Seuraa 
Viestejä2738

Kuinka arvon palstalaiset ovat traktoreitaan laitelleet, kiinnostuksen kohteena oajnkaivu takavarsilla tai hitsatut työvälineet ilman reikiä (yli 13 mm reiät hankalia porata).

http://www.iltalehti.fi/iltvhullumaailm ... 1_a6.shtml

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Kommentit (15)

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156

Onhan sitä pistetty lykättäviin ruohonleikkeureihin turboja, nokka-akeleihin hitsattu uutta profiilia ja vaikka mitä virityksiä. Traktorinvirityksestä sen sijaan en ole paljoa kuullut, mutta varmasti potentiaalia riittää. Traktorinmoottori kuitenkin menettää merkityksensä viritettynä, yleensä itse teho ei ole kaikista tärkeintä. Traktorinmoottorilta halutaan hyvää vääntömomenttia äärimmäisen ahlkaisille kierrosalueille, korkeaa hyötysuhdetta ja kestävyyttä. Varmasti saa hyvin paljoa tehoa, kunhan vain väännöt saa korkeille kierroksille, rakenteeltaan on itsessään korkealuokkaisia moottoreita. Onhan normaaleissa marketista ostettavissa henkilöautoissakin monta sataa hevosvoimaa, ettei sellaisen tehon saaminen isosta moottorista ole mikään eristyinen saavutus, rahaa ja aikaa vain pitää käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Diam
Kuinka arvon palstalaiset ovat traktoreitaan laitelleet, kiinnostuksen kohteena oajnkaivu takavarsilla tai hitsatut työvälineet ilman reikiä (yli 13 mm reiät hankalia porata).

Tammisillan konepaja teki 50-60-luvulla nostolaitesovitteista ojaräksiä. Niillä on tuhansien Fordsonien nostolaitteet rikottu.

Reijät saa polttamalla, polttamalla ja hitsaamalla putkenpätkän tai HSS rasiaporalla pikku pylväskoneella. Hommasin itse joskus Neuvostoliittolaisen 3,5 tonnin painoisen jyrsinkoneen josa pyörii pikkuisen isompikin terä, mutta kun pudotin pääsulakkeet 35A, ei oikein kestä käynnistää ilman pikku filunkia.

- Ubi bene, ibi patria -

Diam
Seuraa 
Viestejä2738

Minullakin on laittaa vain yksi ketju taakse renkaan päälle. Onko joku avannut hydraulisylinteriä penkin alta.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7123
Diam
Minullakin on laittaa vain yksi ketju taakse renkaan päälle. Onko joku avannut hydraulisylinteriä penkin alta.

Majorista olen sen avannut, ei kummonen homma.
En kyllä muista vaihdoinko sinne tiivisteen.
Eiköhän esim Masinistien/Fordson klubin sivuilta löydy haulla tietoa tuosta.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Diam
Seuraa 
Viestejä2738

Mitä kaikkia työkaluja tarvitaan. Se oli muistaakseni 2 3/4" O-rengas siinä sylinterissä. Onko siellä jousia ja muuta mukavaa.. Olen jo varmuuden vuoksi kysellyt jokapaikasta, miksei täältäkin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Diam

http://www.iltalehti.fi/iltvhullumaailm ... 1_a6.shtml

ehkä ne maataloustuet pitäis lopettaa, kun niillä tällä tavalla hassutellaan.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Kaskasperkelettä. Traktoriklubin (FCF) ilmapiiri on näemmä siistiytynyt. Kävin lukemassa sekalaisia osastoa sivuillaan ja ilmapiiri mikä takavuosina ajoi väkeä evakkoon kerhosta ja foorumilta näyttäisi olevan muuttunut positiiviseen suuntaan. Lyhyen vilkaisun homma olisi taas ok.

Suosittelen (varauksella) siis rekkaamaan FCF. foorumille jos harrastaa weteraanikoneita. Seuraan itsekin lähitulevaisuudessa foorumin atmosfääriä ja jos on kuten pikavilkaisulla näytti, rekkaan itsekin sinne vuosien tauon jälkeen.

FCF-Kerholla on vähän surullinen/tyypillinen tarina jonka hyvin moni ry. on käynyt läpi. Ilma pilaantui ja väki äänesti jaloillaan aikoinaan. Nyt näyttää ihan hyvältä, kuten jo sanoin.

----------------------

Kun on aktiivinen niin joutuu aina mukaaan ry.-mullistuksiin. Tuorein on tämä VMPK.n ja Japsistarojen välienselvittely, jossa siinäkin käytiin runsaasti värikästä keskustelua, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin siinäkin. En päässyt Lahteen perustamiskokoukseen kun olin kipeä silloin. Harmi.

Lähikerhossa, eli paikallisessa cruiser-MC-, tai niin kuin maallikot haluavat sanoa "custom-MC"-kerhossa on tulossa ensi kaudeksi sisäpoliittista vääntöä. Aion erota. Noloa kun aikaihmiset ottavat leikin todesta. Niin noloa. (Ja tuo cruiser-pyörän nimittäminen customiksi suomessa. Saan näppylöitä. Aaaaargh.)

Automobiilipuoli seudulla on ukkoutunut niin, että tuntuu keski-ikä olevan luokkaa 70v. En ole enää siksi mukana. Naurattaman tuppaa, kun pariin "nuorten järjestöön" kuulun itsekin likipitäen nuorimpana ja täytin 50 talvella. Ja näkisittepä meidän metsästysseuran ukkoköörin ja varsinkin hirviporukan. Joka kolmas pitää viedä maastoajoneuvolla passipaikalle kun ei itse pääse. TIA iskee kun aseen rekyyli irroittaa kaulasuonista flakkia ja piipaa kyydillä liuotukseen. Niin, ja se pankin sijoitusilta. Keski-ikä kai 96 vuotta. Olin toiseksi nuorin ja luulen että vanhin oli 125v.

- Ubi bene, ibi patria -

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat