Cd asemat

Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Miten son viishammat ? Minun konhesta sippas CD asema.
Se vishin palo jotenki , ei soita levyjä eikä polta.
Eikä näytä valokuvia.
Solis sitte 50 eurolla saatavissa semmonen asema, jossa on
kuulemma molemmat CD ja DVD.
Tekkeekö tuolla mithän ? Onko hintans väärti ?

Sivut

Kommentit (30)

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Aslak
Miten son viishammat ? Minun konhesta sippas CD asema.
Se vishin palo jotenki , ei soita levyjä eikä polta.
Eikä näytä valokuvia.
Solis sitte 50 eurolla saatavissa semmonen asema, jossa on
kuulemma molemmat CD ja DVD.
Tekkeekö tuolla mithän ? Onko hintans väärti ?

Etköhän tiedä itse paremmin, mitä haluat. DVD mahdollistaa tietokoneella elokuvien katselun, ja jos koneessa on potkua, niin DVD-tallenteisten pelien ja ohjelmien suorittamisen. Jos tarvitset myös lisää varmuuskopiotilaa tai haluat luoda omia DVD-elokuvia, on tähän 4,7 GT:n DVD-levy parempi kuin 700 MT:n CD-levy.

Ehkä tuosta 50 euroa kannattaa maksaa vrt 30 euroa pelkästä CD-asemasta. Jos niitä enää edes löytyy mistään.

Edit: typos

Vierailija

Pelkkää CD-asemaa ei kannata ostaa, jos sellaisia jostain vielä sattuisi löytymään.

50 eurolla saa jo sellaisen aseman joka lukee ja kirjoittaa CD- ja DVD-levyjä. Eli kannattaa väijyä sellaista jossa lukee CD, DVD, +/-R ja +/-RW. R tarkoittaa kertakirjoitettavaa ja RW uudelleenkirjoitettavaa.

+ ja - merkit tarkoittavat eri DVD-formaatteja jotka eivät normaalikäytössä eroa toisistaan. - malli on hieman parermmin yhteensopiva vanhojen laitteiden kanssa, sillä - tuli ennen + formaattia.

EDIT: ja sitten on vielä kaksikerroksisuus DVD-kirjoituksessa, johon ei kuitenkaan kannata paljoa kiinnittää huomiota. Kaksikerrosaihiot ovat melko kalliita, ja niiden kirjoitus hidasta.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Niin mie soittelin tuonne kirkolle sille myyjälle , no nehän tietenki kehuvat
vaikka mitä ,että saatas romuja ihmisille myytyiksi.
Se kehu sen olevan semmosen laithen joka kirjottaa vaikka levyn väärällekki puolelle. Sinne voipi kuulemma kirjotta mitä se kysheinen levy sisältää.
Esimerkiksi ,kalareissu juhannuksena 2005.
Mie aijjoin sille soitella vielä. Seku tullee nuita koululaiskuljetuksija se olis
kampe minulla tänä iltana täällä.
Väärtin pojanpoika lupas sen asentaa paikallens.
Ossaa varmasti, mikä lie asijantuntija nörttikö son ?
Eise 50 euroa ole mikhän kova hinta , paska sillä saa lynxin kovinkhan montaa litraa pensaa. Siinämielessä kohtuuhinta.
Mutta kiitoksija nuista neuvvoista , on se hyvä että meikäläistäki autethan.

Vierailija

Jotta sille toisellekin puolelle (etikettipuolelle) voi kirjoittaa, vaatii se siihen kykenevän aihion. Normaaleille levyille ei voi etikettipuolelle kirjoittaa.

Kuuluu se etikettikirjoitus samaan sarjaan kun kaksikerroksisuus, kallista ja hidasta, vaatii aina erikoisaihion.

Tuleeko aseman mukaan poltto-ohjelmaa? Kannattaa ostaa asema jossa on ohjelma mukana, sillä se ohjelma maksaa erikseen ostettuna melko paljon suhteutettuna aseman hintaan.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Itse asiassa esim. suosituimman poltto-ohjelman (Neron) täysi versio maksaa enemmän (n. 65 €) kuin se asema. Asemien mukana tuleva on ns. OEM-versio, joka ei toimi kuin kyseisen aseman kanssa. Eli ongelmia tulee, jos käytössä on useampia erilaisia polttavia asemia.

Itse sain kerran sellaisen OEM-version (5-sarjaa), joka toimii kaikkien asemien kanssa ja on luotettavampikin kuin nämä uudet ylettömästi paisutetut versiot.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Kannattaa katsoa, että asema tukee myös DUAL ja DL polttoa eli osaa polttaa kaksikerroksisille DVD levyille. Ovat tosin vielä kalliita ~4€/kpl.

CD ja DVD levyt kannattaa tilata saksasta http://www.nierle.com
Tuolta olen tilannut monta kertaa ja hyvin on toiminut ja hinta on viides osa suomen hinnoista kiitos suomen kasettimaksun.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Minulle son ihan outo asija tuo kaksikerroksinen levy.
Se mennee yli hilshen että krapisee.
Mutta ei se haittaa, mie taijjan tilata sen aseman.
No on se puolisen tuntia vielä aikaa tehhä päätös , jos meinaa
sen aseman tänäpäivänä saaha.
Niin tai lähteä aijjaa köröttelemhän kirkolle.

Vierailija
Aslak
Minulle son ihan outo asija tuo kaksikerroksinen levy.
Se mennee yli hilshen että krapisee.
Mutta ei se haittaa, mie taijjan tilata sen aseman.
No on se puolisen tuntia vielä aikaa tehhä päätös , jos meinaa
sen aseman tänäpäivänä saaha.
Niin tai lähteä aijjaa köröttelemhän kirkolle.

Kaksikerroksinen levy tarkottaa sitä, että siinä levyssä on prässätty yhteen kaks kerrosta sitä väriainetta ja se asema osaa linssillä tarkentaa sen laserin joko ensimmäiseen tahi toiseen kerrokseen.

Eli ikäänkuin laitettu kaksi levyä päälekkäin, että menee kaksinverroin elokuvia tai valokuvia, tai mitä sinne nyt ikinä laittaakaan.

Ja ei niitä erikoishärveleitä kannata ostaa. Myyvät hyödytöntä roinaa. Semmonen, joka lukee ja polttaa kaikkia formaatteja ja normaaleita CD levyjä, se riittää.

Itse aseman vaihtaminen ei ole sen kummempi homma, kun ottaa johdot irti vanhasta ja heittää uuden tilalle. Mitään yhteensopivuusongelmia ja ajureiden asennuksia ei näissä vehkeissä ole, kun ne pelaa kaikki samalla standardilla.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Helppo homma se oliki, piti siihen joku CD levyki syöttää.
Seki meni että kolahti , mie painoin aina sitä missä luki next , ja sitte
sitä missä luki finis. Helppoko mikä, ja rietas poltti heti valokuvia Cd;lle.
Niin ja näky elävät kuvakki DVD levyltä.
Tiijjä sitte poltaako niitä, ei täällä taijja olla yhthän poltettavvaa DVD levyä.
Tiijjä sitte jos Rovaniemellä olis ?

Vierailija

Eiköhän noita ole jo joka K-kaupassa ja kioskissa.

Minä tilaan aina saksasta 50 kappaletta kerrallaan, kun ne maksaa siellä niin vähän. Tyhjiä CD levyjäkin saa 20 centillä kappale. Suomessa on tuo kasettimaksu niin älytön, ettei niitä levyjä kannata ostaa täältä, kun halvemmalla saa ulkomailta vaikka laskee kuljetuskulut päälle.

Ostitko nopeankin aseman?

Minä hankin aikoinaan 8x dvd polttavan silloin kun ne maksoi vielä 100 euroa kappale. Sillä polttaa yhden dvd:n varttitunnissa, kun se ei suostu pyörimään kuin korkeintaan 4x nopeudella.

En ole vielä löytänyt sellaista tyhjää dvd levyä, jota se suostuisi polttamaan täydellä vauhdilla, vaikka 8x levyjä olen sille yrittänyt antaa.

Vierailija
Niin ja näky elävät kuvakki DVD levyltä.

Melkoisen hyvä tuuri on käynyt. Itse kun vaihdoin vanhan cd-aseman uuteen dvd-asemaan, piti käydä melkoiset kapinat tämän windowsin romun kanssa ennen kuin se suostui näyttämään mitään kuvaa dvd:ltä. Tein sen virheen, että oletin dvd aseman toistavan dvd elokuvia. Ja näinhän asia ei ole.

Vierailija

Kytkeppä televisio tietokoneesees kiinni ja koita sitten katsoa DVD elokuvia siitä television kuvaputkelta.

Eipä onnistu. Mustaa ruutua näyttää ja äänet kuuluu vaan. Ai että miksikö? No sen takia että joku pässi on suunnitellut näytönohjaimen niin ettei se näytä DVD videota telkkarissa, kun jokuhan voi sen siitä nauhoittaa vaikka videokasetille.

Ja taas saa tapella, että saa kuvan näkyviin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat