Seuraa 
Viestejä27432

Mitä tekisitte jos teillä tursuais aivonestettä kärsästä? Minkä väristä on aivoneste? Aivonesteen tursuaminen kärsästä voi johtaa vakaviin komplikaatioihin, mitähän ne voisivat olla?

http://ent.about.com/od/entdisordersac/ ... e-Nose.htm

Kysyn tätä siksi kun olen ruennut miettimään, että jos minun kärsästäni ei tursuakkaan liika kusi päästä pois vaan jos se onkin aivonestettä mitä sieltä tursuaa.

Mun nokka on oikea murheenkryyni. Joskus menee monta päivää, että sieltä valuu kirkasta ja suolaista vettä. Sitä tulee ihan valumalla niin että pitää pitää tuppoa nenässä niin kuin tulisi verta. Duact auttaa tähän.

Lähes jokaisesta räkätaudista tulee poskiontelontulehdus. En niitä välitä edes hoidattaa ellei ne muutu hammassäryksi.

Nokka on koko ajan tukkoinen, sitä ei saa ikinä puhtaaksi. Räkä jää monesti jumiin, ei kule ees ei taas.

Vasemmassa poskiontelossani, joka on kerran punkteerattu, on todettu nestekysta parikytä vuotta sitten. Sen ansiosta sinusskanneri näyttää aina pientä poskiontelon kaltaista tilaa.

Nokkani väliseinä on vino. Ihmisillä se on [size=150:1gdng4wt]|[/size:1gdng4wt] ja minulla se on [size=150:1gdng4wt]\[/size:1gdng4wt]. Tästä on röntgenkuvia todisteena.

Eräs lääkäri on suositellut, että en saisi niistää ollenkaan ulospäin vaan ainoastaan ryystää sisään. Tämä vähentäisi painetta onteloihin. Mutta ei ulosniistämättä ihminen voi elää.

Joskus minulla alkaa valumaan vasemmasta nokasta lämmintä, tummankeltaista nestettä. Olen pitänyt sitä kusena, mutta jos se onkin aivonestettä. Vuoto alkaa äkillisesti ryöpsähtämällä ja sotkee poikkeuksetta puseron. Nokka vuotaa aikansa ja se valuu kuin hana olisi päällä, solkenaan. Sitä ei voi hillitä niistämällä sisään eikä nopeuttaa niistämällä ulos. Se vain valuu.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (133)

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337

Minun mielestä aivoneste on siellä pääkallon sisällä tallessa. Sieltä ei ole oikeasti tunnelia ulos. Kyynelkanavista taitaa olla yhteys nenäonteloihin. Keltainen on räkää.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Jos joku ei ole sulta vääntänyt nuppia/nokkaa luoteeseen ihan äsken, niin se ulos valuva neste on kusta. Tai tarkemmin onteloistasi tulevaa bakteeritulehdusnestettä. Yritä poistaa mahdollisimman paljon sitä sopivalla asennolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
If you have cerebrospinal fluid rhinorrhea it is important for you to receive appropriate treatment to prevent meningitis or pneumocephalus (air in the cranial cavity). To cure cerebrospinal fluid rhinorrhea, surgery will be necessary. The type of surgery required will depend on ...

Tuntuu ettei sun lekuri ole ottanut vakavasti. Infektiovaara on suuri.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
tietää
Tuntuu ettei sun lekuri ole ottanut vakavasti. Infektiovaara on suuri.

Musta tuntuu, että mun lekurit ei tajua millasesta vuodosta mää puhun kun mää kuvailen sitä kusta mitä nokasta valuu. Ja ne ei vissiin ole tietosia siitä että aivonestettä voi tursuta kärsästä. En ole saanut pataani pahemmin sen jälkeen ku täytin parikymmentä, mutta olen ajatellut, että jos se intin everstiluutnantti joka punkteerasi kärsän niin rouhaisi vähän liian syvälle..?

Hämmentää.

Se piikki menee ruston läpi. Jos piikki menee sen jälkeen jonkin muun läpi, niin kyllä sen huomaa tohtorikin. Se, että nenästä valuu kusi kuin hanasta, johtuu siitä että olet allerginen jollekin. Hankkiudu kissastasi eroon! Varaa matka jonnekin kauas -> houkuttelet kissasi viettämään iltaa kaupungilla->kuljette kiemuraisilla kujilla->sanot että tiputit lompakkosi->"odota tässä hetki"-> katoat yöhön.

hmm.... ... Eli 7-9 -luokilla itselläni oli traumatisoiva kemian/fysiikan opettaja. Yksi asia kuitenkin, jonka muistan on että ihmisillä on aidosti "kusta päässä"... tai niin tuo väitti.... eli ei ihme kai, jos valuisi uloskin

Ja itseäkin on punkteerattu nenän kautta pari kertaa.... pahaksi onnekseni rustot ovat normaalia paksummat ja sattui aivan tajuttomasti ennen kuin sai putket vuotamaan jännän keltaista nestettä ulos.....

Mutta valitettavasti en voi Vatkain auttaa. Ehkä sinun kannattaisi ottaa toisen lääkärin arvio asiasta.... ja melko pikaisesti..... just saying... Voihan tuo aina olla olematta mitään vakavaa, mutta miksi ottaa turhaa riskiä. Elämässä on vielä hyvä kitkutella jonkun aikaa.... vaikka vain piruuttaan...
Ei hajuakaan kuinka "yleistä/normaalia" tuollainen on, mutta en ole aikaisemmin kuullut muilta....

Ei kai tod.näk. mitään hengenvaarallista, mutta luulisi jonkun lekurin tietävän tapoja lievittää tuollaista... ei kuulosta lainkaan hauskalta
Toivottavasti joku täälläkin osaa neuvoa....

Minulla tulee alapäästä ruskeanvalkoisenkeltaisen värisiä aineita vuorotellen ja joskus samanaikaisestikin,olisiko minun syytä huolestua? Voiko uloste olla keltaista? Tai jos voi niin miksi?

Nimim.Huolestunut

Ps.miksi nahkan läpi tulee kirkasta nestettä?Luulin sen olevan vesitiivis?

Hei eikun sotkin aukot,ei se ollutkaan kai ulostetta? Se mikä tulee siitä putkesta on keltaista.Uloste on vihertävänvalkoista?
Voiko se olla lunta?Pidän lumesta,se antaa valoa.

Nimim. Huolestunut

Ps.silmistä vuotaa aivonestettä,se on keltaista?

sapetix
Hei eikun sotkin aukot,ei se ollutkaan kai ulostetta? Se mikä tulee siitä putkesta on keltaista.Uloste on vihertävänvalkoista?
Voiko se olla lunta?Pidän lumesta,se antaa valoa.

Nimim. Huolestunut

Ps.silmistä vuotaa aivonestettä,se on keltaista?

Sehän on joulu. Terveisin: Tohtori Dilpomi vielä postissa Jr.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat