Montako kirjaa luet päivässä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kertokaa, millaisia lukutoukkia olette.

Kommentit (12)

Vierailija

Jos kysyttäisiin montako kirjaa luet viikossa, voisi olla helpompi vastata. Harvalla on niin paljon vapaa-aikaa, että ehtisi lukea edes yhtä kirjaa päivässä, vaikka haluaisikin.

Joskus ala-asteella saattoi lukea montakin kirjaa päivässä, mutta silloin

1. oli enemmän aikaa
2. lastenkirjat olivat ohuempia

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Olikohan tuo kompakysymys.

Montako kirjaa luen päivässä? Keskimäärin kahta.

Monenko kirjan luen päivässä? Hyvin harvoin yhtäkään, korkeintaan joskus jonkin ohuen.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Tenttipäivää edeltävänä iltana sellaiset kolme/neljä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Mikä siinä saattaahan sen nyt teillekkisanoa, eilen tuli
käytyä kirkolla ja tietenki lainastossa.
No se Koraani se tuli luettua heti, arvaahan sen ku son aiheuttanu kuohuntaa joka on ylettyny tännekki. Kiven 7 veljestä meni kans siinä alkupalojen seassa. Välipalaksi tempasin jälleen uuvesthan sen Marxin pääoman.
Puoliltapäivin aloin vertailemhan Raamattua ja Koraania, no molemmat tuli luettua uhtäaikaa ja peräkkäin ja rinnakkain. Sitten luin vielä kerran sen Helena Petrova Blavatskyn Salaisen opin nettiversion, vertasin sitä niin raamattuun kuin koraaniinkin.
Kaikki nuo kolme kirjaa tuli taas luettua.

http://www.teosofia.net/teos/SO/salainen_oppi.htm

Iltapäivällä luin Anton tsehovin romaanin isättömyys.
Sen jälkipalana meniMalcom Bossen Sotalordi 837 sivua siinäki.
Sitte tuli kaikenmaailman poikasija kylläilemhän ja hääty vähä lukemiselta vettää henkejä.
No häipyhän net viimein. Niin että tuli se Julian Semjonovin kevään
17 hetkeäki luettua. Iltasella pijin pienen tauon ja kattelin olumpialaisija.
Iltalukemisena meni sitte John Steinbekin Eedenistä itään.
Tuo nyt oli ihan semmonen minimaalinen ohjelma minun lukuhommista, Tiijjä kehtaako sitä Teille Arvoisat Suurlukijat ees esitellä.
Mutta ottakaa huomioon, olen ikäihminen enkä mikhän nuori.
Kyllä lukusuorituksekki laskevat ijän myötä, siinä missä muukki suoritukset.

Vierailija

Minullakin oli eilen lukuvire päällä. Ensin olin päivän töissä, ei juuri ehtinyt lukea. Kotiin tultua katsoin hieman telkkaria, tuli muuten juuri kotiuduttani TV3:lta Ruokala. Mitähän se eilen tekikään. Ai juu...pizzaa ja siihen kastiketta. Tänään tekee poro-ossobuccoa. Sitten otin pienet nokoset.

Herättyäni kaivoin hyllystä Päätalon 27-osaisen Iijoki-sarjan ja lukaisin. Miksipä sitä eläkepäiviin asti säästää. Voihan nuo lukea sitten uudelleen.

Menin silti ajoissa nukkumaan eli klo 22. Tänään on taas työpäivä. Kunhan ilta saa, josko lukaisen loput 14 metriä kirjoja hyllystä. Ai niin, mutta osahan on jo luettu, luen vain lukemattomat tänä iltana. Ei haittaa vaikka en ehtisi klo 22 nukkumaan. Saa mennä vaikka klo 23:n.

Vierailija

Itse luin eilen kotiin päin ajellessani Eino Leinon 15-osaisen "kootut". Kaksissa liikennevaloissa lukaisin hellenistien klassikot; eritoten Ilias mielytti minua.

Olin tosin lukenut sen jo aiemmin nuoruudessani osallistuessani pitäjän 1500 metrin kilpailuun. Juostessa jää kylläkin aina joku rivi lukematta, joten otin uusiksi.

Leinon "koottujen" 9. osan puolesta välistä meinasi kymmenkunta sivua jäädä väliin, kun jarrutin yhden karanneen koiran vuoksi, mutta sivuluisua oikaistessani lukaisin ne uudestaan, mukavia runoja siinä osassa.

Olen vähentänyt lukemista sen jälkeen, kun 90 % näöstäni hävisi, varsinkin autolla ajaessa pistekirjoituksen seuraaminen väkisinkin hidastuu.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

No arvasinhan mie että toellisten lukutoukkijen rinnalla, minun vaatimattomuus tullee eshin. Mutta hyvät ystävät ottakaa ikäki huomijhon .
Nuorena se oli tuoki lukuvauhti kokonhan toinen.
Mutta en anna sen vaikuttaa,olen ylpeä siittä että pystyn vielä ylhensä lukemhan.

Vierailija

Vastasin: en yhtään
..koska kirjat on aika paksuja. Ja aikaa ei riitä lukea kirjaa valmiiksi yhdessä päivässä. Mutta yleensä saatan lukea kahta kolmea eri kirjaa saman päivän aikana, tai milloin sattuu, riippuen millainen mieli-ala on.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Heti aamusta lukaisin Leninin 24osaisen teossarjan, ja edellisen ja tämän viestin välissä tuon 960 sivuisen Kolmas Valtakunta. Iltapäivän taidan viihtyä Grimbergin 25-osaisen tietojättisarjan parissa. Hidas lukija kun olen!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija

Bussimatkalla Heinolasta Helsinkiin tuli luettua Wheel Of Time-sarja(14 n. 900 sivuista kirjaa). Maanantaina lukaisen Seitsemän veljestä ennen kouluun lähtöä.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

On se mukavaa huomata , että lukuharrastus on suosittua nuorisonkin
piireissä. Yks Väärti tuli käymhän jostaki etelästä, ja toi tietenki uusia kirjoja luettavaksi . Vei kakarans Ylläkselle laskettelemhan.
No niinhän se pittääki, tänne vain kaikki jokka kynnelle kykenevät , ja joitten pörsissä eurot kahisevat ja kilisevät.

Uusimmat

Suosituimmat