Seuraa 
Viestejä6665

Tuli aiheesta dokkari ja taitaa tulla tänä iltana uusintana (YLE1)

http://www.bbc.co.uk/news/health-19112549

Tuon mukaan rankka urheilu 20s ajan 3 kertaa peräkkäin, siis yhteensä 1 minuutti kolme kertaa viikossa parantaa kuntoa ja terveyttä enemmän kuin tuntikausien hölköttely. Tämä on tietysti erittäin hyvä uutinen meille jotka hoitavat kuntoilun alta pois mieluummin TV:n mainostauolla kuin räntäsateessa kahlaamalla.

Asiaan oli ihan tieteellisetkin todisteet, joten uudesta ihmelaihdutuslääkkeestä tms ei ollut kysymys. Suosittelen katsomaan + kommentoimaan tuloksia, mikäli asiantuntemusta / kiinnostusta löytyy ja vaikka ei löytyisikään.

Sivut

Kommentit (45)

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033

Tuloksena taisi olla se, että veren sokeriarvot paranivat merkittävästi, mutta maksimaalinen hapenottokyky ei juurikaan parantunut. Eli ihan huippukuntoon tuolla ei sentään pääse. Menetelmää suositeltiin niille, joilla ei ole aikaa pitkille treenisessioille tai joille perinteinen kestävyysliikunta ei anna tarpeeksi positiivista palautettta. Ohjelmassa tuotiin myös varsin ansiokkaasti esiin se, että istumatyöläisen tulisi pyrkiä liikkumaan (seisomaan, kävelemään, kävelemään portaat jne.) mahdollisismman paljon työpäivänsä aikana. Rasva-arvot paranivat pikäkestoisella liikunnalla, esim. reippaalla tunnin kävelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Simplex
Tuloksena taisi olla se, että veren sokeriarvot paranivat merkittävästi, mutta maksimaalinen hapenottokyky ei juurikaan parantunut. Eli ihan huippukuntoon tuolla ei sentään pääse. Menetelmää suositeltiin niille, joilla ei ole aikaa pitkille treenisessioille tai joille perinteinen kestävyysliikunta ei anna tarpeeksi positiivista palautettta. Ohjelmassa tuotiin myös varsin ansiokkaasti esiin se, että istumatyöläisen tulisi pyrkiä liikkumaan (seisomaan, kävelemään, kävelemään portaat jne.) mahdollisismman paljon työpäivänsä aikana. Rasva-arvot paranivat pikäkestoisella liikunnalla, esim. reippaalla tunnin kävelyllä.



Itse muistelen niin, että ominaisuus hyötyä tuollaisesta harjoittelusta on voimakkaasti perinnöllinen ja se on suurimmalla osalla väestöä. Tuolla toimittajaraukalla geenit menivät vähän pieleen, jolloin hapenottokyky ei parantunut. Muilla koehenkilöillä parantui. Tämä ennustettiin jo ennen koetta.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Denzil Dexter
Simplex
Tuloksena taisi olla se, että veren sokeriarvot paranivat merkittävästi, mutta maksimaalinen hapenottokyky ei juurikaan parantunut. Eli ihan huippukuntoon tuolla ei sentään pääse. Menetelmää suositeltiin niille, joilla ei ole aikaa pitkille treenisessioille tai joille perinteinen kestävyysliikunta ei anna tarpeeksi positiivista palautettta. Ohjelmassa tuotiin myös varsin ansiokkaasti esiin se, että istumatyöläisen tulisi pyrkiä liikkumaan (seisomaan, kävelemään, kävelemään portaat jne.) mahdollisismman paljon työpäivänsä aikana. Rasva-arvot paranivat pikäkestoisella liikunnalla, esim. reippaalla tunnin kävelyllä.



Itse muistelen niin, että ominaisuus hyötyä tuollaisesta harjoittelusta on voimakkaasti perinnöllinen ja se on suurimmalla osalla väestöä. Tuolla toimittajaraukalla geenit menivät vähän pieleen, jolloin hapenottokyky ei parantunut. Muilla koehenkilöillä parantui. Tämä ennustettiin jo ennen koetta.



Aww, saatat olla oikeassa. Pitääkin tsekata se DNA-analyysi ja maksimihapenottokyky-osuus uudelleen.

Edit 1&2: Ohjelma löytyy YLE:n areenasta http://areena.yle.fi/tv/1731195. Kohdasta 41:30 eteenpäin käsitellään HIT:n tuloksia, ja siinä todetaan että henkilöiden maksimi hapenottokyky paranee keskimäärin 10%, mutta joillakin geeniperimä ennustaa sen, että heillä maksimi hapenottokyky ei parane, kun taasen joidenkin henkilöiden genetiikka ennustaa erinomaisen harjoitusvasteen.

Denzil Dexter
Itse muistelen niin, että ominaisuus hyötyä tuollaisesta harjoittelusta on voimakkaasti perinnöllinen ja se on suurimmalla osalla väestöä. Tuolla toimittajaraukalla geenit menivät vähän pieleen, jolloin hapenottokyky ei parantunut. Muilla koehenkilöillä parantui. Tämä ennustettiin jo ennen koetta.



Vanha kunnon teoria meso-, ecto- ja endomorfisuudesta:

[size=85:178qxc3v]Body type influences how you respond to diet and training. Understand your body type in order to plan your muscle building training and diet program.

http://www.muscleandstrength.com/articles/body-types-ectomorph-mesomorph...

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819

Tämän uutisen olisi myös voinut linkata tuonne hyvät uutiset-osioon, tosin aina olen jotenkin alitajuisestii tiennyt että mainostauon aikana kolme kertaa jääkaapille spurttaus on terveellistä, mutta että tieteelliset todisteetkin...

Denzil Dexter
Tuli aiheesta dokkari ja taitaa tulla tänä iltana uusintana (YLE1)

http://www.bbc.co.uk/news/health-19112549

Tuon mukaan rankka urheilu 20s ajan 3 kertaa peräkkäin, siis yhteensä 1 minuutti kolme kertaa viikossa parantaa kuntoa ja terveyttä enemmän kuin tuntikausien hölköttely.




Minulla avautui artikkeli, jossa vannotaan pätkäpaaston nimiin.

Vierailija
hamppi
Denzil Dexter
Tuon mukaan rankka urheilu 20s ajan 3 kertaa peräkkäin.

Harmi kun tällä ikää ei pysty kolmea kertaa edes päivässä saati perä-perää.



Moderaattoriiii....
Täällä on taas seksuaalinen viesti.

SamikoKu
hamppi
Denzil Dexter
Tuon mukaan rankka urheilu 20s ajan 3 kertaa peräkkäin.

Harmi kun tällä ikää ei pysty kolmea kertaa edes päivässä saati perä-perää.



Moderaattoriiii....
Täällä on taas seksuaalinen viesti.



Päässäs on.

Vierailija
Carloz
SamikoKu
Moderaattoriiii....
Täällä on taas seksuaalinen viesti.



Päässäs on.



Tässä näemme selkeän eron mielikuvituksen ja peppukipeyden välillä.

installer
Seuraa 
Viestejä9908

On tuossa mielestäni perää,tunti raivokasta squashia tuntuu kohottavan kuntoa paremmin kuin tuntikausien hölköttely.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat