Seuraa 
Viestejä45973

[size=150:2a4goje0]Julian Assange pyrkii Australian senaattiin [/size:2a4goje0]

13.12.2012, 11:47

WikiLeaksin perustaja Julian Assange aikoo asettua ehdolle Australian parlamentin senaattiin ensi vuonna. Hän kertoi aikomuksestaan australialaiselle medialle antamassaan haastattelussa. Lisäksi Assange aikoo perustaa WikiLeaks-puolueen.

Julian Assange on jo puoli vuotta asunut Ecuadorin Lontoon-suurlähetystössä. Assange piiloutui sen seinien taakse sen jälkeen, kun britannialainen oikeus hyväksyi hänen luovuttamisensa Ruotsiin, missä häntä syytetään seksuaalirikoksista.

http://finnish.ruvr.ru/2012_12_13/Julia ... enaattiin/

Maailma on muutoksessa jo muutenkin, mutta Julian Assangella on kyky hämmentää siihen mielenkiintoisia lisävivahteita.

Sivut

Kommentit (20)

pinklin
[size=150:37uw4wqr]Julian Assange pyrkii Australian senaattiin [/size:37uw4wqr]

13.12.2012, 11:47

WikiLeaksin perustaja Julian Assange aikoo asettua ehdolle Australian parlamentin senaattiin ensi vuonna. Hän kertoi aikomuksestaan australialaiselle medialle antamassaan haastattelussa. Lisäksi Assange aikoo perustaa WikiLeaks-puolueen.

Julian Assange on jo puoli vuotta asunut Ecuadorin Lontoon-suurlähetystössä. Assange piiloutui sen seinien taakse sen jälkeen, kun britannialainen oikeus hyväksyi hänen luovuttamisensa Ruotsiin, missä häntä syytetään seksuaalirikoksista.

http://finnish.ruvr.ru/2012_12_13/Julia ... enaattiin/

Maailma on muutoksessa jo muutenkin, mutta Julian Assangella on kyky hämmentää siihen mielenkiintoisia lisävivahteita.

Koska Wikileaksin johtaja Julian Assangen jälkeen ei ole tähän ketjuun ilmestynyt persoonallisuuksia, selaan ketjuja ja lainaan mielivaltaisesti kirjoittajien mainintoja eri persoonallisuuksista:

Jönas: Tuo Jarkko Sipilän toteamus, että suomalaisia lastensuojeluviranomaisia ei kannata sokeasti puolustaa, on tietysti oikein.

Järgemeister: Jopa Kanervan puoluetoverit alkaa tulla järkiinsä.

Arkkis: Minä pidän Halosta turvallisuuriskinä.

Pirta: Se, että Kanerva törsäsi syntymäpäiväjuhliinsa vähävaraisille nuorille tarkoitetut rahat, on anteeksi antamatonta.

Neutroni: Eiköhän Kanervallekin ole kertynyt urallaan sen verran sukanvarteen, että sillä elättäisi lopun ikää itsensä ja ison haaremin vaikka eläisi 200 vuotiaaksi.

Willy Whisper: Tuksu on muuten jännä juttu: Tuksu kaataa ministerin. sitten Tuksu osallistuu ravintolailtaan, jonne odotetaan Toni Halmetta joka ei saavu koska on kuolleena kotonaan.

horny dog: Vanhasen viesteissä prinsessa Ruususelle taisi tosiaan olla jotain toimenkuvaankin liittyviä sopimattomia tietoja, en kyllä muista mitä.

Amakela: Jutta Urpilaisen tärkein ja korostetuin vaalilupaus oli luoda 100 000 uutta työpaikkaa.

Ketjua voi jatkaa, jos tästä puuttuu jotain nimiä.

Wikipedia: "Julian Assange on kiteyttänyt perusarvonsa seuraavasti: "Pätevät, anteliaat ihmiset eivät luo uhreja, vaan pitävät heistä huolta". Hän sanoo olevansa melko kilpailuhenkinen ihminen, eikä ole varma siitä, osaako hän vaalia uhreja, mutta että "on olemassa toinenkin tapa huolehtia uhreista, ja se on väärintekijöiden valvonta"."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Julian_Assange

Sisältö jatkuu mainoksen alla
mluluke
Seuraa 
Viestejä2880

Tämä entinen hakkeri on pelkkä extrovertti narsisti jolla on pakonomainen tarve päästä julkisuuteen. Ihmisten ja erilaisten instanssien luottamuksellisten viestien esille urkkiminin ja niiden julkaiseminen ei ole sellaista suurta sananvaluden saagaa Wikileaksin tapauksessa kuin suuren gurun opetuslapset uskovat.

mluluke
Tämä entinen hakkeri on pelkkä extrovertti narsisti jolla on pakonomainen tarve päästä julkisuuteen. Ihmisten ja erilaisten instanssien luottamuksellisten viestien esille urkkiminin ja niiden julkaiseminen ei ole sellaista suurta sananvaluden saagaa Wikileaksin tapauksessa kuin suuren gurun opetuslapset uskovat.

Julkisuus julkisuuden itsensä takia ei istu Assangen motiiveihin. En näe minkäänlaista ristiriitaa Julian Assangen perusarvojen ja hänen tekojensa välillä. Assange:

on olemassa toinenkin tapa huolehtia uhreista, ja se on väärintekijöiden valvonta.

Kun epäilet olemattomin perustein, onko nyt niin, että oma persoonallisuutesi on sellainen, että arvostat julkisuutta julkisuuden vuoksi? Oletko koskaan tehnyt jotain oikeudentunnosta johtuvia tekoja ja nauttinut siitä? Vai kuulutko niihin, jotka peittelevät valheita ja keksivät niitä lisääkin, etenkin jos niistä on sinulle jotain hyötyä?

mluluke
Seuraa 
Viestejä2880
pinklin
mluluke

Julkisuus julkisuuden itsensä takia ei istu Assangen motiiveihin.

Jotka ovat mitä?

mluluke
pinklin
mluluke

Julkisuus julkisuuden itsensä takia ei istu Assangen motiiveihin.

Jotka ovat mitä?

Näin pian unohdit

"Hän sanoo olevansa melko kilpailuhenkinen ihminen, eikä ole varma siitä, osaako hän vaalia uhreja, mutta että "on olemassa toinenkin tapa huolehtia uhreista, ja se on väärintekijöiden valvonta"."

mluluke
Seuraa 
Viestejä2880
pinklin

Näin pian unohdit

"Hän sanoo olevansa melko kilpailuhenkinen ihminen, eikä ole varma siitä, osaako hän vaalia uhreja, mutta että "on olemassa toinenkin tapa huolehtia uhreista, ja se on väärintekijöiden valvonta"."

Se, että hän on itse keksinyt jonkun mediaseksikkään sloganin ei valaise hänen todellisia motiiveja tippaakaan.

mluluke
pinklin

Näin pian unohdit

Se, että hän on itse keksinyt jonkun mediaseksikkään sloganin ei valaise hänen todellisia motiiveja tippaakaan.

Mutta sinäkö pystyt valaisemaan toisen motiiveja paremmin kuin asianomainen itse? Ja sinä vänkäät vastaan, vaikka Julian Assangen puheet ja teot samansuuntaisina vakuuttavat ulkopuolisetkin?
Ylitit rajan, jossa jouduit itse epäillyksi tyhjänpuhujaksi.

pinklin
mluluke
pinklin

Näin pian unohdit

Mutta sinäkö pystyt valaisemaan toisen motiiveja paremmin kuin asianomainen itse?

Minä voinen kertoa mielipiteeni. Se lienee koko tällaisen foorumin aivan perimmäinen tarkoituskin. Ja sen minä jo tein.

Jos sinä uskot kaiken mitä ihmiset itsestään kertovat niin se on oma asiasi.

Thorne
pinklin
mluluke

Mutta sinäkö pystyt valaisemaan toisen motiiveja paremmin kuin asianomainen itse?

Minä voinen kertoa mielipiteeni. Se lienee koko tällaisen foorumin aivan perimmäinen tarkoituskin. Ja sen minä jo tein.

Jos sinä uskot kaiken mitä ihmiset itsestään kertovat niin se on oma asiasi.

Huomioi sanojen lisäksi teot!

pinklin

Niin siis vaikuttaako sinusta siltä, että minun johtopäätökseni on tehty pelkkien Assangen itsekehujen perusteella?

Thorne
pinklin

Niin siis vaikuttaako sinusta siltä, että minun johtopäätökseni on tehty pelkkien Assangen itsekehujen perusteella?

Kyllä.

Heikompina päivinäni olisin saattanut epäillä, että joillekin ihmisille makstaan palkkaa siitä, että he tulevat tänne useilla nimimerkeillä mollaamaan ja naurunalaistamaan kaikkea hitusenkin edistyksellistä ja totuudenmukaista.
Normaaleina päivinä taas muistaa että maailmassa on paljon jääräpäisiä ja pahansuopia idiootteja.

Assange ei ole avoimen julkaisurintaman kärkinimiä toiminnallisuuden puolesta, mutta näyttää julkisesti omalla nimellään hyvää esimerkkiä siitä, miten valtiotason korruptiota vastaan voi taistella väkivallattomasti. Wikileaksia en pidä kovin luotettavana, mutta Cryptomet, Tylerit ja muut toiminnasta inspiroituneet tahot ovat olleet hyödyksi avoimuuden lisäämisessä - tästä kiitos osaltaan myös Assangelle.

Vaikutusvaltaisimmat korruptiota vastaan taistelevat tahot eivät voi esiintyä omilla nimillään turvallisuussyistä.

mluluke
Seuraa 
Viestejä2880

Jos minä hakkeroin tai urkin jotenkin muuten sinun henkilökohtaisen ja yrityksesi sähköpostiliikenteen ja julkaisen sen niin sinä tuskin ylistät minua sanavapauden pyyteettömänä taistelijana.

Ja pääosin juuri tätä ovat Assangen ja Wikileaksin toimet olleet. Ne ovat tyydyttäneet sen pienen tirkistelijän ihmisissä mutta mitään mullistavaa tietoa hallitusten "kähminnästä" ei ole tullut tietoon. Ei yhtään mitään mitä ei jo olisi tiedetty.

Mitä Assangeen itseensä tulee niin hän todella on egoisti ja extrovertti narsisti jonka toimintaa eivät koskaan ole ohjanneet pyytetön taistelu sanavapauden puolesta. Assngen toimintaa ovat ohjanneet aivan muut vietit siitä lähtien kun hän aloitti teini-ikäisenä hakkerinuransa.

Ja olen pahoillani jos tämä mielipide saa joltakin porot nenään -en voi sille mitään.

mluluke
Jos minä hakkeroin tai urkin jotenkin muuten sinun henkilökohtaisen ja yrityksesi sähköpostiliikenteen ja julkaisen sen niin sinä tuskin ylistät minua sanavapauden pyyteettömänä taistelijana.

Ja pääosin juuri tätä ovat Assangen ja Wikileaksin toimet olleet. Ne ovat tyydyttäneet sen pienen tirkistelijän ihmisissä mutta mitään mullistavaa tietoa hallitusten "kähminnästä" ei ole tullut tietoon. Ei yhtään mitään mitä ei jo olisi tiedetty.

Mitä Assangeen itseensä tulee niin hän todella on egoisti ja extrovertti narsisti jonka toimintaa eivät koskaan ole ohjanneet pyytetön taistelu sanavapauden puolesta. Assngen toimintaa ovat ohjanneet aivan muut vietit siitä lähtien kun hän aloitti teini-ikäisenä hakkerinuransa.

Ja olen pahoillani jos tämä mielipide saa joltakin porot nenään -en voi sille mitään.

Demokratia ja sananvapaus ovat pahoinpideltyjä, eikä pahoinpitelijä ole Assange tai edes hänen tyyppisensä ihminen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat