Seuraa 
Viestejä125

Miksi makkaraa syödään?

Oon ihmetelly jo vuosikaudet, että mikä hemmetti saa ihmiset ostamaan makkaraa ja nakkeja. Joku vielä kehuu tykkäävänsä niistä. Niihin on tungettu kaikki se, mikä ei kelpaa mihinkään muuhun, eli persreijät, nenänreijät, korvanreijät ja silmänreijät.

Samalla lailla epäilen jauhelihan koostumusta. Sinnehän voidaan työntää mitä vaan joukkoon ja lihaasyövä nälkäinen kansa hurraa jauheliha-tarjouksen nähdessään.

Syön itsekin lihaa, mutta mielellään vain alkuperäisessä muodossa. Veitsellä viipalointi riittää, ei tartte siivilän läpi laskea.

I was born intelligent, but educaton ruined me

Sivut

Kommentit (79)

Oon ihmetelly jo vuosikaudet, että mikä hemmetti saa ihmiset ostamaan makkaraa ja nakkeja. Joku vielä kehuu tykkäävänsä niistä. Niihin on tungettu kaikki se, mikä ei kelpaa mihinkään muuhun, eli persreijät, nenänreijät, korvanreijät ja silmänreijät.

Hyvähän se vaan on, että eläimistä käytetään kaikki mahdollinen. Pois turha nirsoilu.

Samalla lailla epäilen jauhelihan koostumusta. Sinnehän voidaan työntää mitä vaan joukkoon ja lihaasyövä nälkäinen kansa hurraa jauheliha-tarjouksen nähdessään.

Ekonomi sisälläni hurraa, kun kaupassa näen tarjousjauhelihaa. Sitä kannattaa ostaa usemapikin paketti ja laittaa pakkaseen.

Daneelione
Seuraa 
Viestejä1313
partalainen kuri
Miksi makkaraa syödään?

Syön itsekin lihaa, mutta mielellään vain alkuperäisessä muodossa. Veitsellä viipalointi riittää, ei tartte siivilän läpi laskea.

Protskuahan niissä reissäkin (tarkalleen ottaen niitten ympärillä) on. Eiköhän se mikrobiologinen laatu ratkaise.

Nutria:“Nyt puhutaan luonnontieteistä. Ei tarvi tuota popperisekoilua nyt tuoda tähän. Sillä ei ole mitään tekemistä lipidihypoteesin kanssa.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
partalainen kuri

Mikä vika? Hyvä että käytetään mahollisimman tarkkaan elukka. Lisäksi makkaramassan maustaminen mahdollistaa nuo monet ihanat maut. Harmi vaan, että suomalainen makkara on aika soopaa verrattuna Keski-Euroopan lihaisiin ja mausteisiin herkkuihin. Toisaalta kyllä suomalaiselle HK:n siniselle ja valjulle nakillekin käyttökohteensä löytyy.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Jaa näkyy olevan täällä lääketiedeosastolla tämä. Siis todettakoon, että vähäsuolaisemmat makkarat ovat tervetulleita ja rasvan määrääkin voi kohtuudella vähentää. Mutta varsinaiset laittimakkarat on kuraa pl. kevytmetwursti, joka on usein parempaa kuin tavan meetwursti.

Hämmentää.

Itse jauhan itse omat jauhelihani.

Toissapäivänä ihmettelin brasilialaisen naudan sisäfileen alhaista kilohintaa marketissa. Halpaa huvia on jauhaa omat jauhelihat jopa ihan suoraan sisäfileestä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Nutria
Toissapäivänä ihmettelin brasilialaisen naudan sisäfileen alhaista kilohintaa marketissa. Halpaa huvia on jauhaa omat jauhelihat jopa ihan suoraan sisäfileestä.

No oho! Onko vähä vastuutonta touhua?

Hämmentää.

Vatkain
Nutria

Hinta oli jotain vähän yli 20 egeä per kilo, joka on minun lihan kulutuksellani hyvin vähän.

Iso kaukalo täynnä muoveihin pakattua sisäfilettä oli siellä kaupassa. Elämme edelleen järjettömässä yltäkylläisyydessä täällä Suomessa kaikesta huolimatta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Nutria
Vatkain
Nutria

Hinta oli jotain vähän yli 20 egeä per kilo, joka on minun lihan kulutuksellani hyvin vähän.

Iso kaukalo täynnä muoveihin pakattua sisäfilettä oli siellä kaupassa. Elämme edelleen järjettömässä yltäkylläisyydessä täällä Suomessa kaikesta huolimatta.

Vaikea äkkiä keksiä pahemmin saastuttavaa elintarviketta.

Hämmentää.

Mitä rikkaampi henkilö sitä enemmän saastuttaa. Jos ostaisi makkaraa sisäfileen sijasta, niin säästetyt rahat voisi mennä vaikka lentokoneella pärräämiseen ympäri maapalloa. Lopputulos olisi plus miinus nolla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Makkaran viipale leivän päällä on kolesterolijutuissa tarveellisempi.

Me kulinaristit tiedämme, jotta maukkaimmat osat lihatuotteista ovat läheltä luita ja rustoja. Sisäfile on käsittämättömän tylsää syötävää. Ne maukkaat etelän maiden makkarat ovat muuten tehty noista maukkaimmista raaka-aineista. Makkaran idea on aina ollut se, että pakataan suoleen ne osat mössönä, mikä muuten on hankalaa laittaa sapuskaksi.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Syön kyllä yleensä halvempaa lihaa kuin sisäfile, mutta sisäfile ei ole kallista, jos syödyt lihamäärät on terveellisellä tasolla. Possua en syö, mutta possun sisäfile vasta halpaa onkin.

Paistihan on ainakin naudassa se kaikkein vähärasvaisin osa, joka sopii hyvin jauhelihaksi.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1356

Ainahan makkarassa on syöty eläimen ns. huonompia osia, eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Nykyään ihmisille kelpaa elukasta lähinnä paistit ja fileet joten on aivan hyvä että täysin syömäkelpoiset ja herkulliset osat käytetään edes johonkin.

Minä pidän makkaroista ja teen niitä myös itse kotona. Herkullista.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat