Sivut

Kommentit (133)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Duski
Nojooh, mutta päivystyksessä on eri lääkärit jotka on nähneet varmaan kaikenlaista. En ehkä luottaisi pelkästään terveyskeskukseen, eikä muutenkaan se että joudut vetämään särkylääkkeitä tuskien takia kuulosta hyvältä. Jos kyseessä on jotain vakavampaa, tunnit voi olla hyvinkin merkittäviä.

No, tätä kärsää on tutkineet työterveydessä yleislääkäri ja nokkalääkäri, intissä everstiluutnanttilääkäri ja ainakin kaks eri tk-lääkäriä. Se siinä ongelma onkin, että kun ei kenenkään lääkärin kanssa synny semmosta pitempää hoitosuhetta että edes jollain olisi kokonaiskuva mun nokasta.

Soitan huomenna tk:een. Siksi en usko että tämä on vakavampaa (kun ei kerta ole aivonestettä) koska mulla on ollut aiemmin tätä samaa. Haen antibiootit jos on näin pahana ja jos menee muutaman päivän kohtuullisella kivulla ja potemisella niin en hae. Yleensä tämä menee itekseen ohi, nyt on pitkittyny jostain syystä.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

En sitte soittanutkaan TK:een kun ei ole tänään enää tullu alienin sikiöitä nokasta. Eikä ole tarvinnut ottaa särkylääkettä, tämä on varmaan menossa jo pois.

Vaan olipahan kipiä! Voin kertoa.

Hämmentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Vatkain

Soitan huomenna tk:een. Siksi en usko että tämä on vakavampaa (kun ei kerta ole aivonestettä) koska mulla on ollut aiemmin tätä samaa. Haen antibiootit jos on näin pahana ja jos menee muutaman päivän kohtuullisella kivulla ja potemisella niin en hae. Yleensä tämä menee itekseen ohi, nyt on pitkittyny jostain syystä.

Nuista antibiooteista:

http://ht.ly/i3Jsi

Yksi listalle päätyneistä suosituksista on se, ettei antibiootteja käytettäisi tavallisiin hengitystiesairauksiin kuten kurkkukipuun, keuhkoputkitulehdukseen ja sivuontelotulehdukseen (poskiontelotulehdukseen). Näin suosittelevat useat eri lääkäriyhteisöt yhdessä. Monet edellä mainituista vaivoista ovat virusten aiheuttamia, eivätkä antibiootit tepsi niihin. Suomessa sivuontelotulehduksen Käypä hoito -suositus on paraikaa päivitettävänä.
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

^Ihan hyvä pointti. Minä jos alkaisin jokaiseen poskiontelontulehdukseen syömään antibiootteja niin olisin jatkuvalla kuurilla. Joskus on tosiaan pakko ollut hakea ja silloin ne ovat tepsineet. Viimeksi söin kuurin viime talvena ja sitä ennen en muista milloin.

Muutenkin outoja nämä minun poskiontelontulehdukset, kun niihin ei useinkaan liity mitään muita flunssaoireita. Toki yleensä tavan flunssa muuttuu mulla tulehdukseksi mutta muutoin nuo tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman muita oireita tai yleiskunnon heikkenemisiä.

Nyt on onneksi mennyt ohi tämä tulehdus. Tänään ei ole enää tarvinnut montaa kertaa niistää.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Ompa taas kolmas tai neljäs poskiontelontulehus sen jälkeen ku avasin tämän ketjun. Aina menee samalla kaavalla: Eka vihlasee 2-5 kertaa poskionteloa tosi kipiästi ja siitä kahen päivän päästä alkaa. Nyt on joka toinen päivä pitänyt aamulla niistää kuuden tunnin ajan heräämisestä. Tulee valtoimenaan tummanruskeeta tai kirkasta verensekasta tahnaa nokasta. Sitä sitte siinä ryystän aikani ulos päin ja lopuksi tulee n. golfpallon kokonen limaklöntti. Koostumus on kumimaista hyytelöä, joka tutisee paperissa. Tänään lisäksi vihlaisi tänään kipiää kun tuo pääalien suostu ulostautumaan. Muita oireita ei ole, yleisvointi hyvä.

Mystistä.

Aivonestettä ei oo tullu erikseen pitkään aikaan.

Sitte vammasta mennä lääkäriin itkeen ku jos on aika 2 viikon päähän, niin silloin ei oireita tietenkään ole.

Hämmentää.

Vatkain
Ompa taas kolmas tai neljäs poskiontelontulehus sen jälkeen ku avasin tämän ketjun. Aina menee samalla kaavalla: Eka vihlasee 2-5 kertaa poskionteloa tosi kipiästi ja siitä kahen päivän päästä alkaa. Nyt on joka toinen päivä pitänyt aamulla niistää kuuden tunnin ajan heräämisestä. Tulee valtoimenaan tummanruskeeta tai kirkasta verensekasta tahnaa nokasta. Sitä sitte siinä ryystän aikani ulos päin ja lopuksi tulee n. golfpallon kokonen limaklöntti. Koostumus on kumimaista hyytelöä, joka tutisee paperissa. Tänään lisäksi vihlaisi tänään kipiää kun tuo pääalien suostu ulostautumaan. Muita oireita ei ole, yleisvointi hyvä.

Mystistä.

Aivonestettä ei oo tullu erikseen pitkään aikaan.

Sitte vammasta mennä lääkäriin itkeen ku jos on aika 2 viikon päähän, niin silloin ei oireita tietenkään ole.

Ota kuvia niistä limaklönteistä, tahmoista ja muista eritteistä. Sitte postaat ne kuvat tänne meidän arvuuteltavaksi.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Hubert J. Farnsworth
Ota kuvia niistä limaklönteistä, tahmoista ja muista eritteistä. Sitte postaat ne kuvat tänne meidän arvuuteltavaksi.

Ok, varmaan ylihuomenna viimestään taas irtoo.

Hämmentää.

morfiinisiivet
Seuraa 
Viestejä132

Oletko ihan sata varma ettet ole altistunut hengitysilman epäpuhtauksille?
Itse sain syksyllä -10 siirron toiselle osastolle , josta alkoi melkein kolme vuotta kestänyt poskiontelon tulehduskierre jona aikana en ollut kolmea kuukautta pitempään yhtä soittoa terveenä.
Hauskinta asiassa oli että työsuojeluvaltuutettu syyllisti minua sairastumisesta koska hänellä ei ollut kuuteen vuoteen ollut mitään vaivoja talossa.

Vaivaan on määrätty Duactia , allergialääkettä , Nasonexia , 8-10 antibioottikuuria ( en ole pysynyt laskuissa) ja Avamysia jolla vaiva pysyy kurissa.

Ensin hoidatin vaivaa työterveydessä mutta minulle selvisi , että yrityksemme suppeasta sopparista johtuen tulisin syömään lopun ikääni antibiootteja koska sopimus ei kata esim punktiota tai erikoislääkärin palveluja.

Viimeinen niitti yhteistyöllemme työterveyshuollon kanssa oli tt-lääkärin toteamus tuloksettoman ultraäänitutkimuksen jälkeen miten kipeät selätkin paranevat vastaanotolla joskus kuin taikaiskusta.

Kaikkiaan minua on kolmeen vuoteen hoitanut 8 eri lääkäriä joista yhden ammattitaitoon olen ollut tyytyväinen muiden lähinnä määrätessä nenäsuihkeita ja antibiootteja.

Sittemin olen lukenut ultran olevan varsin epävarma diagnosointiväline varsinkin jos tulehdus on krooninen ja diagnoosien osuvuutta olisi syytä seurata säännöllisillä punktioilla

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
morfiinisiivet

En tiiä kun mulla on alkanut tämä vaiva jo ennen armeijaa ja sieltä asti sitten pahentunut ja pahentunut.

Hämmentää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48767
Vatkain
morfiinisiivet

En tiiä kun mulla on alkanut tämä vaiva jo ennen armeijaa ja sieltä asti sitten pahentunut ja pahentunut.

Paljonko saat puhdasta ilmaa tupakoinnin väleissä?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
jussipussi
Vatkain
morfiinisiivet

En paljoakaan.

Hämmentää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48767
Vatkain
jussipussi

En paljoakaan.

Mitä oletat mikä olisi/on yksi todennäköisimmistä syistä mainitsemiisi ongelmiin nenän ja poskionteloiden suhteen?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
jussipussi
Vatkain
jussipussi

En paljoakaan.

Mitä oletat mikä olisi/on yksi todennäköisimmistä syistä mainitsemiisi ongelmiin nenän ja poskionteloiden suhteen?

Se puhdas ilma tupakoinnin väleissä?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
jussipussi
Vatkain
jussipussi

En paljoakaan.

Varmaan johtuu tupakoinnista nämä nokan rakenteelliset poikkeamat sitten.

Hämmentää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238

Minäpä veikkaan, että sinulla on poikkeuksellisen väljät röörit nenästä poskionteloon, kuten minullakin. Sitten sinulla on ollut usein poskiontelontulehduksia. Näistä on voinut jäädä päälle jonkinlainen pysyvä tulehdustila. Onko tutkittu, onko sinulla polyyppeja poskionteloissa? Mulla on. Noh, joka tapauksessa, jos sinulla on krooninen tulehdus poskiontelossa, sieltä välillä lurahtaa sieraimen kautta mätää pihalle. Mulle tapahtui kerran noin poskiontelontulehduksessa: haudoin kipeää poskea kuumalla pullolla, sitten puristin poskea, ja sieltähän lurahti kuin hammastahnatuubista: juoksevaa, lämmintä lientä muutama desi. Kipu loppui siihen. Joko minä kerroin tämän tässä keskustelussa, en muista. Mutta en siis usko, että sulla aivonesteet falskaa, todennäköisimmin syys on niissä tulehduksissasi ja nokkasi rakenteessa. Tulehduksiin voi tietty vaikuttaa tupakointi.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat