Sivut

Kommentit (46)

Onko sille psyykkelle merkitystä katsonko aidon vai feikin videon.

Sen verran tullut elokuvissa ym. nähtyä veren vuodatusta jne.. että tuskin aidon videon näkeminen paljon yöunia veisi.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
o
Hyvä, että on videoita tarjolla, kun jotkut hipit yrittää elää kaapissa, piilossa maailman ongelmilta. Jatkuvasti on tarjolla lapsiprostituutiota, ihmiskauppaa, sotaa, terroria ja kidutusta ja sit jotkut peelot älähtää, kun joutuvat kohtaamaan nämä faktat. Eikä nämä ongelmat mihin katoa jos niitä pelkästään yrittää vältellä.

Juu. Kun on katsonut pari teloitusvideota, niin sitten voikin kohauttaa olkiaan, kääntää kylkeä, pieraista ja todeta että mitäs jostain lapsihuorista, ihmiskaupasta, sodista, terrorista, kidutuksesta jne. koska minä poika se olen niin perkeleen kova hanu ettei tuntunut missään kun veri roiskui ja kaali irtosi. Saatana että mä olen kova jätkä, vau! *hink hink nylk nylk roiskis*

Ei tuommoisista videoista, niiden teosta ja niitä katsomaan hinkuavista oikein osaa ajatella mitään muuta kuin että ihminen kykenee ihan mihin tahansa. Sitten alkaa toivomaan että toivottavasti ne eivät saa päähänsä kyetä mihin tahansa oman itsen lähettyvillä. Loppujen lopuksi kaikessa vaikuttaa eloonjäämisvietti, ja jos ihminen valitsee välittää vain itsestään, niin eloonjäämistä se on sekin. Ei ehkä kovin pitkällistä, jos ei lisäänny. Mutta ymmärrettävää kuitenkin. Ymmärrän koko sotkussa varmaan eniten sitä joka ei suostu kyseisenlaatuista paskaa katselemaan ja saa pitkäaikaisen trauman jos vahingossa sitä näkee. Ihminen haluaa elää mahdollisimman miellyttävää elämää jotta elämässä olisi joku pointtikin, muukin kuin elämä.

Jos ei saa muuten enää siipeenvedettyä kuin putoavia päitä katselemalla, niin eiköhän näyteltykin kama aika aidoksi saada että voinee tyytyä feikkiinkin. Voi vaikka alkaa itse opiskelemaan miten tehdään tehosteita. Voi sitten pelotella lähipiiriään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
o
Hyvä, että on videoita tarjolla, kun jotkut hipit yrittää elää kaapissa, piilossa maailman ongelmilta. Jatkuvasti on tarjolla lapsiprostituutiota, ihmiskauppaa, sotaa, terroria ja kidutusta ja sit jotkut peelot älähtää, kun joutuvat kohtaamaan nämä faktat. Eikä nämä ongelmat mihin katoa jos niitä pelkästään yrittää vältellä.

Näinpä.

Onko sille psyykkelle merkitystä katsonko aidon vai feikin videon.

Sen verran tullut elokuvissa ym. nähtyä veren vuodatusta jne.. että tuskin aidon videon näkeminen paljon yöunia veisi.

Siinä on ... useimmille... eroa (joillekin enemmän ja joillekin vähemmän). ¤%#¤%#¤% saasta paikka Breivik-ihailijoineen oli tuo videopaikka kyllä muutoinkin. En kyllä katsonut videota, vaan kiinnosti millaiset ihmiset moisia katselevat. Tarpeeksi sairasta paskaa on tullut katsottua jo valmiiksi.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Tämän ketjun avulla voidaan kätevästi taas jakaa palstalaiset hyviin ja pahoihin. Itse kuulun pahoihin. Olen katsonut joitain teloitusvideoita oksentamatta, eikä yöunetkaan ole menneet. Greetings from dark side.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
CE-hyväksytty
Tämän ketjun avulla voidaan kätevästi taas jakaa palstalaiset hyviin ja pahoihin. Itse kuulun pahoihin. Olen katsonut joitain teloitusvideoita oksentamatta, eikä yöunetkaan ole menneet. Greetings from dark side.

Hm, no.

Aikoinaan tuli yhtä R-kirjaimella alkavaa saittia pällisteltyä joskus 90-luvun puolella. Taisi olla siellä semmoinen juttu että isä puhaltaa uimapatjaan ilmaa, kersa hyppää patjan päälle ja isän pää räjähtää. Nyt en kuollaksenikaan muista varmuudella näinkö tuon itse vai kertoiko silloinen kumppanini siitä, mutta jokatapauksessa en oksentanut enkä kärsinyt unettomuudesta. Jäin nimittäin epäilemään videon todenperäisyyttä ja siksi en siitä sitten osannut ahdistuakaan.

Siinäpä olisi Myytinmurtajille selvitettävää. Itse taisin silloin ajatella että jos kersa pomppaa siihen patjalle, niin siinä käy sillä tavalla että paine täräyttää sen koko patjan isän suusta irti (eli ilma ei pääse isän sisälle eikä pää räjähdä) vaikka olisi kuinka pitkä puhallusputki patjassa hyvänsä (ja eihän niissä yleensä ole niin pitkää putkea että sen saa nieltyä napaansa asti kurkussaan).

En minä sitä kauhean sairaana pidä jos ihminen lähinnä jää ihmetyksen valtaan että voiko tämä video/kuva olla tosi ja kun ei osaa kallistua millekään kannalle, ei sitten muodosta mitään mielipidettä. Enemmän se tietysti kiinnostaa että miksi meissä ihmisissä on sellainen piirre että on tarvis mennä pällistelemään kaikenlaisia oksettavia asioita.

Luulen kuitenkin että se on erittäin yksilöllistä miten suhtautuu. Jos joku järkyttyy, tunne on ihan aito, eikä se ole mitään teeskentelyä ja pikkusievyyttä että järkytytään koska niin kuuluu tehdä. Eikä välttämättä se täydellinen välinpitämättömyyskään ole teeskentelyä, vaikka itseäni se huvittaakin miten erityisesti miehille on tärkeää uhota tunteettomuudellaan. Olihan täällä kerran joku ketju jossa miehet muistelivat miten oli luu paistanut lihasta läpi ja omakin pää tullut melkein sahattua poikki eikä tuntunut missään. Olisiko tässä siis joku perustavanlaatuisesti "poikien juttu" että testataan sitä omaa miehuutta tunteettomuustesteillä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Rousseau
Eikä välttämättä se täydellinen välinpitämättömyyskään ole teeskentelyä, vaikka itseäni se huvittaakin miten erityisesti miehille on tärkeää uhota tunteettomuudellaan. Olihan täällä kerran joku ketju jossa miehet muistelivat miten oli luu paistanut lihasta läpi ja omakin pää tullut melkein sahattua poikki eikä tuntunut missään. Olisiko tässä siis joku perustavanlaatuisesti "poikien juttu" että testataan sitä omaa miehuutta tunteettomuustesteillä.

Nyt kyllä keksit taas omiasi miehistä. Poikien juttu on varmaan jakaa keskenään kokemuksiaan kaikenlaisista sattumuksista ja naureskellakin niille. Fyysiset kolhut kun kuuluvat elämään. Tunteettomuudella ei kuitenkaan ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Rousseau
CE-hyväksytty

Hm, no.

Aikoinaan tuli yhtä R-kirjaimella alkavaa saittia pällisteltyä joskus 90-luvun puolella. Taisi olla siellä semmoinen juttu että isä puhaltaa uimapatjaan ilmaa, kersa hyppää patjan päälle ja isän pää räjähtää. Nyt en kuollaksenikaan muista varmuudella näinkö tuon itse vai kertoiko silloinen kumppanini siitä, mutta jokatapauksessa en oksentanut enkä kärsinyt unettomuudesta. Jäin nimittäin epäilemään videon todenperäisyyttä ja siksi en siitä sitten osannut ahdistuakaan.

Kiitos vinkistä! Tuo video löytyi googlettamalla "father air bed jump head explode"

Yleisemmin aiheesta; teloitusvideot, kauhuelokuvat ja -kirjallisuus, huvipuistolaitteet yms. kaikki tyydyttävät jotain tarvetta, joka meillä kaikilla ihmisillä on sisällä. Pidän henkisesti terveempänä ja tasapainoisempana sellaista ihmistä, joka rehellisesti myöntää kuluttavansa edellisen kaltaisia "viihdykkeitä". Päinvastoin sellainen ihminen, joka äänekkäästikkin vakuuttelee itselleen ja ympäristölleen, että kuinka HIRRRVEÄÄ ja paheksuttavaa on, voi olla omalta henkiseltä mielenterveydeltään epätasapainoisempi. Usein juuri hirveimmät teot ilmenevätkin tälläisen "hyvän ihmisen" tekemänä, usein hänen itsensäkkään tajuamatta sitä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
CE-hyväksytty
Rousseau
Eikä välttämättä se täydellinen välinpitämättömyyskään ole teeskentelyä, vaikka itseäni se huvittaakin miten erityisesti miehille on tärkeää uhota tunteettomuudellaan. Olihan täällä kerran joku ketju jossa miehet muistelivat miten oli luu paistanut lihasta läpi ja omakin pää tullut melkein sahattua poikki eikä tuntunut missään. Olisiko tässä siis joku perustavanlaatuisesti "poikien juttu" että testataan sitä omaa miehuutta tunteettomuustesteillä.

Nyt kyllä keksit taas omiasi miehistä. Poikien juttu on varmaan jakaa keskenään kokemuksiaan kaikenlaisista sattumuksista ja naureskellakin niille. Fyysiset kolhut kun kuuluvat elämään. Tunteettomuudella ei kuitenkaan ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Miten sitten itse sen naureskelun selität? Itse näen sen niin että sillä korostetaan sitä kuinka urhoollisia uroita ollaan, eli että naurattaa vaan vaikka sattui kovastikin ja oli aika ilkeä näkykin kun luu paistoi lihan läpi, tai muuta tällaista.

Olen tosin itsekin maininnut kuulleeni että on miehiä jotka pyörtyvät kun näkevät verta, ja kammoavat neuloja. Mutta joku siihenkin vänkytti jotain vastaan, että ei ole todellakaan miehillä mitään yleistä verenpelkoa. Voihan se olla että meitä on moneksi, ja miehissä on niitä jotka pelkäävät ja on niitä jotka eivät pelkää. Mutta mitä tosiaan pitää ajatella siitä että joku nauraa kuvaillessaan tilannetta jos on tullut vakava vaurio kehoon? Onhan usein nauru tapa vähätellä asioita.

En minä ole koskaan kuullut naisten nauraa räkättävän kuvaillessaan synnytyskokemuksiaan tai sitä miten tuli sen ja sen luokan repeämä niin että tulee kuset ja paskatkin alle ponnistaessa.

En väitä että miehet ovat aina tunteettomia, mutta väitän että kyllä he sellaista haluavat esittää olevansa. Toisaalta tutkimuksissa on todettu että testosteronin määrän lisääntyminen kehossa vähentää itkuherkkyyttä. Eräässäkin dokumentissa telkassa kerran joku nainen otti mieshormonia ja kertoi että häntä ei enää itkettänyt yhtään mikään asia, vaikka aiemmin oli kaiketi ollut ihan keskivertonaisen tunteet.

Tuntuisi (heh) aika hassulta että sellainen ihminen joka on kovin tunteellinen ehdoin tahdoin kaivaisi esiin kamaa jota kauhistella.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

No nauraminen voi olla tietysti sijaisreaktio silloin kun ei tiedä muuta tapaa reagoida. Nauru voi olla myös vahingoniloa. Ja joskus se vaan on niin hassua kun jalka vääntyy eriskummalliseen asentoon. Varmaan monesti kyse on myös niistä tapahtumista mitkä johtavat siihen vammautumiseen. Varsinkin jos itselle on tapahtunut joku typerä sattumus niin kyllähän kohtalon iva aina raurattaa. Joskus nauretaan tietysti vielä sille vammautujan tyhmyydelle.

Tunteeton on sellainen joka ei reagoi mitenkään eikä ole asiasta mitään mieltä.

Olisi mielenkiintoista nähdä vähän syvällisempiä psykologisia pohdintoja siitä, miksi ihminen haluaa nähdä raakuuksia. Se, että sitä on tehty aina, kertoo ainoastaan sen, että kyseessä on luultavasti ihmiselle luontaisesti kehittynyt taipumus, ei sitä, miksi näin on.

Ihminen pystyy kammottaviin tekoihin, jos kokee ne oikeutetuiksi. Vielä helpommin pystytään sulkemaan silmät siltä, että joku muu tekee vääryyttä, jos siitä koetaan olevan hyötyä itselle. Koska ihminen on toisaalta empaattinen, tässä on kyseessä myös suojamekanismi. Pahoja asioita on pakko pystyä loitontamaan, tai tulisi hulluksi muiden kärsimysten tähden. Juuri tämän empaattisuuden takia on kuitenkin vaikea ymmärtää sitä, että ihminen voi nimenomaan haluta nähdä julmuutta.

Tietysti seksuaalinen draivi voi ohjata ihmisen haluamaan mitä kummallisimpia asioita, mutta en oikein usko että päänkatkaisuvideoiden tai teloituksen katselemisessa olisi useimpien kohdalla kyse seksuaalisen kiihottumisen hakemisesta. En myöskään ihan suoraan niputtaisi julmuuksilla mässäilyä vaikkapa väkivaltaisen elokuvan katselun kanssa. Jälkimmäisessäkin raakuuksilla shokeeraaminen on yksi elementti, mutta kuitenkin yleensä kyse paljon muustakin. Ihminen haluaa kokea samaistumista, draamaa, jännitystä ja taistelua.

Raakuuksien katselun kauhisteleminen ei minusta ole sama asia, kuin realiteettien kieltäminen. Ihminen voi haluta tietää maailmasta ja sen pahuudesta mahdollisimman paljon, mutta silti kokea kuvottavana sen, että netissä levitetään teloitusvideoita ja että ihmiset haluavat sellaisia katsella.

Ihminen on monimutkaisuudessaan, älyllä ja moraalilla varustettuna, ristiriitainen olento. Toisaalta evoluutio on kehittänyt taipumuksen empatiaan ja yhteistyöhön, toisaalta on kehittynyt taipumus kamppailla toisten yksilöiden ja toisten ryhmien kanssa, ja tietyin perustein käyttää hyväksi tai tuhota muita olentoja. Ehkä ihmisillä on eriasteisena sisäänrakennettu valmius julmuuteen. Ehkä se tulee sen kylkiäisenä, että ihmiselle on ollut hyötyä halusta puolustaa itseään ja yhteisöään aggressiivisesti.

Ympäristötekijöiden vaikutuksesta ihminen sitten kohdistaa empatiaa ja julmuutta eri tilanteissa. Nämä ominaisuudet kultivoituvat harjoittamalla. Ihminen on joustava, ja jossain määrin oppii sellaiseksi kuin tarve vaatii. Se, miten paljon ihmiset keskimäärin haluavat nähdä raakuuksia tuntuisi olevan hyvin pitkälti kulttuurinen konstruktio. Myös tietoisella moraalisella ajattelulla on siihen suora vaikutus. Vaikka kaulankatkaisu moottorisahalla tyydyttäisi katselijan joitakin viettejä, saattaa ajatus katsomisesta nauttimisesta tuntua todella väärältä. Luonnollisesti vaikuttaa myös se, millaisessa sosiaalisessa ympäristössä tämän asian suhteen henkilö on kasvanut.

Joka tapauksessa, ainakin meikäläisen mielestä julmuudesta ja toisen kärsimyksestä nauttiminen on todella kuvottavaa. Minusta myös tuntuu loogiselta, että mitä enemmän saastaa katsellaan ja levitetään, sitä enemmän ihmisten siihen kannustavat vietit korostuvat ja sitä enemmän saastalle tulee kysyntää. Koska tämä kuitenkin useimmista tuntuu pohjimmiltaan väärältä, eikä ole sellainen kulttuuri joka olisi ihmiselle paras mahdollinen, tulee ihmisistä tällöin myös helpommin moraalittomia, itsekkäitä ja pahoinvoivia. Minusta tässä on asia, jonka kauhistelulle ei pitäisi tuhahdella halveksivasti, vaan jota nimenomaan täytyy pohtia enemmän.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Ronron
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.

Näin on.

Nimim. alvaraatoksen kirjoitelma sai juontumaan mieleen että ehkä jonkinasteista potentiaalista kykyä julmuuteen tarvitaan ylläpitotasolla niin että ihminen tosipaikan tullen on kyvykäs puolustamaan itseään/laumaansa.

Itsekin katselen, jos en nyt jotenkin huulia lipoen mielelläni, niin kuitenkin jonkinlaista hammurabilaista tyydytystä tuntien fiktiota jossa paha saa samalla mitalla palkkansa kuin on toisillekin pahaa aiheuttanut. Tyyliin Dexter, siis vaikkapa

Mutta Poliisi kertoo -kirjoja en enää oikein viitsi avata. Lapsena niitä tuli liian paljon plarailtua ja yököttää ne jutut ja kuvat. Todellisuus on too much.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14242

Koska ylitin ko. ääliökynnyksen joskus vuosia sitten katsomalla erään Rauhanuskonnon edustajien suorittaman puhdistusvideon tylsällä puukolla (ihan uteliaisuudesta), tiesin mitä odottaa ja etsin tämänkin pätkän. Löytyi ekalla haulla sivustolta, jota brutaalimmasta viihteestä diggaava kamuni hypettää.

Meksikolainen huumekartelli siis asialla, kyseessä esimerkki laululinnuille jotka eivät tajuneet pitää suutaan tukossa poliiselle, mahdollisesti kyseessä alemman suorittavan portaan edustajia. Ensimmäinen tutustui moottorisahaan, toinen teräaseeseen. Eipä tästä enempää. Ei voi suositella.

En harrasta tällaisten katselua, mutten vierastakaan. Olen jo pidempään ajatellut että "nothing (in)human is foreign to me" joten tutkitaan sitten ihmisluontoa siltäkin osin mikä ei päivänvaloa kestä. Ylipäätään monet ei tunnu tiedostavan miten järjettömän brutaalia menoa Meksikon huumekartellit ovat tuoneet kuvioihin ja kuinka asioita siellä päin hoidellaan. Poissa silmistä, poissa mielestä. Menköön vaikka informaatiopläjäyksenä niille joiden vatsa kestää. Itse ainakin sain moraalisen tunneherätteen, minkäänlaista turtumista sen sijaan en tunnepuolella tuollaisesta kykene kuvittelemaan. Pikemminkin puhdistavaa vihaa ja inhoa tuollaista toimintaa ja instituutiota kohtaan.

Reaaliväkivalta on inhottavaa ja karseaa, ja joskus sen näkeminen on jopa välttämätöntä todellisen inhon herättämiseksi uudelleen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

tsbmw
Seuraa 
Viestejä277

Netin pitäisi ola vapaa, sensurointi pois!
Teloituksista/tuomioista on vähän videoita!
Jos netissä sensuroidaan ei totuutta ole!
Jos totuus puuttuu - meitä johtavat muut!

...taasko noita uusia ajatuksia...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat