Seuraa 
Viestejä45973

Onko kenelläkään kokemusta tulpasta? Mikä on mielipiteesi?

Tulpa pähkinänkuoressa:

Lyhyesti siis tulpa on itse luotu, fyysisesti olematon henkilö tai olento, joka luodaan omassa mielessään ja pitkän harjoittelun ja keskittymisen jälkeen sen voi nähdä, tuntea, kuulla ja sen kanssa voi keskustella. Tulpalle kehitetään siis oma persoonallisuus ja harjoituksen tuloksena se alkaa elää mielessäsi .

Lisätietoja osoitteessa tulpa.info

Sivut

Kommentit (18)

Jostain kumman syystä eksyin kerran jollekkin foorumille missä ihmiset jakoivat henkilökohtaisista kokemuksiaan asiasta. En siis ollut ennen tätä edes kuullut asiasta ja jäin mielenkiinnolla lueskelemaan. Aluksi asia vaikutti jokseenkin harmittomalta henkiseltä harjoitukselta. Tulpan luomisprosessi oli alkanut varsin sävyisästi, "Tulpa" oli ollut ystävällinen, lämminhenkinen ja viisas mielikuvitusolento, joka seurasi täysin luojansa ajatusmaailmaa ja tahtoa. Myöhemmin asiat alkoivat kuitenkin menemään päinvastaiseen suuntaan ja tämä tulpa alkoi muuttumaan aika-ajoin vihamieliseksi. Mielenkiinnolla luin kuinka asiat kulminoituivat suorastaan sairaalloiseksi ja miten tulpa alkoi elämään monien kohdalla ikään kuin omaa elämäänsä, täysin riippumatta luojansa tahdosta ja kontrolloimaan heitä. Tulpa saattoi ottaa täyden kontrollin ihmisen tietoisuudesta joka johti mitä erikoisimpiin tekoihin ja muistikatkoksiin. En muista stooreja aivan tarkkaan ja moni vaikutti täysin fiktiiviseltä sepustukselta, sen verran korkealentoista tarinaa oli nimittäin. Ehkä pimein tarina oli kuitenkin, miten erään kirjoittajan parhaan kaverin tulpa projekti johti lopulta siihen, että kaveri murhasi oman perheensä ja väitti olevansa täysin tiedoton tapahtumista.

Eikös buddha munkit tee näitä tulpa harjoituksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
TraXter
Jostain kumman syystä eksyin kerran jollekkin foorumille missä ihmiset jakoivat henkilökohtaisista kokemuksiaan asiasta. En siis ollut ennen tätä edes kuullut asiasta ja jäin mielenkiinnolla lueskelemaan. Aluksi asia vaikutti jokseenkin harmittomalta henkiseltä harjoitukselta. Tulpan luomisprosessi oli alkanut varsin sävyisästi, "Tulpa" oli ollut ystävällinen, lämminhenkinen ja viisas mielikuvitusolento, joka seurasi täysin luojansa ajatusmaailmaa ja tahtoa. Myöhemmin asiat alkoivat kuitenkin menemään päinvastaiseen suuntaan ja tämä tulpa alkoi muuttumaan aika-ajoin vihamieliseksi. Mielenkiinnolla luin kuinka asiat kulminoituivat suorastaan sairaalloiseksi ja miten tulpa alkoi elämään monien kohdalla ikään kuin omaa elämäänsä, täysin riippumatta luojansa tahdosta ja kontrolloimaan heitä. Tulpa saattoi ottaa täyden kontrollin ihmisen tietoisuudesta joka johti mitä erikoisimpiin tekoihin ja muistikatkoksiin. En muista stooreja aivan tarkkaan ja moni vaikutti täysin fiktiiviseltä sepustukselta, sen verran korkealentoista tarinaa oli nimittäin. Ehkä pimein tarina oli kuitenkin, miten erään kirjoittajan parhaan kaverin tulpa projekti johti lopulta siihen, että kaveri murhasi oman perheensä ja väitti olevansa täysin tiedoton tapahtumista.

Eikös buddha munkit tee näitä tulpa harjoituksia?

Mitä on tullut itse luettua, niin olen saanut sellaisen käsityksen, että tulpa on enimmäkseen harmiton. Tulpalle kuitenkin luodaan oma persoonallisuus. Eli tekijä saa itse päättää minkälainen tulpasta tulee.

kurremus
Seuraa 
Viestejä383

Mulla oli jonkinasteinen skitsofrenia, ja joskus vuosia sitten mulla oli tälläisiä ajoittain. Siis aivan selviä persoonia jotka toimivat joko henkioppaiden/viisaiden tai toiset riivaajan -ominaisuudessa. En mitenkään yrittänyt luoda niitä, ja pyrin olemaan kiinnittämättä niihin huomiota. Myöhemmin ne katosivat, nykyään mielessä nähdyt tai tunnetut henkilöt ovat täysin randomeita ja liittyvät jokapäiväisiin ihmissuhteisiin.

MooM
Seuraa 
Viestejä8021
Tip Vortex
Lievempi versio on kehitellä olemassa olevalle henkilölle tekemisiä ja sanomisia tyhjästä. Yleensä näiden ideoijalla ei ole ihan kaikki natsit bunkkerissa.

Aha. Minulla on lapsesta asti ollut tapana käydä kuvitteellisia keskusteluja todellisten ihmisten kanssa. joko tulevaisuudessa (jonkinlaista treeniä esim tapaamista varten tai ihna huvittelua esim kävelylenkillä) tai jatkan menneitä keskusteluja. Näissä sillä toisella osapuolella on omat repliikkinsä, mutta pääpaino on omalla puheella. Kuvitteellisia henkilöitä ei ole kuin tarvittaessa (esim joku statisti, joka jotenkin liittyy keskusteluun)

Natseista en tiedä, mutta ihan normaali sosiaalinen elämä mulla on ja muutenkin kulissit kunnossa. Mielikuvitus vaan on aika vilkas, mutta erottuu todellisuudesta hyvin selkeästi suurimman osan aikaa.

Psykologiystäväni sanoi, että tuo on ihan tavallinen tapa käydä asioita läpi osalla ihmisistä. Osa ajattelee niitä suoraan, osa jutellen mielessään muille.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

joo
Tulpa ja "isäntä" puhuvat, Ärsyttävä kimeä puhe on yllättävää kyllä oikealta ihmiseltä.

http://www.youtube.com/watch?v=NpIq7rp_sqY

Edit: muuten tosi kiinnostava aihe, voisi yrittää itsekin joskus

Mitä itse luin, niin tuokin on kuulemma mahdollista että tulpa ottaa väliaikaisesti isännästä "vallan". Se kuulostaa aika jännältä.
Miettikää miltä se tuntuisi, jos näkisit kätesi liikkuvan mutta et itse liikuta sitä.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5434

Hypnoosikirjallisuudes olen moisesta lukenu. Tosin enimmäkseen kyse oli henkilöistä, jotka kulttuurin painostuksesta oli luonu omaan persoonaan sopimattomia voimakkaita rajoitteita, joista seuras suurta ahdistusta. Tällenen sivupersoona sitten aikanaan alko murtautua läpi ja otti hallinnan kehosta. Tällasen sivupersoonan persoonallisuus meni reilusti rajotetuista piirteistä yli. Lopulta tuli kolmas persoona, joka lopulta syrjäytti molemmat aikaisemmat. Kolmas oli luonteeltan vakain ja luultavasti myös aidoin.

Jossainkerrottiin menestyvien bisnesmiesten kehittäneen itelleen jopa 8 tulpaa, se autton heitä ajattelemaan asioita tehokkaammin ja monesta kulmasta.

Per se

Joku kirjailija on voinut elävöittää kirjansa hahmoja niin, että niistä on ollut vaikea päästä eroon kirjan valmistuttua. Ehkä Mika Waltari oli tällainen kirjailija - ainakin pääteoksissaan, koska hänen kerrotaan kirjan valmistuttua hakeutuneen psykiatriseen hoitoon. Roolihenkilön elävöittäminen lienee ainakin sukua tulpa-ilmiölle.

Multippelipersoonallisuus, joka voi kehittyä lapsuudenaikaisesta kaltoinkohtelusta (kuten insesti) lienee myös sukua tulpa-ilmiölle:

http://www.netlife.fi/~msiivola/krit/yh ... aista.html

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46303

Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tehnyt tulpaa tai tuntee jonkun joka olisi?
Mites tällainen , osa näkee, osa sokeita sivupersoonista.

"B.T. was a woman in Germany who had been blinded in an accident when she was 20. At 33, she began seeing a therapist for her dissociative identity disorder, a controversial diagnosis that used to be called multiple personality disorder. Four years into their sessions, a strange thing happened: Some of those personalities — but not all — began to see. Her case is described by her physicians in a recent issue of the journal PsyCh,which Brain Decoder covered earlier this month."

http://nymag.com/scienceofus/2015/11/blind-woman-had-10-personalities-so...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat