Englannin prepositiot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Huomenna 24.2.2006 olisi minulla englannin koe ja haluaisin näin viime hetkillä kysyä vielä, että miten noita englannin prepositioita tulisi oikein käyttää, koska kaikissa prepositioissa ulkoa muistaminen ei vaikuta, koska pitää olla jokin kieliopillinen sääntö. joten kysyisin.

- Miten itse olet oppinu prepositioiden käytön?
- Miten selität at,on,in ja about prepositioiden käytön?
- Mihin prepositio yleensä täytyy lauseessa laittaa?

Kommentit (11)

Vierailija
nuclear
Huomenna 24.2.2006 olisi minulla englannin koe ja haluaisin näin viime hetkillä kysyä vielä, että miten noita englannin prepositioita tulisi oikein käyttää, koska kaikissa prepositioissa ulkoa muistaminen ei vaikuta, koska pitää olla jokin kieliopillinen sääntö. joten kysyisin.

Prepositiot ovatkin erittäin vaikeita. Ei niitä täydellisesti normaali ihminen opi, koska on sääntöjen poikkeuksia ja poikkeuksien poikkeuksia. Jos haluat päntätä hullun lailla prepositioita menet vain entistä enemmän sekaisin.

Vierailija

Tuota nuclear, vanhakos olet?

Meinaan vaan, että olenko minä se palstan nuorin aktiivinen kirjoittelija vai löytyykö nuorempia?

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
tupakka
Tuota nuclear, vanhakos olet?

Meinaan vaan, että olenko minä se palstan nuorin aktiivinen kirjoittelija vai löytyykö nuorempia?

Köpösellä oli synttärit, täytti 11. Ei hän kyllä mikään aktiivi ole. Messengertyttöjä, surffaa kuulokkeeet korvilla ja höpöttää mikrofoniin, hauskan kuuloista sivusta seuratessa.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Koululaisia(lukiolaisia) taitaa suurin osa palstalaisista olla. Pari poliisia, muutama somuli, pari mustalaista, paljon juutalaisia.....Vähemmistöjä löytyy palstalta sangen paljon oman arvioni mukaaa ja mielestäni olen aika hyvä arvioimaan ihmisiä. Kouluissa jengi kirjoittelee tänne välitunneilla, myös kirjastojen koneet ovat koululaisten suosiossa.

Vierailija
Gideon
Koululaisia taitaa suurin osa palstalaisista olla. Pari poliisia, muutama somuli, pari mustalaista, paljon juutalaisia.....Vähemmistöjä löytyy palstalta sangen paljon oman arvioni mukaaa ja mielestäni olen aika hyvä arvioimaan ihmisiä. Kouluissa jengi kirjoittelee tänne välitunneilla, myös kirjastojen koneet ovat koululaisten suosiossa.

Muistaakseni kun tulit vanhalle foorumille pari vuotta sitten nimimerkillä Nefi kertomaan pelkojasi kiveksiäsi repivistä juutalaisista vapaamuurareista ja mengelefantasioitasi, niin kerroit olevasi lukiolainen. Tästä voidaan päätellä, että et ole itsekään kovin vanha.

Juttujesi perusteella on aika selvää että olet toivottoman huono arvioimaan ihmisiä. Ihan vain sillä perusteella että näet "poliiseja, somuleita, mustalaisia ja paljon juutalaisia" jahtaamassa sinua. Valita vain uudelleen ylläpidolle kommenteistani, mutta tuo ei todellakaan vaikuta oikeasti terveen ihmisen touhulta.

Vierailija
lierik

Köpösellä oli synttärit, täytti 11. Ei hän kyllä mikään aktiivi ole. Messengertyttöjä, surffaa kuulokkeeet korvilla ja höpöttää mikrofoniin, hauskan kuuloista sivusta seuratessa.

Onnittelut Köpöselle!

Oma fiilikseni tänne kirjoittelijoista on, että suurin osa on 20-30v opiskelijoita.
Ihan tavallisia ovat, eivät edusta mitään erityistä ryhmää.

Jokunen lukiolainen on joukossa ja ehkä yläasteella oleva. Köpösen veikkaan olevan nuorin.

Sitten on joitakin, hieman yli kolmekymppisiä: sellaisiksi ovat tunnustautuneet allekirjoittaneen ohella: Mummo, Vaari, Aslak, lierik, Bomskukin. Onkohan muita, on varmaan, ei tule vain juuri nyt mieleen. Ai herramumjee...Arkos itse tietenkin, ei ole eilisen teeren poikia hänkään, vaikka en ole vieläkään varmistunut, onko sama kuin oikea 'vanha' Arkos.

PS. Ei Vaari ole koskaan ilmaissut olevansa edes täysi-ikäinen. Vetäisin hatusta tuon ikäarvion, nimimerkin perusteella. Nimimerkit kyllä pettävät paljon :p

PSS. Pitihän minun kommentoida varsinaista aihettakin. Ei ole oikotietä englanninkielen prepositioihin.
Minunkin piti juuri tarkistaa yksi prepositio: eli taustalla: in the background.

Vierailija
MD
Jokunen lukiolainen on joukossa ja ehkä yläasteella oleva.

Ei mitään ehkiä, nimittäin minähän OLEN yläasteella.

Nyt olenkin oikein ylpeä itsestäni nimittäin moni on pitänyt minua paljon vanhempana.

Vierailija
tupakka
MD

Ei mitään ehkiä, nimittäin minähän OLEN yläasteella.

Nyt olenkin oikein ylpeä itsestäni nimittäin moni on pitänyt minua paljon vanhempana.

Juu suurinosa palstalaisista taitaa olla lukio-ikäisiä, mutta joukossa on myös monta paljon nuorempaa koululaista.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
nuclear

Ei noita pirukaan opi. Sanakirjasta ne pitää katsoa, ja loput arpoa. Kyllä lehden toimitus sitten ne korjaa mieleisekseen, jos artikkelia kirjoittaa.

Vierailija

Ne täytyy opetella ulkoa. Eivätkä englanninkielisetkään aina tiedä miksi mikäkin prepositio kuuluu mihinkin paikkaan, esimerkkinä vaikka "on a plane" (lentokoneessa), "in a car on a train" (junanvaunussa tai autossa junan kyydissä, jos matkustaa autojunalla Rovaniemelle ). Näistä kun keskustelee vaikka britin kanssa niin suoraa vastausta ei tule, he sanovat vain että "that's just the way it is".

Vierailija
MD

Täällä taitaa olla nuorta väestöä enemmän kuin luullaan. Itsekin olen yläasteella.

Uusimmat

Suosituimmat