Seuraa 
Viestejä27432

Tuli mieleen, että monilla foorumilaislla varmaan on lemmikkejä. Että juteltaisko niistä? Mitä lemmikkejä löytyy? Miksi juuri kyseisiä lemmikkejä? Mistä sait/ostit? Paljo makso? Paljonko menee "ylläpitoon" rahaa kuussa tai vuodessa? Vaatiiko jotain erityisjärjestelyitä? Mitä tarvikkeita lemmikilläsi on? Kilpaileeko lemmikkisi, onko pärjänny? Saa puhua myös tuotantoeläimistä, ei silleen rajata lehmiä tästä pois.

Miksi sinusta on mukavaa omistaa lemmikki? Tuntuuko siltä että lemmikki rajoittaa tekemisiäsi? Onko sinulla aiemmin ollut lemmikki, jonka pois menon olet joutunut kestämään? Miltä se tuntui? Mitä lemmikkisi sinulle antaa? Mikä tekee sinun lemmikistäsi sen parhaan?

Kuten moni varmaan tietää, niin minulla on kissa. Kissan nimi on Meemi ja se on nyt 3½ kk vanha. Minulla on myös hevosmuurahaisia, kuningatar ja 7 työläistä. Oikeasti olisin tahtonut koiran, mutta oon liian laiska ottamaan sellaista. Onneksi tajuan sen itekkin. Kissa on helpompi tapaus. Halusin kissan koska tykkään eläimistä. Olen aina ajatellut, että sitten kun elämäni on tarpeeksi rauhallista niin otan itselleni lemmikin. Sitten kun olen tarpeeksi vastuullinen sitä hoitamaan. Eläimen hyvinvointi kumminkin pitää aina tulla ensimmäisenä. En nyt puutu Meemiin sen kummemmin kun sille on jo oma ketju, vaan haluaisin puhua muittenkin lemmikeistä ja niiden hoidosta. Ja mitä lemmikit saa teidät tuntemaan.

Minulla ei koskaan ole ollut ns. hoivaviettiä. Lapsukaisia ei ole eikä piolokinen kello tikitä. Minulta puuttuu se "voi että on söpö"-geeni. Halusin kissan, jotta siitä olisi minulle seuraa. Halusin seurata jonkin elävän olennon mytällystä. Jonkun joka on päivisin minun seurana ja jonka kanssa voi leikkiä. Varsinaista sylikissaa en kaivannut siinä mielessä että pitäisi saada hoitaa ja paijata. Mutta nyt kun kissa on tullut taloon niin itestäkin löytyy ihan uusia puolia. Tunteita on tullut paljon lisää, helliä ja iloisia tunteita. Monet ovat vanhoja, jo unohtuneita tunteita ja monet ihan uusia. On ollut mukava seurata itsessä niitä reaktioita, joita kissa herättää. Hymyilen paljon. Mieli on virkeämpi. Sydämessä asuu iloisuus ja hellyys. Kyllä kannatti ottaa kissa itelle!

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (216)

Jurpula
Seuraa 
Viestejä722

6 koiraa ja 2 kania löytyy talosta. Emäntä hyppyyttää paria koiraa näyttelyissä ja parin kans harrastaa agilityä.

Joo ja hiiriä kuuluu taas rapiselevan yläkerrasa.

You just made the list, buddy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Jurpula
6 koiraa ja 2 kania löytyy talosta. Emäntä hyppyyttää paria koiraa näyttelyissä ja parin kans harrastaa agilityä.

Minkä rotusia koiruuksia? Ja minkä ikäsiä? Kuinka vanhaksi kanit elää ja tekeekö ne muuta ku möllöttää häkissä? Eli onko niillä persoonallisuudet?

bergepanther
1 kpl elävä mäyräkoira (kaupasta kannettuja en ilkeä tänne laskea) sekä hiiret talossa

Entä Bergen koira? Paljonko on ikää? Mitä nää sen kanssa teet?

Hämmentää.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Vatkain
Jurpula

Minkä rotusia koiruuksia? Ja minkä ikäsiä? Kuinka vanhaksi kanit elää ja tekeekö ne muuta ku möllöttää häkissä? Eli onko niillä persoonallisuudet?

bergepanther
1 kpl elävä mäyräkoira (kaupasta kannettuja en ilkeä tänne laskea) sekä hiiret talossa

Entä Bergen koira? Paljonko on ikää? Mitä nää sen kanssa teet?

Vanha veijari, ilmeisesti meillä jo kolmannessa perheessä joten arvaukselta 10v, hassu tapaus kun haistaa hiiret joten osittain korvaa kissan . Keskimäärin tämä makailee sohvalla tai sängyllä vieressä (useasti selällään) vaan näiden kanssahan täytyy käydä ulkona nimenomaan hajujen takia paljon, mökkikoirana mahtava kaveri.Edellinen koira oli Sheltti ja molemmat rodut aivan mahtavia

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670

Itselläni ei ole enää lemmikkejä, mutta onhan noita ollut. Ainakin: kani, undulaatti, varis, räkättirastaita, harmaalokki, mauriaisia, lukuisia akvaariokaloja, toistakymmentä kissaa, koira ja joskus ravintolaillan jälkeen on löytynyt varsin värikkäitä otuksia.

Vatkain

Minulla ei koskaan ole ollut ns. hoivaviettiä. Lapsukaisia ei ole eikä piolokinen kello tikitä. Minulta puuttuu se "voi että on söpö"-geeni. Halusin kissan, jotta siitä olisi minulle seuraa. Halusin seurata jonkin elävän olennon mytällystä. Jonkun joka on päivisin minun seurana ja jonka kanssa voi leikkiä.

Eikö sulla one enää CE:tä lemmikkinä? Vai pitikö viedä piikille? Vai kastroitavaksi?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Volitans
toistakymmentä kissaa

Miten sulla noin monta kissaa on ehtiny olla? Onko ne ollu jotenki lyhytikäisiä?

PSYbuse
Mulla oli vielä kaksi viikkoa sitten neljä kissaa, nykyään enää kolme. Nuorimmainen 6-vuotias narttu jouduttiin viemään piikille, kun sairastui vakavasti..

Voe, mikäs sille tuli?

Se on kyllä rankkaa kun eläimestä aika jättää. Mun lapsuuenkodissa on ollu yhteensä 4 rottweileriä ja voe armoton sitä luopumisen tuskaa. Eka rotikka piti lopettaa parin vuoden ikäisenä kun sillä oli epilepsia. Kaksi seuraavaa elivät muistaakseni 12 ja 13 vuotiaiksi ja lopetettiin yhtä aikaa. Neljäs eli suunnilleen saman ikäiseksi ja lopetettiin vanhana. Nyt ei ole vanhemmilla mitään lemmikkiä, mutta saa nähdä, kohta niillä on varmaan kissa kun ovat ihastuneet Meemiin niin kovasti. Mikähän siinä on, että joillakin pitää aina olla jokin lemmikki...

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
kabus
Vatkain

Minulla ei koskaan ole ollut ns. hoivaviettiä. Lapsukaisia ei ole eikä piolokinen kello tikitä. Minulta puuttuu se "voi että on söpö"-geeni. Halusin kissan, jotta siitä olisi minulle seuraa. Halusin seurata jonkin elävän olennon mytällystä. Jonkun joka on päivisin minun seurana ja jonka kanssa voi leikkiä.

Eikö sulla one enää CE:tä lemmikkinä? Vai pitikö viedä piikille? Vai kastroitavaksi?

Voi kuinka surullista on että rinnastat lemmikkieläimen pidon ihmissuhteeseen.

Hämmentää.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1934

Neljä kissaa. Kaksi omaa ja kaksi tyttären omia. Tytär opiskelee nyt ja asuu asuntolassa, jossa ei voi pitää kissoja. Saa nähdä ottaako hän ikinä niitä takaisin. Meillä ne pääsevät ulos, tyttärellä ne olivat sisäkissoja.
Itse asiassa toinen niistä tuli meille jo aikaisemmin, koska se kuseskeli vääriin paikkoihin, luultavasti turhautui yksiössä. Meillä se ei ole kertaakaan pissannut muualle kuin hiekkalaatikkoon.
Omat kissat on jo aika iäkkäitä, eikä tykänneet näistä uusista. Varsinkin Viivi oli vihainen, kesällä lähestulkoon muutti pois, mutta ei kai löytänyt parempaakaan kotia koska on nyt alkanut sopeutua. Saatta nukkua samalla sohvalla pikkukissan kanssa.

Kyllä koirakin olisi hauska , mutta laiskoja ollaan mekin ja siksi kissa on parempi. Tosin neljä kissaa ei enää ole ihan helppoa. En tiedä voiko niitä jättää pariksi päiväksi keskenään, niinkuin kahdelle teimme aina joskus.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3776

Kissahan se viljelijä-keräilijän lemmikki on.

Kissa pitää vahinkojyrsijät kohtuukustannuksilla loitommalla.

Kissa näyttää myös mallia, kuinka rentoudutaan kovan työn jälkeen.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
Vatkain

Voe, mikäs sille tuli?

Se on kyllä rankkaa kun eläimestä aika jättää. Mun lapsuuenkodissa on ollu yhteensä 4 rottweileriä ja voe armoton sitä luopumisen tuskaa. Eka rotikka piti lopettaa parin vuoden ikäisenä kun sillä oli epilepsia. Kaksi seuraavaa elivät muistaakseni 12 ja 13 vuotiaiksi ja lopetettiin yhtä aikaa. Neljäs eli suunnilleen saman ikäiseksi ja lopetettiin vanhana. Nyt ei ole vanhemmilla mitään lemmikkiä, mutta saa nähdä, kohta niillä on varmaan kissa kun ovat ihastuneet Meemiin niin kovasti. Mikähän siinä on, että joillakin pitää aina olla jokin lemmikki...

Syy jäi varmuudella selvittämättä, kun ei ollut varaa laittaa 500€ leikkaukseen.. Lääkäri epäili vahvasti märkäkohtu-nimistä tilaa. Olisin sen rahan kyllä jostain hankkinut, jos olisi ollut edes suhteellisen varmaa, että pikkuinen olisi tullut kuntoon. Mutta kun 50/50 oli todennäköisyys leikkauksessakin niin päätin päästää pikkuisen tuskistaan. On kyllä jumalattoman kova paikka tuo päätös. Vieläkin tulee tippa silmään kun muistelen..

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365

Tuohon aloitukseen viitaten, mielestäni jokaisessa kodissa olisi hyvä olla eläimiä. Etenkin lapsiperheissä. Lapset oppisivat siinä huolenpitoa eivätkä olisi niin pahasti vieraantuneita luonnosta, kuin nykyään monesti tuppaa olemaan. Samalla opittaisiin kuoleman olevan luonnollinen osa elämää.

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat