Seuraa 
Viestejä1365

Odotan mielenkiinnolla tätä tapausta. Ovathan polttomoottorit jo niin 1800-lukua, että eteenpäinkin voitaisiin mennä.. Sähköautojen teknologinen kehitys ja akkuteknologia varmaankin ottaisivat hyviä harppauksia eteen, jos sarjalle saadaan kiinnostavuutta ja siten yleisöä eli rahaa. Ehkäpä saataisiin Räikkösestä ensimmäinen sähköformuloiden maailmanmestari?

http://auto.fi.msn.com/moottoriurheilu/f1-mclaren-mukaan-s%C3%A4hk%C3%B6...

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Sivut

Kommentit (64)

En hevillä keksi typerämpää "urheilua" kuin autot kiertämässä rataa. No, ehkä golf on vielä typerämpää. Miksi pitää tuoda jälleen yksi saastuttava urheilumuoto lisää?

---
Seuraa 
Viestejä3561
Carloz
En hevillä keksi typerämpää "urheilua" kuin autot kiertämässä rataa. No, ehkä golf on vielä typerämpää. Miksi pitää tuoda jälleen yksi saastuttava urheilumuoto lisää?

Ei ole olemassa urheilumuotoa joka ei kisojen aikaan saastuttaisi. Se on sokea ituhippimäinen "sähkö tulee töpselistä" kuvitelma. Think about that.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
TieKu
Seuraa 
Viestejä581
Jäärä
Carloz
En hevillä keksi typerämpää "urheilua" kuin autot kiertämässä rataa. No, ehkä golf on vielä typerämpää. Miksi pitää tuoda jälleen yksi saastuttava urheilumuoto lisää?

Ei ole olemassa urheilumuotoa joka ei kisojen aikaan saastuttaisi. Se on sokea ituhippimäinen "sähkö tulee töpselistä" kuvitelma. Think about that.



Käsittääkseni "Carloz" ei edes asettanut kyseenalaiseksi sitä saastuttamista, vaan tuon radan kiertämisen järkevyyden, tehtiin se sitten juosten tahi erilaisia apuneuvoja hyväksi käyttäen. Eikä sähkön tuloa sieltä "töpselistä" suinkaan kannata pelkästään "ituhipit" tahi "pipertäjät", kyllä ne tahot jotka tuottavat sitä energiaa ovat sen "töpselisähkön" suurimpia kannattajia.

ps. Koettakaa edes yrittää keksiä noiden sanojen "ituhippi" tahi "viherpipertäjä" tilalle hieman älykkäämpiä ilmaisuja. Nuo sanat kertovat valitettavasti sanojastaan enemmän kuin siitä kohteesta, eikä välttämättä kovin positiivista. En kuitenkaan , vaikka näin sanoinkin, kovin paljoa kannata näiden vihreiden ja vastaavien edesottamuksia, ja siitä huolimatta kannan huolta luonnon säilymisestä jälkipolville.

---
Seuraa 
Viestejä3561
TieKu

Käsittääkseni "Carloz" ei edes asettanut kyseenalaiseksi sitä saastuttamista, vaan tuon radan kiertämisen järkevyyden, tehtiin se sitten juosten tahi erilaisia apuneuvoja hyväksi käyttäen. Eikä sähkön tuloa sieltä "töpselistä" suinkaan kannata pelkästään "ituhipit" tahi "pipertäjät", kyllä ne tahot jotka tuottavat sitä energiaa ovat sen "töpselisähkön" suurimpia kannattajia.



Ai? Minusta hän jotenkin mainitsee lauseessaan tuon saastuttamisen. Ehkä hän ei sitten tarkoita sitä. Asioiden mielekkyydestä tai järkevyydestä nyt sitten voidaankin olla jo niin montaa mieltä että siitä liene turha keskustella edes.

TieKu

ps. Koettakaa edes yrittää keksiä noiden sanojen "ituhippi" tahi "viherpipertäjä" tilalle hieman älykkäämpiä ilmaisuja. Nuo sanat kertovat valitettavasti sanojastaan enemmän kuin siitä kohteesta, eikä välttämättä kovin positiivista. En kuitenkaan , vaikka näin sanoinkin, kovin paljoa kannata näiden vihreiden ja vastaavien edesottamuksia, ja siitä huolimatta kannan huolta luonnon säilymisestä jälkipolville.



Miksi? Kyllä ituhipitkin osaavat, vai mitä olet mieltä sanoista luomu ja tehotuotanto? Tosin erona niillä on se, että ne yrittävät olla muka älykkäitä ilmaisuja kun taas termit ituhippi ja viherpiipertäjä eivät edes yritä olla.

TieKu
Seuraa 
Viestejä581
Jäärä
TieKu

Käsittääkseni "Carloz" ei edes asettanut kyseenalaiseksi sitä saastuttamista, vaan tuon radan kiertämisen järkevyyden, tehtiin se sitten juosten tahi erilaisia apuneuvoja hyväksi käyttäen. Eikä sähkön tuloa sieltä "töpselistä" suinkaan kannata pelkästään "ituhipit" tahi "pipertäjät", kyllä ne tahot jotka tuottavat sitä energiaa ovat sen "töpselisähkön" suurimpia kannattajia.



Ai? Minusta hän jotenkin mainitsee lauseessaan tuon saastuttamisen. Ehkä hän ei sitten tarkoita sitä. Asioiden mielekkyydestä tai järkevyydestä nyt sitten voidaankin olla jo niin montaa mieltä että siitä liene turha keskustella



Mainitsee toki sanan "saastuttaminen" mutta siinä sanassa on eräs lisämääre, ja se on "lisää". Käsitin hänen tarkoittavan, että nyt jo tarpeeksi niitä saastuttavia urheilumuotoja on, eikä hän luultavasti tarkoittanut pelkästään sitä saastetta mitä tulee niistä kilpailutapahtumiin osallistuvien laitteiden pakoputkesta.

Eli onko niin, että nämä henkilöt, jotka käyttävät sanoja "ituhippi", "viherpipertäjä", etc., näkevät punaista heti kun jossain esiintyy sana "saastuttaa", ja lopettavat lukemisen siihen.

Niin kysyit vielä mitä mieltä olen sanoista "luomu" ja "tehotuotanto", hyviä sanoja, ja ne kuvaavat tuotantomuotoja, niillä ei edes yritetä asettaa sitä tuottajaa naurunalaiseksi. Niin ja molemmat tuotantomuodot ovat tarpeellisia.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

Tiedossa siis jännittäviä varikkostoppeja, joissa vaihdetaan akku?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
idiotus
Tiedossa siis jännittäviä varikkostoppeja, joissa vaihdetaan akku?

Nykyisissä kulkineissa on noin 600...650kWh energiaa mukana jos oletetaan hyötysuhteeksi 33%.

Vauhtia täytyy hidastaa rajusti tai sitten tehdään kymmenen akunvaihtoa kisassa. Veikkaan että katsojiksi ei löydy muita kuin maksettuja naistenlehtien toimittajia.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
PSYbuse
Odotan mielenkiinnolla tätä tapausta. Ovathan polttomoottorit jo niin 1800-lukua, että eteenpäinkin voitaisiin mennä.. Sähköautojen teknologinen kehitys ja akkuteknologia varmaankin ottaisivat hyviä harppauksia eteen, jos sarjalle saadaan kiinnostavuutta ja siten yleisöä eli rahaa. Ehkäpä saataisiin Räikkösestä ensimmäinen sähköformuloiden maailmanmestari?

http://auto.fi.msn.com/moottoriurheilu/f1-mclaren-mukaan-s%C3%A4hk%C3%B6...


Ajatushan on vallan mainio. Hieman mietityttää mistä tuo ääni saadaan, sehän on moottoriurheilussa useasti puoli tunnelmaa. Ainakin noissa nykyajan hybridiautoissa se on olematon. Ehkä kunnon pa-kalusto sitten radan reunoille ja nauhalta raikamaan joku vanha formulakisa

Oranki
idiotus
Tiedossa siis jännittäviä varikkostoppeja, joissa vaihdetaan akku?

Nykyisissä kulkineissa on noin 600...650kWh energiaa mukana jos oletetaan hyötysuhteeksi 33%.

Vauhtia täytyy hidastaa rajusti tai sitten tehdään kymmenen akunvaihtoa kisassa. Veikkaan että katsojiksi ei löydy muita kuin maksettuja naistenlehtien toimittajia.




Tämmöinen pätkä FIA:n säännöistä:
"Each race will consist of about 4 heats per car of 15 minutes each and charging of the cars
will be authorised between those heats."

Eli neljä "erää" 15 minuuttia kukin. Koko kisa siis vain tunnin joiden välillä lataustauko.

http://www.fia.com/en-GB/Documents/eoi-formula-e.pdf

Nopeita noista saadaan jos vain annetaan insinööreille vapaat kädet, mahdollisesti jopa nopeampia kuin F1-autot jos vain FIA ei tahallaan jarruta nopeuksia (niinkuin se tekee F1-autojen suhteen kaikenlaisilla rajoituksilla joita insinöörit ja suunnittelijat sitten kiertävät senkun ehtivät).

"RESS must not be higher than 300 kg." 300kg 50C 100Wh/kg pattereilla antaisi tehoksi 1.5MW, eli aivan älyttömän paljon enemmän kuin F1 autojen moottoreista saadaan irti. Toivottavasti uudet piipohjaiset litium-akut saadaan tuonne kehityksen alle mahdollisimman nopeasti niin kehitys kehittyisi täällä tavallisten pulliaistenkin läppäreissä yms. hiukka nopeammin ettei tarvitsisi olla jatkuvasti latailemassa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Superkonkat ovat lyijyakun energia-paino-luokassa jo. Muistaakseni. Superkonkkiin voi ladata huikeilla virroilla. Ja ulostaa samoin.

Minusta nämä kilpailuviettiin yhdistetyt kehityshankkeet ovat tehokkaita tuotekehittelyn kannalta. Intohimo tekee ihmeitä.

Olen halveksinut aina tietsikkapelimaailmaa. Kuitenkin olen kelpuuttanut työkoneiksi ne, jotka eivät pelien kanssa enää pelitä. Tietsikoitten nopeuden kehitys on pelien ansiota suurelta osin? Myös grafikka-alan kehitys lienee osittain tietokonepelien ansiota? Ehkä pitää luopua halveksimisesta ja keksiä jokin muu vastaava.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

EV+
Seuraa 
Viestejä770

Ilman öljyteknologiaa autojen nopeusennätys saatiin yli 200km/h. Taisi olla 1920-luvulla? Jokatapauksessa ei ajettu sähöllä vaan kaasulla, häkäkaasulla. Senaikaiset bensiiniautot jäivät kirkkaasti taa.

Öljyn ylivoimasta nillittäjille, maalatkaa seuraava rivi:
(voiteluun öljyä tarvitaan toki puukaasuautoissakin)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Carloz
En hevillä keksi typerämpää "urheilua" kuin autot kiertämässä rataa. No, ehkä golf on vielä typerämpää. Miksi pitää tuoda jälleen yksi saastuttava urheilumuoto lisää?

Kyllä. Sähköautojen ja akkuteknologian kehittämisen kehittäminen on todella ikävää. Saasteettoman teknologian kehitys on lopetettava koska se saastuttaa!

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
bergepanther
PSYbuse
Odotan mielenkiinnolla tätä tapausta. Ovathan polttomoottorit jo niin 1800-lukua, että eteenpäinkin voitaisiin mennä.. Sähköautojen teknologinen kehitys ja akkuteknologia varmaankin ottaisivat hyviä harppauksia eteen, jos sarjalle saadaan kiinnostavuutta ja siten yleisöä eli rahaa. Ehkäpä saataisiin Räikkösestä ensimmäinen sähköformuloiden maailmanmestari?

http://auto.fi.msn.com/moottoriurheilu/f1-mclaren-mukaan-s%C3%A4hk%C3%B6...


Ajatushan on vallan mainio. Hieman mietityttää mistä tuo ääni saadaan, sehän on moottoriurheilussa useasti puoli tunnelmaa. Ainakin noissa nykyajan hybridiautoissa se on olematon. Ehkä kunnon pa-kalusto sitten radan reunoille ja nauhalta raikamaan joku vanha formulakisa





Onhan tuo aika kamalaa kuultavaa: http://www.youtube.com/watch?v=nDZ4VSFC6z0

Mutta jos 'käry ja messevät äänet' ovat autourheilussa se juttu, kuten yksi kaverini väitti, miksei perusteta sarjaa roskisautoille?
Muoks: Samasta syystähän meille myydään edelleen äänekkäitä pölynimureita. Kova ääni=Kova teho. Kyllä ihmiset on hassuja

Sähköautokonsepti jättää Ferrarin ja Porschen varttimaililla kuin seisomaan

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
T.P.
Nopeita noista saadaan jos vain annetaan insinööreille vapaat kädet, mahdollisesti jopa nopeampia kuin F1-autot jos vain FIA ei tahallaan jarruta nopeuksia (niinkuin se tekee F1-autojen suhteen kaikenlaisilla rajoituksilla joita insinöörit ja suunnittelijat sitten kiertävät senkun ehtivät).

Kirjoittelin aiemmin tänne noista kastrointisäännöistä. Nykyiset koneet olisivat joissain 2000 heposen paremmalla puolella mikäli ingenjöörit olisivat saaneet pitää vapaat kätensä.

"RESS must not be higher than 300 kg." 300kg 50C 100Wh/kg pattereilla antaisi tehoksi 1.5MW, eli aivan älyttömän paljon enemmän kuin F1 autojen moottoreista saadaan irti.

Kuten aiemmin kirjoitin, kulutusta pitää saada voimakkaasti laskettua ellei haluta akkujenvaihtoa aina muutaman kierroksen välein. Ei oikein kuulosta siltä että 1.5MW tehonotto laskisi kulutusta... Jos oletetaan että akut saataisiin jollain ihmeellä 100kWh kokoon niin 500kW tehonotolla nuokin järkäleet pitäisi vaihtaa viimeistään 10 minuutin välein.

Koska en usko 100kWh akkuun lähivuosina noilla painoilla (Tesla S:n maksimikin on 85kWh) niin ainoa keino välttää jatkuva vekslaus on tehojen pienentäminen rajusti nykyisistä.

Toivottavasti uudet piipohjaiset litium-akut saadaan tuonne kehityksen alle mahdollisimman nopeasti niin kehitys kehittyisi täällä tavallisten pulliaistenkin läppäreissä yms. hiukka nopeammin ettei tarvitsisi olla jatkuvasti latailemassa.

Toivottavasti. Itse alan olla jo melko tyytyväinen omaani, kun ns. high performance moodissa kestää yli 5 tuntia. Pihistellen menisi koko päivä. Se taas ei johdu niinkään akusta vaan piirisarjan virransäästöominaisuuksista.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat