Seuraa 
Viestejä13878

Tekis mieli muuttaa nimmaria. Palata niinku juurille.
Se on siitä yksinkertaistunu vuosien saatossa liikaa.
Nykyään tuntuu et se perushörhelö olis taas poikaa.

Mikään virallinen lappu ei enää taida sen jälkeen mennä läpi.
Luottokorttimaksut, asiakirjat ym.

Luottokortissa, passissa ja muissa henkilökohtasissa papereissa on se viimesin sutasu, siis se jota haluan muuttaa.

Taitaa olla vaikeempi homma.

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
Devil
Onkos siitä joku direktiivi olemassa, että nimmarin pitäis joka kerran olla samanlainen?

Ainakin aasiassa kattovat et se on samanlainen ku luottokortin takana.

Vierailija

Mulla on kaksi harakanvarvasta nimmarina. Joskus siitä vittuiltiin tiskeillä, muttei enää nykyään. Nimikirjoitus ei ole edes validi tunnistautumiskeino.

Äitillä oli hieno nimmari jonka osasin väärentää. Ihmetteli itsekin kun koulusta tulleissa lapuissa oli nimmarit, muttei muistanut laittaneensa niitä.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
CE-hyväksytty
Eiköhän se läpi mee vaikka olis minkälainen. Mun pääasiallisessa id-kortissa, eli ajokortissa, oleva nimmari ei ole edes kaukaa katottuna samanlainen kuin nykyinen, kehittynyt puumerkkini.

Sama vika mulla. Nimmari muuttui "kehittyneeksi puumerkiksi" kun olin erään firman tvo:ssa duunissa. Oli välillä niin kiirus, ettei kerenny tuhannen paikkaan kunnon nimmaria kirjotella.
kehittynyt puumerkki, joka sittemmin on syrjäyttänyt nimmarin kokonaan.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Ymmärtääkseni nimikirjoituksen ulkonäöllä ei ole juridista merkitys muutoin kuin tilanteissa joissa kiistää sen, ja silloinkin hyötymistarkoituksessa (petos yms.).

Juridisesti on aivan pätevää vaikka joku muukin olisi allekirjoittanut toisen puolesta, kunhan suostumuksensa tuohon toimeen antanut ei allekirjoitusta sitä kysyttäessä kiistä.

Nimikirjoituksen muuttaminen ennen kirjoittamista ja sen muuttaminen kirjoittamisen jälkeen ovat taas eri asioita kuin sen muuttuminen - oman nimmarinsa kun voi väärentää jo valmiissa asiakirjassa, raaputtamalla jne.

49

P.S. koettu on, lain paremmalla puolella

Vierailija
Tume34
Miten tämä kysymys varsinaisesti liittyy psykologiaan?

Jos joku vaikka herättää kysymyksen että miksi?
Sen jälkeen se on psykologiaa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Mouho
CE-hyväksytty
Eiköhän se läpi mee vaikka olis minkälainen. Mun pääasiallisessa id-kortissa, eli ajokortissa, oleva nimmari ei ole edes kaukaa katottuna samanlainen kuin nykyinen, kehittynyt puumerkkini.

Sama vika mulla. Nimmari muuttui "kehittyneeksi puumerkiksi" kun olin erään firman tvo:ssa duunissa. Oli välillä niin kiirus, ettei kerenny tuhannen paikkaan kunnon nimmaria kirjotella.
kehittynyt puumerkki, joka sittemmin on syrjäyttänyt nimmarin kokonaan.

Juu. Se on sillain jännä, että ajokorttiin suurin osa nykypäivän ihmisistä on kirjoittanut nimmarinsa alle kakskymppisenä, jolloin nimen kirjoittamisessa on vielä sellaista lapsenomaista taikaa. Vasta niiden vuosien jälkeen useimmille alkaa tulla työ- ja elämänkokemuksen kautta nimen kirjoittaminen sen verta päivittäiseksi pakkopullaksi, että ei tosiaan jaksa sitä niin tosissaan ottaa. Puumerkin kirjoittaminen kehittyy nopeaksi ja tehokkaaksi. Yksilölliseksi myös. Viiva tulee suoraan takaraivosta ja kuvastaa ihmistä.

Meikän isukki on poikkeus. Se kehitteli itselleen jo nuorena miehenä omasta mielestään kaikkein hienoimman nimikirjoituksen, jonka se jaksaa yksityiskohtia myöten toistaa vielä nykyäänkin, vuosikymmeniä myöhemmin. Hän tosin on duunarina ammatissa, jossa kirjoitustaito ei ole vaatimuksena. Ja vaimonsa hoitaa pariskunnan viralliset asiakirjain täytöt.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Psykologian puitteissa: mistäköhän se kertoo että etunimeni on erotettavissa ja ymmärrettävissä allekirjoituksessani, mutta sukunimeni on yleensä pelkkää suttua? Olenko itsekäs paska joka arvostaa enemmän omaa itseään (etunimi) kuin sukuaan/heimoaan/taustaansa (sukunimi), vai loppuuko minulta vain mielenkiinto koko ähellystä kohtaan 2. nimen kohdalla?

Jos siinä ei ole mitään persoonallista se on helppo väärentää. Hämmästyin kerran yhden naisen nimmaria: Se oli kuin spiraalijousen kuva. Nimi oli kyllä ihan perus hakkaraistyylinen.

Vierailija
Rousseau
Psykologian puitteissa: mistäköhän se kertoo että etunimeni on erotettavissa ja ymmärrettävissä allekirjoituksessani, mutta sukunimeni on yleensä pelkkää suttua? Olenko itsekäs paska joka arvostaa enemmän omaa itseään (etunimi) kuin sukuaan/heimoaan/taustaansa (sukunimi), vai loppuuko minulta vain mielenkiinto koko ähellystä kohtaan 2. nimen kohdalla?

Jos sut tunnetaan etunimellä.

Onhan noita paljon tutkittu, käsialaa yleensä ja nimikirjotuksia.
Jotkut kirjottaa ekasta nimestään pelkän ison alkukirjaimen piste ja sitten sukunimi.
Kuvastaa tuokin jotakin. Olettaa että kaikki tuntee etunimen ja puhutellaan sukunimellä. Mua puhuteltiin aikanaan opiskeluaikoina ja duunissakin sukunimellä vaikka etunimi on ihan lyhyt, helppo ja tavallinen suomalainen nimi, sukunimi taas ruotsinkielinen.

Vierailija
tietää
Jos siinä ei ole mitään persoonallista se on helppo väärentää. Hämmästyin kerran yhden naisen nimmaria: Se oli kuin spiraalijousen kuva. Nimi oli kyllä ihan perus hakkaraistyylinen.

Just tämä.
Oma nimmari on yksinkertaistunu liikaa.
Siitä on tullu just käytössä tuommonen "kumileimasin".

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat