Sivut

Kommentit (28)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47441
Goswell
Avaruus kyllä täytyy olla, periaatteessa se voisi syntyä myös mukana, en vain näe tuolle mitään syytä miksi pitäisi noin olla. Eihän se tila ole mitään, pelkkä ääretön tila, ei sillä ole vaikutusta mihinkään.

Jos näin on voit jättää sen kokonaan pois kuviosta, miksi ihmeessä raahaisit olematonta yhtälossä mukana ?

Goswell
Seuraa 
Viestejä13097
jussipussi
Jos näin on voit jättää sen kokonaan pois kuviosta, miksi ihmeessä raahaisit olematonta yhtälossä mukana ?

En osaa poistaa sitä poistamatta kaikkea.
Toisekseen tarvin sitä myöhemmin, paljon myöhemmin.
Kolmannekseen olevaisena olematon on helppo raahattava.
Neljännekseen sillä on helppo ymmärtää äärettömyys.
Viidennekseen tykkään siitä.
Olisi näitä vielä lisääkin, mutta nyt vain jouluja.

Minun mielestä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Maalaisjärki
Goswell
Joo, en minä, minä olen hyvin yksinkertainen, suorastaan tasan yksi.

1x0=?

Heh, älä ala Goswellin kanssa "keskustelemaan" eli kiistelemään yhtään mistään, ei kannata.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Tesseract
Seuraa 
Viestejä241
Astronomy
Maalaisjärki
Goswell
Joo, en minä, minä olen hyvin yksinkertainen, suorastaan tasan yksi.

1x0=?

Heh, älä ala Goswellin kanssa "keskustelemaan" eli kiistelemään yhtään mistään, ei kannata.

Lähteensuhteen mustan sigusta c. Tai jotain...

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47441
Goswell
jussipussi

En osaa poistaa sitä poistamatta kaikkea.
Toisekseen tarvin sitä myöhemmin, paljon myöhemmin.
Kolmannekseen olevaisena olematon on helppo raahattava.
Neljännekseen sillä on helppo ymmärtää äärettömyys.
Viidennekseen tykkään siitä.
Olisi näitä vielä lisääkin, mutta nyt vain jouluja.

Samoin sinne, jouluja, loylyjä ja karpalosiideriä.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936

Jos rakennettaisiin galaksin kokoinen kaukoputki, voisiko sillä zoomata tuonne kauas ja nähdä kun aurinkoja poksahtelee jatkuvasti supernovina jokapuolella? Olisi varmasti siistin näköistä.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3507

Sopinee tähän ketjuun:
On havaittu galaksi n. 13,4 miljardin valovuoden etäisyydellä, reionisation-ajalta, tuolloin olleet galaksit olisivat siis sen aiheuttaneet. Galakseja olisi siis muodostunut aika varhain.

Goswell
Maalaisjärki
Galaksi käsitääkseni muodostuu parista hassusta tähdestä, ja kokonainen galaksi ei synny sormia napsauttamalla. Josko ymmärtänet mitä haen..

Ottaahan se tietysti paljon aikaa ennenkuin galaksi muodostuu, mutta ennenkuin sen kehittyminen pääsee edes alkuun, täytyy olla vetyä ja vedyn, siis atomitavaran vuorovaikutukset käytössä, vetyä ei synny plasmapilvestä ennekuin se jäähtyy tarpeeksi jotta ytimet voi muodostua, eikä atomitavaran vuorovaikutuksia taas vapaudu ennen kuin at:omitavara syntyy.

ei galaksit synny pikkuhiljaa jonkun maagisen vetävän voiman avulla?

Galaksit syntyvät sisältä ulos päin ja hyvinkin nopeasti näkyvän maailmankaikkeuden alkuaikoina silloin kun galaksien siemenet törmäilivät toistensa kanssa hyvinkin jyrkässä kulmassa, työntyessään pois päin samasta kohteesta?

Nykyisin galaksit kohtaavat toisensa paljon loivemmassa kulmassa, koska olemme työntyneet niin kauaksi siitä kohteesta josta galaksien siemenet ovat peräisin?

Googel: Alma finds "monster" starburst galaxies in the early universe

jogger
Jos rakennettaisiin galaksin kokoinen kaukoputki, voisiko sillä zoomata tuonne kauas ja nähdä kun aurinkoja poksahtelee jatkuvasti supernovina jokapuolella? Olisi varmasti siistin näköistä.

Mitä sitä nyt noin pieniä rakentelemaan.

Käytetään mielikuvitusta ja otetaan astetta isomman aineen kokoluokan ainetta ja rakennetaan sen kokoluokan aineesta kaukoputki joka saa infon kaukaista kohteista siten että sen infon välittävät meidän näkyvän maailmankaikkeuden galaksit?

Siis galaksit olisivat astetta isomman aineen kokoluokan "fotoneita"?

Silloin voisimme havannoida sitä kohdetta josta meidän näkyvä maailmankaikkeus on peräisin?

Jos siis oletamme että työnnymme astetta isomman aineen kokoluokan valonnopeudella pois päin siitä kohteesta josta näkyvä maailmankaikkeus, tai se mistä näkyvä maailmankaikkeus syntyi, humahti aikoinaan ulos.

Tuo astetta isomman aineen kokoluokan kaukoputki pitäiisi luonnollisesti rakentaa paikoilleen suhteessa siihen kohteeseen josta näkyvä maailmankaikkeus on peräisin?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat