voi jatkaa arveluttavaa toimintaansa... Mutta onko tällaista liiketoimintaa harjoittavalla tulevaisuutta kaupallisessa maailmassa vai poksahtaako pisnes muiden äkkirikastumiskuplien tavoin ... pulpahtaakseen pian esiin aavistuksen muuntuneena houkuttimena?[/quote]

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kiva että saatte tästä keskustelun aikaiseksi.

Itse olen huomannut että Piru naiseksi lähettää jatkuvasti näitä viestejä forumille sensuroimatta potentiaalisesti haitallista informaatiota siitä.

Hän jopa uppoaa tuohon "vaaraton vihollinen" kategoriaan.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
jees
Kiva että saatte tästä keskustelun aikaiseksi.

Itse olen huomannut että Piru naiseksi lähettää jatkuvasti näitä viestejä forumille sensuroimatta potentiaalisesti haitallista informaatiota siitä.

Hän jopa uppoaa tuohon "vaaraton vihollinen" kategoriaan.

Miten niin? Mitä pitäisi sensuroida? Eivätkö tämän palstan lukijan ajattele itse? (Linkit mielestäni jo poistan; niistähän ne haittaohjelmat taitavat koneille sisään mönkiä...)

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1735

Siis jollain google-translatorilla tehty huijausviesti? Valita vaan poliisille, tekijä on luultavasti jossain Keniassa tms.

Tämä on ihan ajankohtaista keskustelua. 15 vuotta sitten.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat